וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולדה ללא רחם ואז גילתה שגידלה אחד: "אקבל מחזור ראשון בגיל 21"

29.9.2024 / 0:08

אשלי ריילי בת ה-21 גילתה שהצליחה לגדל רחם לאחר שהתבשרה שהוא אינו קיים. היא צפויה לקבל מחזור ולעבור את שלבי גיל ההתבגרות רק עכשיו ומקווה שתוכל בעתיד להיכנס להריון

אשלי נולדה ללא רחם/@ashley0_0reilly

אשלי ריילי בת ה-21 מהרון שבמערב אוסטרליה גילתה בגיל 16 שאין לה איברי רבייה - כולל רחם וצוואר רחם - ו-5 שנים לאחר מכן גילתה שהצליחה לגדל אותם ושבקרוב תחווה את כל מה שילדה ממוצעת עוברת בגיל ההתבגרות.

אשלי סיפרה ל-news.com.au שבסיום הלימודים בבית הספר היסודי חברותיה החלו לקבל מחזור ולעבור את גיל ההתבגרות, בעוד היא נשארה מאחור: "עבורי זה פשוט אף פעם לא קרה. לא דיברתי על זה כי לא הייתי בטוחה אם זה נורמלי או שאולי זה יקרה לי בהמשך".

רק כשהייתה בת 16 והבינה שמשהו לא תקין, היא סיפרה לאמה ודודתה - והן לקחו אותה לבדיקה אצל רופא המשפחה. היא סיפרה לרופא שמעולם לא קיבלה מחזור ולא פיתחה שדיים והוא שלח אותה לבדיקת אולטרסאונד. הבדיקה גילתה שאין לה רחם או צוואר רחם, כמו גם תעלת נרתיק מקוצרת וכליה אחת בלבד. היא אובחנה עם תסמונת MRKH, שהיא מצב שגורם לנרתיק ולרחם להימצא במצב שאינו מפותח או להיעדר לגמרי - על אף שאיברי המין החיצוניים נראים תקינים. המשמעות היא שהיא נולדה ללא מערכת רבייה - מה שמחסל כל תקווה להריון עתידי.

בשנים האחרונות אשלי נפגשה עם אינספור מומחים ועברה אולטרסאונד, בדיקות דם ו-MRI. הרופאים הכניסו אותה לטיפול הורמונלי חלופי (במסגרתו נתנו לה תרופות להורמון אסטרוגן), והיא מקפידה עליו בחמש השנים האחרונות.

למרבה ההפתעה, בדיקת אולטרסאונד שנערכה לה לאחרונה הדהימה את הרופאים כשחשפה כי אשלי פיתחה באורח פלא צוואר רחם ויש לה כבר חצי רחם. "במשך חמש השנים האחרונות הייתי בטיפול הורמונלי כדי לגרום לי לעבור את גיל ההתבגרות מכיוון שזה לא התרחש באופן טבעי. הבדיקה האחרונה שעשיתי הייתה אולטרסאונד פנימי והרופאים אמרו 'הנה הרחם שלך'. אמרתי 'סליחה?!'. הייתי בהלם", היא סיפרה, "לא ידעתי מה להגיד, במיוחד אחרי כל השנים האלה שחשבתי שאין שם כלום. אני עדיין לא ממש מצליחה להתגבר על העובדה הזאת".

בסרטון אחר הסבירה: "אז נולדתי ללא מערכת רבייה וגם נולדתי עם כליה אחת שזה מטורף. לאחרונה פיתחתי באופן בלתי צפוי רחם שנוצר חלקית. אני רק מקווה שהרחם שלי יגדל עוד ושאני אקבל מחזור ראשון בחודשים הקרובים".


עוד בנושא:
"יש לי רחם ונרתיק כפולים - ונשאתי תינוק בכל רחם"

נדיר ביותר: אישה עם שני רחמים נמצאת בהריון בכל אחד מהם בנפרד

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

הנה הסיפור שלה:

@ashley0_0reilly MRKH Birth Defect, questions welcomed! #mrkh #uterus #fyp ♬ original sound - ????

אשלי אמרה שרופא מומחה הסביר לה שהמקרה שלה "נדיר" ושרוב הנשים אינן יכולות "לגדל" רחם רק על ידי שימוש באסטרוגן. נאמר לה שאם הרחם שלה ימשיך לגדול, יש סיכוי טוב שהיא תוכל להיכנס להריון, אולם הפריה חוץ גופית עשויה לסייע לכך, מכיוון שהשחלות שלה אינן לגמרי פעילות. ברגע שהיא תחליף את התרופות שלה, בהתבסס על עצות הרופאים, היא יכולה לצפות גם לקבל מחזור. "יש איזושהי תקווה שאוכל להיכנס להריון, אבל יחד עם זאת, אני לא באמת רוצה לקוות יותר מדי", אמרה אשלי, "התוכנית המקורית שלי הייתה לעבור הליך פונדקאות. אני סוג של משנה את הלך הרוח שלי, שאני לא יודעת אם זה דבר טוב או רע". היא הוסיפה שתמיד רצתה להיות אמא ושהיה לה קשה לקבל את הבשורה שלא תצליח כשהייתה רק בת 16.

עם זאת, לא כל החדשות טובות. אשלי אמרה שצילום רנטגן של הגוף כולו גילה שהיא פיתחה עקמת בגלל ההורמונים - ובשל מצבה, צפיפות העצם שלה וגודלה הם של ילדה בת 14.

הרופאים הסיקו שהאבחנה הראשונית שלה - MRKH - לא הייתה נכונה. מאז היא אובחנה מחדש עם היפוגונדיזם היפוגונדוטרופי - הידוע גם בשם "היפו היפו". היפו היפו הוא מצב שבו השחלות מייצרות מעט או לא מייצרות בכלל הורמוני מין עקב בעיה בבלוטת יותרת המוח או בהיפותלמוס. אשלי אמרה שהיא עדיין לומדת על המצב שלה, המשפיע רק על 1 מכל 100,000 לידות.

היא מדברת בפתיחות ומשתפת את סיפור חייה היחודי בעמוד הטיקטוק שלה, מכיוון שהיא יודעת שאין שפע של מידע זמין על MRKH ו"היפו היפו", והיא רוצה לשמש דוגמא לנשים שמתקשות לדבר על הבעיה ולבקש עזרה. כמי שחוותה את זה והרגישה שאין לה עם מי לדבר, היא רוצה לתת לנשים אחרות את הביטחון לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully