וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לי רחם ונרתיק כפולים - ונשאתי תינוק בכל רחם"

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 9:50

אם שנאלצה ללבוש חיתולים כדי להתמודד עם המחזור הכבד שלה גילתה שיש לה רחם, צוואר רחם ונרתיק כפולים - ושאת בנה הבכור נשאה ברחם שמאל בעוד שאת בנה הצעיר יותר ברחם ימין

גניקולוגית מסבירה על נשים שנולדו עם שני רחמים/@mamadoctorjones

כל חייה סבלה שאנון וובסטר ממחזור כואב ומדמם במיוחד - עד שנאלצה להשתמש בחיתולים למבוגרים כדי לעמוד בקצב הספיגה ההכרחי. רק אחרי שנכנסה להריון שני גילתה שלמעשה יש לה רחם, צוואר רחם ונרתיק כפולים - ושהיא למעשה הרתה בכל רחם בנפרד.

שאנון בת ה-28, מזכירה רפואית מבסינגסטוק, המפשייר, נאבקה בדימום כבד מאז שהחלה לקבל מחזור בגיל 14. היא נטלה גלולות כדי לנסות להקל על הסימפטומים שלה, אך עדיין חוותה עילפון ונאלצה לשים שלוש רפידות בבת אחת - לפני שבסופו של דבר החלה להשתמש בחיתולים למבוגרים. כאשר שאנון הפכה פעילה מינית, היא גילתה שעבורה סקס הוא דבר כואב, אך הרופאים טענו שהיא פשוט "צרה" ושזה נורמלי לחוות כאבים.

מאז שאנון נישאה, נכנסה להריון וילדה את בנה הבכור, כיום בן 10, שבועיים לפני מועד הלידה בניתוח קיסרי. גם אז הרופאים לא הבחינו במשהו חריג. רק לאחר שחוותה הפלה, הבחינה הסונוגרפית שלשאנון יש רחם כפול - מום המכונה רחם דידלפי. מצב זה נוצר כאשר ההלחמה העוברית של הצינורות המולריים אינה מתרחשת וכתוצאה מכך נוצר רחם כפול עם שני צווארי רחם - ולעיתים גם נרתיק כפול. במהלך בדיקת ספקולום כשהייתה בהריון עם בנה הצעיר, כיום בן 7, נאמר לה שיש לה גם שני צווארי רחם ושני נרתיקים.

אם זה לא מספיק מפתיע: הרופאים גילו אז בבדיקות אולטרסאונד שבנה הראשון נישא ברחמה השמאלי - מאחר שהוא היה מתוח - והעובר הנוכחי נמצא ברחמה הימני. לאחר שילדה את בנה הצעיר, שאנון הצליחה לעבור ניתוח להסרת המחיצה בין שני הנרתיקים שלה.

שאנון סיפרה ל-Mirror על המחזור הקשה ממנו הייתה סובלת: "היו פעמים שכמעט התעלפתי. דלפתי ללא הפסקה והכאב היה בלתי נסבל. לא יכולתי להשתמש בטמפונים. ניסיתי להשתמש בהם אבל זה גרם לי לכל כך הרבה כאבים. שמתי רפידות על המיטה. היו לי 3 רפידות במכנסיים, אבל הייתי מתעוררת בבוקר מכוסה בדם. אפילו ניסיתי חיתולים למבוגרים".

היא הוסיפה: "הסקס תמיד היה כואב. רופא המשפחה שלי אמר שאני קטנה וזה נורמלי. המחזור אפילו החמיר אחרי שהבאתי ילדים לעולם. בסופו של דבר השתמשתי בחיתולים באופן קבוע".

שאנון דיברה על ההריונות שלה, וסיפרה שנכנסה להריון ראשון ביולי 2023: "ההריון הראשון עבר בצורה חלקה עד השבוע ה-28. אז סבלתי מדימום ונאלצתי לעבור סריקות באופן קבוע עד הלידה שנערכה בניתוח קיסרי". כשנכנסה להריון שני ב-2016 ודיממה שוב, פנתה לאולטרסאונד שם התבשר לה שעברה הפלה טבעית. היא סיפרה: "הסונוגרפית אמרה לי 'אוי, את מיוחדת, לא כך?'. אמרתי לה 'סליחה?' והיא השיבה: 'יש לך שני רחמים. זה מאוד נדיר'. לא היה לי מושג על מה היא מדברת. היא הייתה בהלם שלא ידעתי". שאנון נשלחה לבדיקת MRI שהראתה שיש לה שני רחמים נפרדים והיא אובחנה עם רחם דידלפי במאי 2016.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב

הרופאים רצו לערוך בדיקות נוספות, אולם כשהיא נכנסה להריון שוב בדצמבר 2016 זה הקשה עליהם. שאנון אמרה: "הם זיהו שהוא ברחם השני שלי. נשאתי ​​תינוק אחד בכל רחם". שאנון נאבקה עם הרבה כאבים בהריון השני שלה מכיוון שהרחם הימני קטן יותר. בבדיקת ספקולום שנערכה במהלך הריונה השני, הצליחה האחות לגלות את שני הנרתיקים שלה ושני צווארי הרחם. נאמר לה שהיא תוכל לעבור ניתוח להסרת המחיצה שבין הנרתיקים שלה לאחר הלידה.

היא ילדה את בנה באוגוסט 2017 בניתוח קיסרי. היא אמרה: "הוצגתי בפני מלא רופאים. זה הרגיש כאילו הייתי במוזיאון. זה היה כדי שכולם יכלו לראות את שני הרחמים שלי". שאנון עברה את הניתוח לחיבור שני הנרתיקים שלה ארבעה חודשים לאחר מכן.

עוד בנושא:
נדיר ביותר: אישה עם שני רחמים נמצאת בהריון בכל אחד מהם בנפרד

היריון אחד למיליון: אישה עם שני רחמים ילדה תאומים בריאים

שאנון המשיכה לסבול ממחזור כבד והרופאים האמינו שהיא מדממת בו זמנית משני הרחמים. היא סיפרה: "הייתי נכה מכאבים. לא יכולתי לשמור על הילדים שלי". ב-2019 שאנון הצליחה למצוא גלולות שהקלו על המחזור שלה. היא גם נאלצה להסיר את החצוצרה השמאלית שלה לאחר הריון חוץ רחמי בשנת 2020 שהותיר את רחמה השמאלי לא פעיל. סיכוייה ללדת עוד ילדים כעת קלושים מאוד.

שאנון גם מתמודדת עם דלקות בדרכי השתן וזיהומים תכופים עקב מצבה ולאחרונה הופנתה לבדיקות מעמיקות. היא לא קיבלה מחזור מאז ספטמבר 2023 - ככל הנראה עקב הגלולות שהיא צורכת. היא אמרה: "אני לגמרי מפחדת לדמם שוב". כעת היא מקווה להעלות מודעות למום הרחמי שלה ואמרה: "יש כל כך הרבה סוגים. ממש לא הייתי מודעת לכך וחשוב לעורר מודעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully