וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יצא לכם לתהות מה זה החיץ הזה שעובר לאורך שק האשכים שלכם? יש לנו תשובה

2.9.2024 / 0:05

אל תעמידו פנים שזה לא סקרן אתכם לדעת מדוע נראה ששק האשכים שלכם נתפר באמצע? זו הסיבה לפס המשונה שמופיע שם - ואולי תופתעו לשמוע שיש אותו גם לנשים

גברים נוגעים במפשעה שלהם בפומבי/west kanyebig

הטקסט הבא מופנה בעיקר למין הגברי אך חכו, נשים, זה גם נוגע אליכן.

אז לכל מי שנושא שק אשכים ובחן אותו מתישהו ודאי תהה מהו הפס דמוי התפר של עור עבה יותר שעובר מהפין שלכם מטה דרך מרכז שק האשכים ועד לפי הטבעת. למי שבוחן אותו עכשיו, מקווים שאתם עושים את זה כשאתם לבד בבית ולא מול הילדים.

"אצל מבוגרים וילדים, תפר הפין והאשכים משתנה בצורתו ובעוביו", מסביר מחקר שבדק את התפתחות קו האיחוי בעוברים. גם אם לא תהיתם לגביו יותר מדי, אנחנו הולכים להסביר לכם מהו: הדבר הזה למעשה נקרא "חיץ פרינאלי" - והוא נוצר כשהייתם בערך בני שבעה שבועות ברחם. לפני התקופה הזאת, עוברים זכרים ונקבות נראים די דומים באזור איברי המין שלהם, כל אחד עם פקעת אורוגנית, נפיחות אורוגניטלית (מתייחס מערכת דרכי השתן ולאיברי המין) וקפלים אורוגניטליים. לאחר כשבעה שבועות, האשכים בעוברים זכרים בדרך כלל מייצרים טסטוסטרון.

"הטסטוסטרון גורם לנפיחות האורגניטליות להתנפח, להתאחד באמצע ולהתמזג, ואלו יוצרים את שק האשכים ואת החלק התחתון של הפין", מסבירים מומחים מטעם האגודה האינטרסקסית של צפון אמריקה באתר האינטרנט שלה - שמוסיפים שרמות חריגות של הורמונים עלולות לגרום למראה אינטרסקס - בני אדם שיש להם סימני מין זכריים ונקביים כאחד.

אילוסטרציה. ShutterStock
גם לכם יצא לתהות מה זה?/ShutterStock

"הקו באמצע, המכונה 'קו איחוי', הוא רק תזכורת לאופן שבו כל בני האדם מתחילים עם אנטומיה נפוצה של איבר המין הנשי עד שבעה שבועות לאחר ההתעברות", הוסיפו באתר.

עוד בנושא
בעיית האשכים הנפוצה שהורים חייבים להכיר

מחקר מצא: גברים מגזימים "בהרבה" בגודל איבר המין שלהם

הקו נקרא חיץ, תֶּפֶר או קו איחוי, כשהוא מופיע על הפין וחיץ האשכים כשהוא מופיע על שק האשכים.

נשים, אם קראתן את כל זה והגעתן עד לפה בטח תשמחו לדעת שהחיץ הזה קיים גם אצל נקבות - והוא משתרע אצלן מפי הטבעת ועד השפתיים החיצוניות של הפות, כשהוא נוצר בשלבי התפתחות איברי המין שלהן ברחם בערך באותו זמן שזה קורה אצל עוברים בנים.

בשורה התחתונה, "התפר" הזה הוא שריד מתקופה שבה איבר המין שלכם רק ביצע הבדלה ברחם, כך שלא צריך לדאוג: לא תפרו אתכם בסתר בזמן שישנתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully