וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח חירום לבן 27 שסבל משבר בפין שאירע כשהתהפך במיטתו

עודכן לאחרונה: 16.4.2024 / 11:38

המקרה אירע עת שישן והתהפך על איבר מינו שהיה במצב זקפה. למרות שחיכה 36 שעות עד שפנה לטיפול, הצליחו הרופאים לתקן את שני השברים, ותוך ימים חזר אפילו לתפקוד מיני

כל מה שצריך לדעת על איבר מין מעוקם/@krysmay/

על פי הדיווחים, המקרה הנדיר הזה אירע לצעיר בן 27 מתוניסיה, שהתהפך על איבר מינו הזקוף תוך כדי שינה, והתעורר לקול צליל שבר, שמיד אחריו הגיעו כאבים עזים, רפיון ונפיחות בכל האזור.

אלא שלמרות הכאבים החזקים והנפיחות, עברו כ-36 שעות עד שהגבר החליט להגיע לחדר המיון כדי לקבל טיפול רפואי דחוף. "שברי פין, למרות שהם נדירים, דורשים טיפול ניתוחי דחוף בשל ההשלכות החמורות שלהם", כתבו החוקרים שפרסמו את ניתוח המקרה ב-International Surgery of Case Reports.

הצוות הרפואי שראה לראשונה את הצעיר בבית החולים תיאר בפני עורכי המחקר שהנפיחות באזור החלציים של בן ה-27 הייתה נרחבת ומשמעותית וההפין שלו סטה באופן חריג לצד ימין, כשבבסיסו היה קריש דם.

גבר אוחז במפשעתו. ShutterStock
למרות שחיכה 36 שעות עד שהגיע לטיפול רפואי, הרופאים הצילו לבסוף את איבר מינו/ShutterStock

הצעיר סבל ממה שמכונה באופן לא רשמי בעולם הרפואה "עיוות חציל", בו הפין הופך נפוח וסגול, מראה המזכיר חציל. מצב כזה מעיד על כך שהאיבר אכן סובל משבר.

בעוד שהפין הוא למעשה חסר עצמות מבחינה טכנית, המילה "שבר" משמשת לתיאור קרע בטוניקה אלבוגיניאה - מעטפת הפין, הרקמה המאפשרת לפין להתרחב ולהזדקף.

לאחר שקיבל הרדמה כללית, המנתחים פתחו את מעטפת הפין וגילו שהאיש אכן סובל משני שברים, אחד בגודל 7 מילימטרים והשני בגודל 10 מילימטרים.


למזלו של הצעיר, הרופאים הצליחו לתקן את השברים. לאחר מכן תפרו את מחדש את מעטפת הפין ושחררו אותו מבית החולים. ביום השני, הנפיחות פחתה באופן משמעותי וביום הרביעי הצעיר התוניסאי כבר דיווח על חזרה לתפקוד תקין, כולל זקפה מלאה.

למרבה המזל, המטופל לא סבל מבעיות ארוכות טווח בכל הקשור למתן שתן או תפקוד מיני כתוצאה מהאירוע הנדיר שחווה. "במהלך תקופת מעקב של 12 חודשים, החולה לא דיווח על סיבוכים", סיכמו הרופאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully