וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחית עונה: האם זה מסוכן לאכול ביצה בכל יום?

מיתר אייל

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 14:13

ביצים הן מאכל תזונתי שנחשב בריא, אך רבים עדיין חוששים לאכול אותן מדי יום. האם מדובר במיתוס או אמת? דיאטנית קלינית מסבירה

ככה מכינים ביצה מקושקשת/@poppycooks

הביצים הן חלק מכל בית ישראלי, בין אם זה בחביתה של ארוחת הבוקר והערב, בשקשוקה, או ליד הג'חנון. אבל האם אי פעם שאלתם את עצמכם מה באמת קורה לגוף שלכם כשאתם אוכלים ביצה אחת כל יום? התשובה אולי תפתיע אתכם.

ביצים שייכות לקבוצת החלבונים שחיוניים לתהליכי הגדילה של תאים, רקמות ושרירים בגוף שלנו, כך שהחלבון בביצה נחשב לאחד מהחלבונים האיכותיים ביותר שניתן לצרוך. החלבונים בביצה מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות (אבני הבניין של חלבון) שהגוף זקוק להן לצורך בנייה ותיקון של רקמות.

ביצה בגודל בינוני, כ-60 גרם בעלת ערך קלורי של כ-80 קלוריות, כ-7 גרם חלבון וכ-5 גרם שומן, כאשר החלמון מכיל את עיקר השומן. בנוסף הביצים דלות מאוד בפחמימות ומכילות פחות מ-1 גרם פחמימה בביצה מה שהופך אותה לפופולרית בקרב מתאמנים, שומרי משקל ובכללי כחלק מאורח חיים בריא יותר.

בניגוד למיתוסים הישנים על כך שצריכת ביצים מרובה עלולה לפגוע בבריאותנו, הביצה למעשה מציעה מגוון יתרונות בריאותיים שמגדירים אותה כמזון עשיר ומזין במיוחד שצריכתו אפילו באופן יומיומי מומלצת לכלל האוכלוסייה, מילדים ועד למבוגרים.

ביצת עין. ShutterStock
ביצה אחת ביום זה בריא?/ShutterStock

יתרונות של ביצים

עשירה בוויטמינים ומינרלים: ביצים מהוות מקור לחומרי תזונה חיוניים ומכילות: ויטמין A שחשוב לבריאות העיניים והעור, ויטמין D שמסייע לספיגת סידן ובשמירה על בריאות העצם, B12 שתורם לפעילות מערכת העצבים ולייצור תאי דם אדומים, B9 חומצה פולית שחשובה לתהליכי גדילה והתפתחות. בנוסף עשירה הביצה בכולין החשוב לבריאות המוח וסלניום, נוגד חימצון שמסייע בהגנה על תאים.

בריאות השרירים: הביצה מכילה חלבונים רבים ואיכותיים. חלבוני הביצה מסייעים בבניית שרירים ויכולים להגן מפני דלדול שרירים (סרקופניה), ביחוד באנשים מבוגרים.

שובע וניהול משקל: הביצה שאינה בעלת ערך קלורי גבוהה ועשירה בחלבונים וויטמינים מספקת תחושת שובע ותורמת לצריכת קלוריות מופחתת בארוחות ובכך מסייעת לירידה במשקל באופן בריא.

בריאות הלב: בעבר טענו כי יש להגביל את צריכת הביצים עקב הכמות הגבוהה יחסית של כולסטרול בביצה, בין 200-250 מ"ג, בשל הקשר הישיר בין צריכה גבוהה של כולסטרול ורמות כולסטרול גבוהות בדם שמעלות את הסיכון למחלות לב וכלי דם. אך מחקרים חדשים מוכיחים שלכולסטרול בתזונה יש השפעה מינימלית על רמות הכולסטרול בדם עבור רוב האנשים ולמעשה, ביצים עשירות בחומרים נוגדי חמצון כמו לוטאין וזאקסנטין, שיכולים להפחית דלקת ואף לשפר את בריאות כלי הדם ולתרום לבריאות הלב שלכם.

עבור אדם ממוצע, אכילת ביצה אחת ביום או יותר לא תעלה משמעותית את רמות הכולסטרול ואת הסיכון למחלות לב. עם זאת, חשוב להדגיש כי עבור אנשים עם סיכון גבוה למחלות לב, סכרת או רמת כולסטרול גבוהות במיוחד מומלץ להתייעץ עם רופא או דיאטנית.

מיתר אייל היא דיאטנית קלינית במכבי שירותי בריאות, מחוז דרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully