וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאכלים שחשבתם שבריאים יכולים לגרום לסרטן המעי הגס

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 13:54

סוג הסרטן הזה הוא השני בשכיחותו בישראל והמספרים מאמירים אצל אנשים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם. האם זה בגלל מה שאנחנו אוכלים?

קמפיין על חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן המעי הגס/צו מניעה

שיעורי סרטן המעי הגס ממשיכים לעלות בקרב מבוגרים צעירים, וכעת גסטרואנטרולוגית מפלורידה מפנה את האצבע לעבר חומרים מתחלבים במזון מעובד, כאלה שניתן למצוא גם ביוגורטים.

"מזונות מעובדים יוצרים הרבה רעש במערכת המיקרוביאלית", אמרה ד"ר מריה אברו, מומחית לרפואה, מיקרוביולוגיה ואימונולוגיה באוניברסיטת מיאמי, לתחנת החדשות של מיאמי WSVN בשבוע שעבר.

"אפילו המזונות שאנו חושבים שהם טובים עבורנו יכולים להוות בעיה", המשיכה ד"ר אברו. "דברים כמו חומרים מתחלבים שמוסיפים פנימה, דברים שהם קרמיים, כמו היוגורטים ללא שומן וכל הדברים האלה, באמת יכולים לשנות את המיקרוביום של המעיים בצורה מאוד עמוקה."

יוגורט ודבש. ShutterStock
יוגורט ודבש/ShutterStock

מה זה מתחלבים?

CMC (Sodium carboxymethyl cellulose) משמש כמעבה ומייצב מזון - ניתן למצוא אותו בגלידה (שם הוא משמש להמסה איטית), עוגות, עוגיות, ממתקים, מיצים, מוצרי חלב ובשר, מזון קפוא ופסטה, כמו גם בפריטים אחרים .

פוליסורבט-80 (Polysorbate-80) משמש בלחם, תערובת עוגה, רוטב לסלט, שמן ושוקולד. גם סבונים, מוצרי קוסמטיקה וטיפות עיניים עשויים להכיל אותו.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

גילוי מוקדם מציל חיים

על פי האגודה למלחמה בסרטן, סרטן המעי הגס הוא מחלת הסרטן השנייה בשכיחותה בישראל. היא מופיעה בשיעור דומה אצל גברים ונשים. בישראל אובחנו בשנה האחרונה כ-3,200 חולים חדשים בסרטן המעי הגס והחלחולת, בכל הגילאים. סרטן המעי הגס שכיח במיוחד מעל גיל 50, והסיכון לחלות בו עולה עם הגיל. כאשר המחלה מתגלה בשלב מוקדם, סיכויי הריפוי מגיעים לכ- 90%. לכן, קיימת חשיבות רבה לגילוי מוקדם שמעלה את סיכויי ההחלמה ממחלת סרטן המעי הגס.

מיקרוביום המעי שלנו - אוסף של חיידקים, וירוסים ופטריות במערכת העיכול שלנו - ממלא תפקיד מפתח בהתפתחות והתקדמות של סרטן המעי הגס. אבראו חושדת כי כימיקלים וחיידקים במזון מעובד גורמים להתלקחות של אנזים במעיים, מה שמוביל לדלקת ואולי גם לסרטן. "משהו במיקרוביום השתנה, והוא מניע את הדלקת הכרונית הזו במערכת העיכול", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully