וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות התזונתית שרבים עושים בארוחת הבוקר

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 9:31

יש מי שאוכל קערת פירות ויוגורט, אחרים שותים שייק פירות וכמובן יש את אלה שאוכלים חביתה וקוטג' או רק קפה. רופא מדגיש טעות אחת שכדאי שתשימו אליה לב על הבוקר

ד"ר סורב סטי, גסטרואנטרולוג מקליפורניה, חושף שלוש סיבות מפתיעות מדוע כדאי לכם להוציא את הבננות מהשייקים של הבוקר ומקערות הסמודי שלכם.

"אני בדרך כלל רואה את המטופלים שלי עושים את הטעות הזו", שיתף סטי ב-TikTok השבוע. "הוספת בננות לשייקים שלך עשויה לגרום יותר נזק מתועלת"

ד"ר סטי מציין שבננות יכולות להכיל רמות גבוהות של פוליפנול אוקסידאז, מה שיכול להפחית את כמות הפלבנולים המועילים בתערובת פירות. פלבנולים - הנמצאים באוכמניות, תותים, פטל ומרכיבי שייק נפוצים אחרים - הוכחו כתומכים בבריאות הלב והמוח, מפחיתים דלקות ומפחיתים את לחץ הדם.

@doctorsethimd 3 Reasons Why You Should Not Add Bananas To Your Smoothies ‼️ Doctor Sethi As a gastroenterologist, I commonly see my patients make this mistake. In this video, I reveal the top three reasons why adding bananas to your smoothies might be doing more harm than good. If you're serious about optimizing your health and nutrition, you'll want to reconsider this popular ingredient. ? Do you add bananas to your smoothies? Drop a comment below! Thank you for your interest. ❤️ #smoothie #guthealth ♬ original sound - Doctor Sethi ⚡️

מחקר משנת 2023 שפורסם בכתב העת Food & Function מצא שהוספת בננה לשייק פירות יער כיוצה את כמות הפלבנולים ב-84% בהשוואה לקבוצת ביקורת. "בננות יכולות להפחית את היתרונות נוגדי החמצון [של פירות אחרים]", אמר סטי.

אבל זה לא הכל, ד"ר סטי גם אומר שבננות שהבשילו לגמרי מגדילות את עומס הפחמימות בשייקים, מה שעלול להוביל לעליית סוכר בדם, סימן היכר של סוכרת סוג 2. רק לשם ההבנה, בננה בינונית (כ-126 גרם) מכילה 29 גרם פחמימות ו-112 קלוריות.

"בננות צפופות בקלוריות בהשוואה לפירות אחרים, כך שהוספתן לשייקים יכולה להעלות את ספירת הקלוריות", אמר סטי. הוא הוסיף: "אם אתה רציני לגבי אופטימיזציה של הבריאות והתזונה שלך, תרצה לשקול מחדש את המרכיב הפופולרי הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully