וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך חטף הבחור הזה הרעלת מזון בפין במקרה ראשון מסוגו

15.9.2024 / 0:07

גבר בן 38 חטף הרעלת מזון באיבר מינו בנסיבות מוזרות לאחר ארוחת ערב טובה וסקס "נמרץ" עם אשתו. זו הסיבה שזה קרה לו

הצוות הרפואי בביה"ח ג'ון הופקינס בהכנות לקראת ניתוח השתלת הפין/רויטרס, עריכה: טל רזניק

רופאים טיפלו במקרה הראשון אי פעם של הרעלת מזון הקשורה לאורז ומשפיעה על אזור איבר המין. גבר בן 38 ביקש עזרה מאורולוגים לאחר שבמשך מספר ימים סבל מאדמומיות, נפיחות וגלדים באיבר מינו. ביקות וחקירות גילו שהתסמינים המטרידים הללו החלו זמן קצר לאחר שסבל מהתקף קשה של שלשולים והקאות.

הרופאים במרכז הרפואי של האוניברסיטה האמריקאית של ביירות בלבנון, שם הוא טופל, לקחו דגימה מאיבר מינו של האיש כדי לבדוק אפשרות של זיהום. הם מצאו עדויות לחיידק בצילוס צראוס (Bacillus cereus), שנמצא באדמה, בצמחייה ובמזון מזוהם כמו בירקות ובאורז שנשאר בחוץ בטמפרטורת החדר זמן רב מדי ועלול לגרום לבחילות ולקלקול קיבה אם נאכל. על פי משרד הבריאות הישראלי, חיידק בצילוס צראוס עלול לגרום לאחת משתי מחלות עקב יצור רעלן - מחלה הקאתית ומחלה שלשולית.

הרופאים הגיעו למסקנה שהזיהום החריג באיבר המין של הגבר נגרם כתוצאה מאפיזודה של שלשולים והקאות שהתרחשו כמעט מיד לאחר שקיים מה שהוגדר כ"סקס נמרץ" עם אשתו. האקט האינטימי עלול להגביר את הסיכון לחדירת החיידקים לעור עקב השינוי שמתרחש בכלי הדם. הרופאים הגיעו למסקנה כי החיידק יצר מגע ישיר עם המפשעה של החולה וציינו שזה "יוצא דופן" למצוא בצילוס צראוס בעור, שלא לדבר על איבר המין. זה למעשה היה "המקרה הראשון בספרות הרפואית" של הרעלת מזון בפין.

גבר אוחז במפשעתו. ShutterStock
גבר חטף הרעלת מזון - בפין/ShutterStock

הגבר, אב לשניים, טופל באמצעות אנטיביוטיקה מקומית בשם חומצה פוסידית, המשמשת בדרך כלל לטיפול בדלקות עיניים או לטיפול בזיהומים הנגרמים מחיידקים שרגישים לאנטיביוטיקה הזאת (בעיקר חיידקי סטפילוקוק שנמצאים על העור).. כמו כן, נאמר למטופל לשטוף את האזור "כמו שצריך" ולהימנע ממין ומאוננות עד להחלמה. חודש לאחר ההדבקה המטופל סיפר שאינו סובל עוד מתחושת צריבה או אי נוחות באזור איבר המין - והזיהום לא חזר.


עוד בנושא:
ניתוח חירום לבן 27 שסבל משבר בפין שאירע כשהתהפך במיטתו

המצב הרפואי הנדיר שגורם לגירוי מיני תמידי: "נהרסו לי החיים"

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
אורז. ShutterStock
האשם: אורז שנותר על השיש יותר מדי זמן/ShutterStock

כ-63,400 מקרים של חולי בצילוס צראוס מדווחים בארה"ב מדי שנה, על פי מינהל המזון והתרופות. המצב ידוע בשם "תסמונת האורז המטוגן" מכיוון שכאשר אורז נשאר בחוץ בטמפרטורת החדר, הוא עלול לייצר רעלים הגורמים לשלשולים והקאות. חימום חוזר לא מחסל את הרעלים. התסמינים מופיעים תוך 6 עד 15 שעות, כאשר רוב האנשים מתאוששים תוך 24 שעות. החולה המדובר אכל ארוחה המכילה אורז עם משפחתו יום לפני שהחלו להופיע התסמינים, אולם אשתו לא סבלה מתסמינים דומים.

המחקר, שפורסם בכתב העת Annals of Medicine and Surgery, ציין כי זיהומים בפין מתרחשים בדרך כלל לאחר פציעה היוצרת פצע פתוח - ולרוב מערבים את חיידקי קבוצת הסטרפטוקוקוס A. "ההחלמה מבצילוס צראוס שנמצא בפין במטופל שלנו חושפת את המקרה הראשון של זיהום חריג שכזה", נכתב בדו"ח המקרה, "המטופל הכחיש שאיבר מינו עבר טראומה כלשהי, נחתך או ננשך במהלך קיום יחסי המין".

מחברי המחקר הוסיפו: "במקרה הנוכחי, סביר להניח שהשלשולים וההקאות שזיהמו את איבר המין לאחר קיום יחסי המין הם ככל הנראה המקור לזיהום בעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully