וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים מודאגים מהמשקל כבר בגיל 8

4.7.2014 / 9:10

מחקר אוסטרלי מגלה כי שניים מכל חמישה ילדים בגילאי 8 עד 11 רוצים גוף רזה, ומעדיפים גוף רזה יותר מהממוצע. את הדיאטות הם מתחילים כבר בשלב הזה. למה זה קורה?

ילדה בת 8. ShutterStock
נכנסים למעגל הדיאטה מוקדם מדי/ShutterStock

את העובדה שרוב המבוגרים לא מרוצים מהמשקל שלהם אנחנו מכירים, אבל מחקר חדש מגלה שהבעיות שלנו עם מבנה הגוף והמשקל מתחילות כבר בגיל 8. לפי המחקר, רוב הילדים בגילאי 10 עד 11 מנסים "לשמור על המשקל".

עוד בוואלה! בריאות:
המאכלים שיהרסו לילדים שלכם את השינה
ילדים מזהים ג'אנק פוד כבר מגיל 3
הקשר הסודי בין אוכל ורגשי אשם הוריים

המחקר, שפורסם על ידי המכון האוסטרלי לחקר המשפחה, בחן למעלה מ-4,000 ילדים מכל רחבי אוסטרליה, בין הגילאים 8 ל-11. החוקרים גילו כי יותר מחצי מהילדים רצו מבנה גוף רזה יותר מהממוצע, וכי אי שביעות הרצון היתה גדולה יותר אצל ילדים קטנים יותר. לפי המחקר, לפחות שניים מכל חמישה ילדים בגילאי 8 עד 11 רוצים גוף רזה יותר מהממוצע.

בקרב ילדים בתת משקל, 16% מהבנות ו-11% מהבנים רצו גוף רזה אף יותר, וחצי מהנבדקים רצו להישאר רזים מאוד. חוקרים בחנו את התפיסה של הילדים את מבנה הגוף שלהם בגיל 8-9, ולאחר מכן שוב בגיל 10-11. ההורים של הילדים שהשתתפו במחקר תושאלו לגבי הרגלי האכילה שלהם. בקרב הבנים והבנות שמרגישים רע עם הגוף שלהם, אחוז האימהות שמודאגות שהילד שלהן אוכל יותר מדי או אוכל לא בריא היה גבוה יותר בקרב בנים (55%) מאשר בנות (49%)

החדשות הטובות במחקר, אם אפשר להתייחס לזה כך, הן שככל שהילדים גדלו הם העריכו את מבנה הגוף שלהם ומשקלם בצורה מדויקת יותר, והיו יותר מרוצים מהמראה שלהם. עם זאת, רוב הילדים הבוגרים במחקר (10-12) דיווחו כי ניסו לשמור על המשקל שלהם בשנה האחרונה. 61% מהבנים פעלו על מנת לשפר את המראה שלהם, לעומת 56% מהבנות. לדברי החוקרים, הרבה בנים ניסו לשפר את מסת השריר שלהם, ולאו דווקא לרדת במשקל. זאת בניגוד לבנות שדאגו בעיקר לירידה במשקל.

למחקר המלא

מי אשם באובססיית המשקל של הילדים שלנו?

"הילדים של הדור הזה נחשפים לתכנים בעייתים בעבורם לפני הזמן, ולכן הם מפתחים דאגות ודימויי גוף בעייתים. ילדינו חשופים לתמונות מרוטשות על ידי הפוטושופ, לסדרות טלוויזיה ולכוכבים בעלי מראה אידיאלי", אומרת ענת תבור, יו"ר פורום תזונת ילדים בעמותת הדיאטנים בישראל, "בנוסף לחשיפה התקשורתית, חלק מהילדים נולדים לתוך תא משפחתי שבעצמו מתעסק בדיאטות, והם חיים בתוך מציאות שבה סופרים קלוריות ומודדים אנשים לפי אמות מידה של היקפים".

לדברי תבור, כמעט בלתי אפשרי למנוע את החשיפה הזו, אבל בהחלט אפשר להקטין את נזקיה באמצעות סינון ותיווך של מבוגרים. "לדוגמה, אפשר להראות כיצד התמונה של הדוגמנית עברה שיפוץ ואיך בלתי אפשרי להגיע במציאות למודל שבתמונה", אומרת תבור, "ניתן לשוחח עם הילדים על קבלה עצמית ועוד נושאים רגשיים חשובים הקשורים בדימוי עצמי ובדימוי הגוף".

לילדים בגילאים גדולים יותר, תבור ממליצה, אפשר להסביר מה הוא מצב בריאותי ומה אנו שואפים להשיג באמצעות תזונה מאוזנת. "תפרטו מי המרוויחים העיקריים במכירת "הדיאטה המושלמת" בפרסומות ובכך תעלו לתשומת לבם את ההבדלים שבין דיאטה לאכילה נכונה. תוכלו להסביר לילדים ברמה המותאמת לגילם מהו מצב בריאותי אופטימאלי ומה אנו שואפים להשיג באמצעות תזונה מאוזנת", היא מוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully