וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה בריאות מזהיר: "אתם תמותו בגיל צעיר אם תיכשלו במבחן הזה"

8.10.2024 / 0:03

מומחה התזונה אד ג'ונס טוען שיש דרך לגלות האם אתם הולכים לחיות חיים ארוכים או למות בגיל צעיר - לפי מבחן "כוח האחיזה", אותו למד מד"ר פיטר אטיה, שהוא מומחה מוביל ברפואת אריכות ימים. כך תעשו אותו בבית

עוצמת האחיזה היא הזימן לאריכות ימים/nutritionw

אם נספר לכם שיש דרך לדעת האם אתם צפויים למות בגיל צעיר - הייתם מוכנים לבדוק זאת? לפעמים אולי עדיף פשוט לא לדעת, לא כך? אל דאגה: אם תיכשלו בבדיקה, תוכלו לעבוד על עצמכם כדי לעבור אותה בפעם הבאה שתבדקו. חוץ מזה שתוכלו לבצע אותה בנוחות מהבית, אז אין לכם הרבה מה להפסיד.

מומחה התזונה אד ג'ונס, שהקים את חברת הבריאות Nutrition World ב-1979, מעריך ש"כוחה של בריאות טבעית" הוא המפתח לחיים ארוכים ומאושרים. הוא מאמין נלהב בבריאות הוליסטית וחבר במועצה הבוטנית האמריקאית, שמטרתה לעודד אנשים לדאוג לעצמם בעזרת צריכה של עשבי תיבול וצמחי מרפא.

באחד מפרקי הפודקאסט שלו, אותו הוא מנחה לצד בתו קאדי קולמן, המומחה דן בטריק שלמד מד"ר פיטר אטיה, שהוא מומחה מוביל ברפואת אריכות ימים. הרופא נודע בעבודתו בתחום, לאחר שפתח מרפאה פרטית המוקדשת להארכת תוחלת החיים של מטופלים עוד בשנת 2014. נוסף על כך, ד"ר אטיה תמיד שמח לחלוק את הידע שלו על האופן שבו תזונה נכונה ופעילות גופנית יכולים לסייע לאנשים לחיות זמן רב יותר, כך שנדמה שג'ונס קיבל ממנו השראה.

בדיקת כוח האחיזה

בדיון על מבחן התמותה של ד"ר אטיה, ג'ונס הסביר שחברו המומחה לתזונה מאמין שגוף חזק הוא גוף ששורד לאורך זמן - כך שאדם חלש יותר ימצא בסיכון גבוה יותר לתמותה מוקדמת. בשיחה בפודקאסט, מומחה הבריאות חשף שיש בדיקה פשוטה ש"רופאים אף פעם לא בודקים" שיכולה להצביע על כך שאתה בדרך למות בגיל צעיר, אותה כינה "בדיקת כוח אחיזה".

הוא הסביר איך תבצעו את הבדיקה: "אם אתם לא יכולים להרים משקולת שהיא 3/4 ממשקל גופכם במשך דקה אחת - אתם תמותו מוקדם יותר. זו בדיקה שמנצח את הכולסטרול או כל בדיקת דם אחרת".


עוד בנושא:
לא מצליחים לפתוח צנצנת חמוצים? זה מה שזה אומר על הבריאות שלכם

זו הבדיקה שתגלה לכם: האם תאריכו ימים באיכות חיים טובה?

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

ג'ונס מסביר שכוח האחיזה של אדם הוא "סימן לאופן שבו כל שאר הגוף ייחלש". הוא מסביר: "הכל. הלב שלכם, כל מערכת בגוף שלכם. כל הגוף שלכם חלש. אם תוכלו להרים את המשקל הנכון, זה יראה שהגוף שלכם חזק - וגוף חזק וגמיש מזדקן לאט יותר וסובל פחות ממחלות".

מי שלא יעמוד במבחן לא צריך להתחיל לדאוג - אלא פשוט לההתחיל לעבוד על בניית כוח כדי להפוך את היוצרות, הסביר המומחה.

מחקרים רבים מגבים את הרעיון הזה, שכן אלו הנוטים להיות חזקים יותר נמצאים בסיכון נמוך יותר לחטוף מחלות קטלניות - כמו גם נמצאים בסיכון נמוך יותר לבעיות לב, כלי דם ונשימה. גם אם אינכם משוכנעים שמבחן "כוח האחיזה" יניב תוצאות מדויקות כלשהן, אין שום נזק בלנסות.

לעומת הדברים הנחרצים שלו, ישנם מספר רופאים המסבירים שאמנם מדובר במבחן חשוב, אבל לא עד כדי כך ולא במשקלים עליהם הוא מדבר. מבחן כוח האחיזה (grip strength test) נעשה בדרך כלל תוך שימוש במכשיר מיוחד (דינמומטר יד) המודד את כוח אחיזת כף היד. מבחן זה נמצא במתאם ישיר וחזק עם כוח הגוף הכללי, כשעל פי רופאים היעד המינימלי המומלץ בגיל 70 הינו סביב 30 ק"ג לגברים ו-25 ק"ג בנשים. מבחן זה ניתן לביצוע בעיקר במעבדות לרפואת ספורט, מרפאות פיזיותרפיה; ולעיתים גם בחדרי כושר.

ישנם גם מחקרים המראים שאחיזת יד חזקה יותר בהשוואה לאחרים באותו גיל, מין וגובה גוף לא מפחיתה את הסיכון לתמותה. "כוח אחיזת היד הוא בדיקה זולה וקלה לביצוע, אך היא עשויה לסייע באבחון מוקדם של בעיות בריאות ומצבים בריאותיים בסיסיים אחרים. ניטור חוזק אחיזת היד של קשישים ואנשים בגיל העמידה עשוי לספק יתרונות גדולים לבריאות הציבור של אוכלוסיות מזדקנות. כוח אחיזת היד הוא מדד מאוד מדויק ורגיש למצבים בריאותיים בסיסיים. לכן, אנו מציעים להשתמש בו ככלי מיון בפרקטיקה הרפואית", הסבירה ד"ר נדיה שטיבר מאוניברסיטת וינה.

"חשוב לציין שאנחנו לא מציעים שאנשים צריכים לאמן כוח אחיזת ידיים במיוחד כדי להפחית את סיכוני התמותה. סביר להניח שאם מישהו ישפר את כוח אחיזת היד שלו באמצעות תרגילים, לא תהיה השפעה או שתהייה רק השפעה קטנה מאוד על הבריאות הכללית שלו. עם זאת, כוח אחיזת יד נמוך עשוי לשמש אינדיקטור, מכיוון שהוא משקף כוח שריר נמוך, הקשור לסיכון גבוה יותר למוות. אורח חיים בריא ופעילות גופנית הם עדיין הגישות הטובות ביותר לשמירה על בריאות טובה או לשיפורה בטווח הארוך", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully