וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מאכלים לבנים שאתם חייבים להכניס לתפריט

לכבוד שבועות בחרנו להתמקד בצבע האהוב עלינו, ולבחור את הדברים הכי בריאים שאפשר למצוא בלבן. הנה 10 דברים לבנים ובריאים שכדאי לכם להכניס לתפריט, בלי שום מילה על מוצרי חלב

לאכילת ירקות ממגוון צבעי הקשת יש השפעה מצוינת על הבריאות, אבל גם לאוכל הכי חסר צבע יש המון יתרונות בריאותיים. לכבוד שבועות, בחרנו להתמקד בצבע האהוב עלינו: לבן, ולבחור את הדברים הכי בריאים שאפשר למצוא בצבע הזה. הנה 10 דברים לבנים ובריאים שכדאי לכם להכניס לתפריט, בלי שום מילה על מוצרי חלב (כי באמת, נאמר כבר הכל).

קוקוס

קוקוס עתיר בשומן רווי שאינו מזיק לבריאות עקב המבנה הייחודי שלו, ומכיל חומצה לאורית שמפחיתה את הסיכון לטרשת עורקים, ומקטינה את ריכוז הכולסטרול בדם. עדיף לצרוך את הקוקוס כפרי טרי, ופחות בצורתו המיובשת והמסוכרת.

מומלץ במיוחד להשתמש בשמן קוקוס, שלו תכונות בריאותיות רבות. חשוב לציין כי השמן בריא רק בכבישה קרה. שמן קוקוס מתועש ומעובד הוא מאוד לא בריא, ובתהליך העיבוד שלו השומנים הרוויים הופכים לשומן טראנס. עוד חשוב לציין כי שמן קוקוס בריא לא רק למאכל אלא גם למריחה על פני עור הפנים, הגוף והשיער.

כל מה שבריא בשמן קוקוס
מתכונים עם שמן קוקוס

אורז

אורז משמש כמזון עיקרי למחצית מאוכלוסיית העולם, ומהווה הגידול השלישי בתפוצתו בעולם אחרי חיטה ותירס. האורז עשיר בעיקר בויטמין B1 בויטמין E.

מומלץ לצרוך אורז בצורתו הטבעית כאורז מלא על מנת לקבל את הרכיבים התזונתיים המצויים בו. במעטפת האורז המלא יש סיבים תזונתיים שגורמים תחושת שובע, משפרים את פעילות מערכת העיכול. אורז מלא גם עשיר במינרלים. האורז נחשב כמזון ניטראלי ולא אלרגני, ולכן משמש הרבה פעמים לתהליכי ניקוי רעלים.

יומן ניקוי רעלים: הרומן שלי עם אורז

שעועית לבנה

לשעועית לבנה מגיע מקום של כבוד במטבח. אכילת כוס שעועית מבושלת ביום למשך חודש מורידה כולסטרול ב-19%, מאחר והיא מכילה בסיבים מסיסים. בשעועית יש גם סיבים שאינם מסיסים ולכן היא מועילה למערכת העיכול.

השעועית מכילה כמות גבוהה של חומצה פולית ויש בה הרבה מגנזיום. היא עשירה באשלגן ודלה בנתרן ומהווה מקור טוב לויטמין B1 ולברזל. לשעועית יש אינדקס גליקמי נמוך, ולכן היא טובה לסוכרתיים. למי שסובל מגזים מומלץ לבשל את השעועת עם צמחים סופחי גזים, כמו כמון, הל וקמומיל וגם עם ג'ינג'ר.

מתכון לשעועית לבנה בסגנון יווני

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בצל

הבצל מכיל תרכובות גופרית שלהן סגולות בריאותיות רבות, כמו פעילות אנטי סרטנית ופעילות מדללת דם למניעת קרישיות יתר. הבצל מכיל את מינרל כרום שעוזר לתאים להגיב לאינסולין, ועל כן מיטיב עם חולי סוכרת.

בצלים עשירים גם בקוורציטין - נוגד חימצון המגן על הגוף מפני מזהמים שונים ומקל על תגובות דלקתיות כמו בדלקות מפרקים. בצל מהווה מקור לוויטמיני B ולוויטמין C, והוא נחשב כבעל תכונות מחטאות וכמפרק ליחה, ולכן טוב במצבי צינון, שיעול וליחה.

מקלפים את הבצל: הכל על הפקעת הכי נפוצה במטבח
מבשלים עם בצל: מכינים ריבת בצל שלב אחר שלב

שום

שום נחשב לאחד ממזונות העל - מאכלים בעלי תרומה משמעותית מאוד לבריאות שלנו. השום מוריד כולסטרול, משפר את לחץ הדם, מרפא זיהומים ויראליים, מאזן את רמות הסוכר בדם ועוד המון יתרונות נוספים.

מומלץ לאכול שן שום אחת ביום למניעת מחלות ושמירה על הבריאות. בזמן זיהומים כדאי לאכול שלוש שיני שום ביום. לחילופין ניתן לצרוך כמוסות שמן אתרי של שום במינון של כמוסה ליום כטיפול מונע, ובזמן מחלה כשלוש כמוסות ביום.

הנה כל מה שאתם פשוט חייבים לדעת על שום
שמים את השום במרכז ומכינים ממנו מעדנים

זנגביל

זנגביל (או ג'ינג'ר) מוכר כצמח מרפא וכתבלין כבר המון שנים. החומר הפעיל בזנגביל נקרא ג'ינג'רול, והחלק בו עושים שימוש הן במטבח והן ברפואת צמחי המרפא הוא השורש. אפשר להשתמש בג'ינג'ר לתבשילים שונים (הוא נפוץ מאוד במטבח האסייתי) או להוסיף כמה חתיכות קטנות לכוס תה (מומלץ עם לימון ודבש).

לזנגביל סגולות בריאותיות רבות, והוא נחשב כצמח מרכזי ברפואת צמחי המרפא. הוא מקל על בחילות והקאות בהריון ומגביר תיאבון. יש לו יכולות אנטי דלקתיות והוא עוזר מאוד במצבים של דלקות מפרקים. בנוסף, זנגביל מכייח ומפרק ליחה, ולכן מנקה את מערכת הנשימה.

שקדים

שקדים הם מנה של בריאות מרוכזת. השקדים עתירים בשומן חד בלתי רווי, שנמצא גם בשמן זית, אבוקדו ושאר האגוזים. אכילת 30 גרם מדי יום (כ-34 יחידות) הוכחה כמפחיתת כולסטרול רע. אכילת 34 יחידות אמנם יכילו כ-200 קלוריות, אבל כל קלוריה שווה זהב.

בנוסף, שקדים עשירים בויטמין E , ויטמין שחסר מאוד בתזונה המערבית ,ובנוגדי חימצון החשובים לתפקוד תקין של תאי הגוף.

סופר אגוז: מתכונים עם שקדים

ארטישוק ירושלמי

ארטישוק ירושלמי הוא למעשה שורש אגוזי ואין לו כל קשר לארטישוק. חוץ מעובדה שהוא מאוד טעים (ביהדות צפון אפריקה מטורפים עליו). הוא דומה לתפוח אדמה ומכיל פחמימה שנקראת אינולין, זהו סוכר שהגוף אינו סופג ולכן זהו ירק דיאטתי. יש לו טעם מתוק ומכיוון שהסוכר אינו נספג הוא מצויין לחולי סוכרת.

היתרון הגדול ביותר של הארטישוק הוא כמות הברזל שבו. בארטישוק ירושלמי יש 2 מ"ג ברזל ליחידה בינונית. לכן, הוא פתרון מצוין לטבעוניים, לצמחוניים ולאנשים שסובלים מחוסר בברזל.

כך תמלאו את מאגרי הברזל
מתכוני ארטישוק ירושלמי

כרובית

כרובית מכילה חומרים דמויי אסטרוגן הקרויים פיטואסטרוגנים, אלו בעצם אסטרוגנים טבעיים. חומרים אלו מצמצמים את השפעת ההורמונים שמיוצרים באופן טבעי ומאזנים עודף אסטרוגן אצל נשים וטסטוסטרון אצל גברים. הפיטואסטרוגן המצוי במשפחת המצליבים ממתן את פעילות האסטרוגן ומונע את התפרקותו לחומרים מזיקים.

בנוסף, כרובית מכילה חומר פעיל הקרוי דיאנדולימתאן. זהו חומר המונע סוגי סרטן הקשורים להורמוני המין כמו סרטן שד, סרטן צוואר הרחם, סרטן המעי הגס, סרטן הערמונית וכן מונע ריבוי של מחלות לב וכלי דם. כרובית מכילה גם נוגדי חימצון שפוגמים ברקמות ובתאי הגוף וגורמים למחלות ולהזדקנות מוקדמת.

פרח נדיר: מתכונים עם כרובית

שומר

השומר הינו ירק בעל טעם אניס עדין. הוא משמש הן לבישול והן כתבלין. השומר עשיר בסיבים תזונתיים המייעלים את עבודת מערכת העיכול, כמו כן הוא מהווה מקור טוב לסידן ומכיל ויטמין C.

שומר מכיל חומצה פולית שחשובה מאוד בתקופת ההיריון למניעת מומים בקרב עוברים, ומכיל נוגדי חימצון טובים וחזקים שמגנים עלינו מדלקות וממחלות ממאירות. השומר גם עשיר באשלגן התורם להפחתתת יתר לחץ דם, הוא מקל על כאבי בטן ועוויתות ומתאים לדיאטה עקב היותו ירק דל קלוריות.

איך קונים, מטפלים ומבשלים עם שומר
3 מתכוני שומר טעימים במיוחד

  • עוד באותו נושא:
  • שבועות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully