וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדיר ביותר: אישה עם שני רחמים נמצאת בהריון בכל אחד מהם בנפרד

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 10:12

אישה שנולדה עם המצב הנדיר גילתה שבכל אחד מהרחמים שלה יש עוברית קטנה. השאלה היא האם מדובר בתאומות והאם הלידה של שתיהן תקרה במקביל?

זוג עם ידים על בטן האישה. ShutterStock
זוג עם ידים על בטן האישה/ShutterStock

אישה מאלבמה שנולדה עם שני רחמים נמצאת בימים אלה בהיריון עם ילדה בכל אחד מהם בנפרד. קלסי האצ'ר ובעלה, קיילב, הם כבר הורים לשלושה ילדים - בני 7, 4 ו-2. באביב האחרון נודע להם שהם שוב בהריון.

"אמרתי, 'טוב, יש שניים מהם בפנים'. ובעלי אמר, 'את משקרת'. אמרתי, 'לא, אני לא'", הסבירה קלסי שכבר ידעה שיש לה שני רחמים, כל אחד עם צוואר הרחם שלו.

"מדובר על מקרה מאוד מאוד נדיר", אמרה ד"ר שווטה פאטל, המתמחה במיילדות וגינקולוגיה, ל-WVTM. "רופאי ורופאות נשים מסיימים את הקריירה שלהם מבלי לראות דבר כזה".

רחם דידלפי (Uterus didelphys) הוא מום רחמי בו הרחם נוצר בתור איבר כפול. מצב זה נוצר כאשר ההלחמה העוברית של הצינורות המולריים בעובר נשי אינם מצליחים להתמזג לרחם יחיד, במקום זאת הם צומחים בשני מבנים נפרדים ונוצר רחם כפול עם שני צווארי רחם, לעיתים רחוקות גם נרתיק כפול. הפרעה זו מתקיימת באחת מכל 3,000 נשים ומעלה את הסיכון להפלה, לידה מוקדמת ודימום במהלך ההיריון.

"הרחם של קלסי יכול להתכווץ בזמנים שונים - והיא יכולה ללדת כל בת בהפרש של שעות או אפילו ימים", אמר ד"ר ריצ'רד דייוויס, מומחה באוניברסיטת אלבמה בבירמינגהם למיילדות וגינקולוגיה שחקר הריונות בסיכון גבוה. "כשהיא תחווה צירים נצטרך לעקוב אחר כל רחם ולראות איזה מהם מתכווץ ואם הם עושים כמעט אותו דבר או שהם שונים".

המצב של קלסי כל כך חריג עד שהרופאים לא יודעים אם לאפיין את ההריונות הכפולים כתאומים. לכל תינוק יש שליה משלו. "מבחינה רפואית, זה דבר כל כך נדיר שאין לנו דרך טובה יותר לתאר את זה חוץ מלקרוא להן תאומות".

קלסי, בינתיים, מצפה לקבל את פני שתי הבנות, תוך שהיא מודה שהיא יכולה להיות מקרה בוחן. "אני בדרך כלל לא אחת שאוהבת הרבה תשומת לב ולא רוצה שאנשים ידברו על הדברים האישיים שלי.אבל אני מבינה שההמקרה שלי מאוד נדיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully