וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחור הזה השיל יותר מחצי ממשקל גופו - כדי להציל את אחותו

8.9.2024 / 0:04

מת'יו פלנגן בן ה-24 הגיע למשקל של 200 קילוגרמים כשהבין שמשקלו לא מאפשר לו לתרום כליה לאחותו. הוא הוריד 106 קילוגרמים כדי להציל אותה - ואת עצמו - ומספר כיצד הוא עשה את זה

מת'יו פלניגן מספר על הירידה במשקל/Slimming World

אח מסור עשה את הבלתי יאמן כדי להציל את אחותו - והיא זו שבדרך עקיפה הצילה אותו. מת'יו פלנגן בן ה-24 הגיע למשקל של 200 קילוגרמים כשגילה שאחותו זקוקה לתרומת כליה והוא הצליח להשיל ממשקלו לא פחות מ-106 קילוגרמים כדי להיות זכאי לתרום לה איברים. בזכות המוטיבציה שהעניקה לו אחותו, הוא בעצמו ניצל ממוות כשהרופאים אמרו לו עוד בגיל 19 שבמשקל שהיה הוא לא צפוי לשרוד עד סוף השנה.

מהרגע שגילה מת'יו שאחותו סובלת מאי ספיקת כליות, הוא החליט לעשות כל שביכולתו כדי לתרום לה כליה. היו שני דברים שעמדו בדרכו: משקלו הגבוה וחוסר ההתאמה שנמצאה בבדיקה. לבעיה השנייה הוא מצא פתרון יחסית פשוט: הוא נרשם לתוכנית "תרומת כליות" שמאפשרת לו לתרום כליה לאדם אחר איתו תמצא התאמה ובמקביל לאפשר לאחותו, אמה, לטפס אל ראש רשימת הממתינים לתרומות ולמצוא כליה מתאימה בעצמה.

אולם, כשזה מגיע למשקל, תורמים פוטנציאליים הסובלים מעודף משקל משמעותי עומדים בפני סיכון מוגבר לסיבוכים בניתוח, כשבנוסף ידוע כי השמנת יתר עלולה להשפיע על תפקוד הכליה הנותרת בטווח הרחוק. למת'יו נאמר שהוא חייב להוריד עשרות קילוגרמים כדי שיוכל בכלל להירשם לתכנית - וזה בדיוק מה שהוא עשה.

ככה הוא נראה לפני:

מת'יו פלניגן לפני הירידה במשקל. slimmingworld, צילום מסך
מת'יו פלנגן לפני הירידה במשקל/צילום מסך, slimmingworld

כעת, כשהוא במשקל 92 קילוגרמים, מת'יו התקבל לתוכנית "תרומת כליות" וממתין לתורו. הוא גם קנה את רכב החלומות שלו, מיני קופר וינטג', שבעבר לא היה יכול לנהוג בה כי לא הצליח להתיישב מאחורי ההגה.

מת'יו, שזכה בפרס "איש השנה של Slimming World" לאחר שירד 106 קילוגרמים, אמר: "התחלתי לרדת במשקל כשקיבלנו את הבשורה שאחותי זקוקה להשתלה. זו הייתה נקודת מפנה גדולה עבורי. באותו זמן אחותי סבלה מאי ספיקת כליות ואני אכלתי בצורה לא בריאה. למשפחה שלי לא היה פשוט להתמודד עם כל זה. מכאן ואילך ידעתי מה אני צריך לעשות. לא רק שהייתי צריך לעשות שינוי בשביל הבריאות שלי בטווח הרחוק, אלא גם בשביל אמה. המצב שלה נתן לי את הדחף והנחישות לרדת במשקל כדי שאוכל לעזור לה לקבל כליה חדשה".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

וככה הוא נראה היום:

מת'יו עלה הרבה במשקל בגלל צריכה של ​"מזונות מעובדים עתירי סוכר", לדבריו, והודה שהוא היה מוציא קרוב ל-8,000 דולר על מזון מהיר בשנה. הרופא שלו אמר לו ש"יהיה לו מזל אם הוא יצליח לשרוד עד סוף השנה" כשהיה רק ​​בן 19. לאחר האבחנה ההרסנית של אמה, נאמר לו ולמשפחתו שהם לא מועמדים להשתלה, מכיוון שאין להם את אותו סוג רקמה כמוה.

מת'יו, שעובד בחברת תעופה בעיירה האנגלית לים שבצ'שייר, הצטרף ל-Slimming World כדי ללמוד כיצד לשפר את הרגלי האכילה שלו. הוא אמר ל-DailyMail: "לשמוע את זה מהרופא שלי ממש הכה בי. התחלתי להבין שלכל מה שאני עושה יש השלכות ושאני מוביל את עצמי למסלול חיים אפל. נתקלתי בחבר שנראה נהדר שאמר לי שהוא ירד במשקל עם תוכנית Slimming World. מצאתי רשת תמיכה ענקית בקבוצה שלי - זה באמת מרגיש כמו משפחה אחת גדולה".


עוד בנושא:
"בגיל 15 שקלתי 180 קילוגרם והורדתי חצי ממשקלי. ככה עשיתי את זה"

בן ה-9 ששקל כמעט 200 קילוגרמים הוריד חצי ממשקלו - צפו במהפך

לפני ואחרי:

הוא מספר כעת שהוא אוהב ללכת ולטייל, שטיפס על ההרים "סנודון" ו"סקה פל" - ואף מצא אהבה. הוא הוסיף: "לפני הדיאטה, הייתי יושב בחדר שלי ומשחק במשחקי וידאו עם התריסים סגורים. עכשיו, אני לא יכול לחכות כבר לקום ולצאת לסיבוב. אני הולך כ-6 קילומטרים בהפסקת הצהריים שלי ובימים מסוימים יוצא להליכה נוספת עם אבא שלי כשאני מגיע הביתה. יש לי כל כך הרבה דברים שהייתי שמח לעשות עכשיו, שלפני כן יכולתי רק לחלום לעשות. הרגשתי גם יותר בטוח בעצמי - והבאתי את עצמי לכדי ביטוי. מאז גם הכרתי את החברה שלי, אנה, שהיא גם חברה ב-Slimming World, אז אנחנו שומרים אחד על השנייה. כשאני מסתכל אחורה על איך נראו חיי לפני הירידה במשקל, אני פשוט לא מזהה את הגרסה הזו של עצמי יותר".

"כמה שנים עברו ואני שוקל כמעט 107 קילוגרמים פחות. סוף סוף התקבלתי לתוכנית תרומת הכליות בבריטניה, אז בהמשך השנה סביר להניח שאהפוך לתורם למישהו שזקוק לכליה. זה יעשה הבדל כל כך עצום בסיכוי של אחותי לקבל כליה בעצמה. בשבילי, להיות מסוגל לעזור לאחותי בצורה כזו זה אומר הכל".

מת'יו מספר שבילדותו היה לו קשה לאכול בריא, מכיוון שהוא היה מטפל באמו מגיל שש והיה אוכל הרבה ג'אנק פוד. לעתים קרובות הוא היה מדלג על ארוחת הבוקר ומבלה את היום בלאכול חטיפים בין הארוחות ואז מזמין אוכל (לרוב ממסעדות מזון מהיר) לארוחת ערב. "אני אותו אדם אבל פתחתי עכשיו פרק חדש בחיי", הוא סיכם, "אני מצפה לחיות את החיים במלואם עם אהוביי לצידי - ואם זה לא ניצחון, אני לא יודע מה כן!'.

ככה נראה המסע שלו לירידה במשקל:

אז איך הוא עשה את זה?

נתונים:
גובה: 1.80 מטרים
משקל התחלתי: 198 קילוגרמים
משקל נוכחי: 92 קילוגרמים
ירידה כוללת במשקל: 106 קילוגרמים
רוחב מותניים לפני: 147 ס"מ
גודל מותניים כעת: 91 ס"מ
תאריך הצטרפות ל-Slimming World: ספטמבר 2020

התזונה שלו לפני:
ארוחת בוקר: אין.
בין בוקר לצהריים: מאפים או שקית צ'יפס.
ארוחת צהריים: כריך או מנת טייק אווי כגון פאי וצ'יפס.
ארוחת ערב: אוכל קפוא בתנור כגון רצועות עוף וצ'יפס או ארוחת טייק אווי.
חטיפים במשך היום: קופסת גלידה, שקיות ממתקים, שקיות צ'יפס משפחתיות.

התזונה הנוכחית שלו:
ארוחת בוקר: חביתה ביתית עם בשר חזיר רזה, בצל וגבינה מגוררת או ביצים מקושקשות על טוסט דגנים מלאים.
ארוחת צהריים: שאריות מהלילה הקודם, למשל ספגטי בולונז או צ'ילי במתכון של Slimming World, שנלקח לעבודה ועובר חימום במיקרוגל.
ארוחת ערב: סטייק רזה מוגש עם צ'יפס בטטה תוצרת בית עם ספריי שמן דל קלוריות מוגש לצד סלט.
אחרי ארוחת ערב: יוגורט עם טיפות מרנג ופירות יער/שני חטיפי Slimming World/חבילת פריכיות קטנה/חטיף שוקולד קטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully