וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תה ירוק יכול לסייע לירידה במשקל? מומחית חושפת את האמת

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 23:10

מעבר לסגולותיו הבריאותיות הרבות, תה ירוק נקשר גם לירידה במשקל. דיאטנית בודקת את המחקרים בנושא ומדווחת על היתרונות הרבים האחרים של משקה זה

תה ירוק נמזג לספל. ShutterStock
לא רק מסייע לדיאטה. תה ירוק/ShutterStock

מיליוני אנשים ברחבי העולם משתמשים בתרופות מרשם כמו Ozempic במטרה לרדת במשקל. אלא שתרופות אלה הן לא תמיד הפתרון היעיל לכולם. מעבר לעובדה שהן יקרות, לעיתים קרובות קיים מחסור בתרופות עקב ביקושי שיא. שלא לדבר על תופעות הלוואי הרבות שעלולות להופיע עם נטילת התרופה.

לאחרונה עלו פוסטים רבים ברשתות החברתיות שהיללו את התה הירוק כאמצעי יעיל להשיל קילוגרמים ללא תרופות או עלויות גבוהות. עד כמה טענות אלו נכונות? אתר האינטרנט של Fox News פנה למומחית בנוגע לפוטנציאל ההרזיה של המשקה המוכר. הנה חמש שאלות מפתח שהיא ענתה עליהן.

1. מה מחקרים מצאו לגבי הטענות לירידה במשקל באמצעות תה ירוק?

הממצאים המדעיים ממחקרים שבחנו את תמצית התה הירוק במשקאות אנרגיה ותוספי ירידה במשקל שמכילים תה ירוק, על פי קליבלנד קליניק תומכים בכך שקאטקינים (פיטוכימיקלים פוליפנולים טבעיים הנמצאים במזון וצמחים רפואיים) בתה ירוק יכולים לפרק שומן בגוף ולהגביר את חילוף החומרים, מה שתורם לירידה במשקל.

מחקרים אחרים מצאו כי תה ירוק יכול לעזור לשלוט בתאבון וברמות הסוכר בדם, מה שיכול להוביל לניהול משקל טוב יותר אם משתמשים בו באופן קבוע.

קלי מצגר, דיאטנית מבית הספר לרפואה ומדעי הבריאות של ג'ורג' וושינגטון בוושינגטון הבירה, אומרת שתה ירוק מכיל קפאין, ולכן יכול גם לסייע בירידה במשקל.

"תה ירוק מכיל קפאין וכמות גדולה של נוגד החמצון EGCG, שיכולים לעזור להגביר את חילוף החומרים ולפרק תאי שומן", אומרת מצגר. נוגד החמצון EGCG הוא המרכיב הבריא והיעיל ביותר בתה ירוק.

2. האם תה ירוק יכול לעזור בבעיות רפואיות אחרות?

במחקרים שונים נמצא כי EGCG עוזר להוריד את לחץ הדם, הכולסטרול ה"רע" (LDL) והסמנים הדלקתיים למחלות לב. "זה יכול גם לשפר את רגישות האינסולין, מה שעוזר להפחית את הסיכון לסוכרת", מוסיפה מצגר.

"אבל בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם רופא לפני הוספת כמויות גדולות של תה ירוק או תוספי EGCG לצריכת היומיום שלך", אומרת מצגר. "ה-EGCG עלול להפריע לספיגה של מספר תרופות להורדת כולסטרול או תרופות אנטי-פסיכוטיות, ולכן מומלץ להתייעץ עם רופא לפני הוספת כמויות גדולות של תה ירוק לתזונה", היא ממליצה.

"כוס אחת של תה ירוק מכילה כ-50 עד 100 מיליגרמים של EGCG", מציינת מצגר, "רוב המומחים מציעים לצרוך לא יותר מ-338 מיליגרמים ביום. צריכת 800 מיליגרמים או יותר של EGCG ביום עלולה להוביל לנזק בכבד".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

3. האם רמות הקפאין בתה ירוק מסוכנות?

מכיוון שתה ירוק מכיל קפאין, על אלו ששותים אותו או נוטלים תוספים עם תמצית תה ירוק להיות מודעים להשפעות, אומרים מומחים.

כוס של תה ירוק מכילה בערך 29 מיליגרמים של קפאין, לעומת 95 מיליגרמים בכוס קפה. אם אתם שותים תה ירוק כל היום בתקווה להשיל קילוגרמים, שמרו על רישום של סך הקפאין שלכם.

"עד 400 מיליגרמים של קפאין ביום נחשבים בטוחים עבור רוב האנשים", מציינת מצגר. "בסך הכל, הוספת תה ירוק לתזונה, במיוחד אם הוא מחליף מיצי פירות או משקאות מוגזים, היא בחירה טובה".

חשוב גם להיות מודעים לרגישות שלכם לקפאין. עבור חלק מהאנשים, קפאין עלול לגרום לחרדה, גירויים, חוסר מנוחה, כאבי ראש, קצב לב מוגבר ו/או קושי לישון, מזהירה מצגר.

4. האם שתיית תה ירוק עדיפה על נטילת תוספים?

הבחירה הטובה ביותר היא לשתות תה ירוק ולא לצרוך את התמצית בתוספים. "הדרך הטובה ביותר לצרוך רכיבי מזון מועילים היא דרך מזון או משקה", ממליצה מצגר. "מכיוון שהגוף שלכם יודע מה לעשות עם מזון ומשקאות, ויכול לפרק אותם ולספוג את הרכיבים המזינים ביתר קלות ויעילות".

אם תחליטו להשתמש בתמצית בצורה של תוסף, נסו לא לצרוך יותר מ-338 מ"ג EGCG ביום.

5. איך תה ירוק יכול להשתלב בתוכנית כוללת לירידה במשקל?

שילוב של תה ירוק יכול לסייע לכם לרדת במשקל, אבל עדיף שהוא יהיה חלק מתוכנית רחבה יותר. "זה יכול להיות יעיל בשילוב עם התאמות אחרות לאורח החיים לירידה במשקל, כמו ביצוע בחירות בריאות יותר בתזונה שלכם, תוך כדי שתיית תה ירוק", אומרת מצגר.

תה ירוק יכול גם לעזור לעורר את מערכת העיכול, היא מציינת. "הגירוי של מערכת העיכול הוא האופן שבו תה ירוק מסייע לגוף במטבוליזם, מכיוון שהוא עוזר למערכת העיכול של הגוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully