וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת האופנוע של הכירופרקט גרמה לו לפתח אקדח עיסוי שהפך למותג המצליח בעולם

עודכן לאחרונה: 16.8.2024 / 11:18

כשגופו התרסק אחרי תאונת אופנוע קשה, ניסה ד"ר ג'ייסון וורסלנד כל דרך אפשרית לריפוי והפגת הכאבים. עד שעלה על רעיון, מוצר שהיום מכניס לו מאות מיליוני דולרים

ד"ר ג'ייסון וורסלנד לא תכנן להקים אימפריית טכנולוגיה בתחום הבריאות והכושר. ככירופרקט מצליח בלוס אנג'לס, הוא היה מרוצה מהקריירה שבנה ומכמות המטופלים שזרמו למרפאה שלו. אלא שתאונת אופנוע בה היה מעורב ב-2007 שינתה את מסלול חייו לחלוטין, והובילה אותו בסופו של דבר להקמת Therabody - החברה ששינתה את פני תעשיית העזרים הביתיים לטיפול והקלת כאבי מפציעות ספורט, ולא רק.

הכל החל כשוורסלנד נפצע קשות בתאונת אופנוע. הפציעה גרמה לו לכאבים עזים ולבעיות תנועה חמורות, והרופאים המליצו על ניתוח ותרופות משככות כאבים. אבל וורסלנד, שהאמין בגישה הוליסטית יותר לריפוי, חיפש פתרונות חלופיים. הוא החל לחקור שיטות טיפול שונות, ובמהלך המחקר שלו נתקל ברעיון של טיפול ברטט.

מתוך תסכול מחוסר היעילות של הפתרונות שהיו קיימים אז, וורסלנד החליט לקחת את העניינים לידיים שלו. הוא התחיל לפתח מכשיר ביתי שיוכל לספק טיפול ממוקד ברטט. בעזרת ידע רפואי נרחב שכבר היה לו ומידה לא קטנה של יצירתיות, הוא יצר את האב-טיפוס הראשון של מה שיהפוך בהמשך למכשיר הטיפול ברטט הנמכר ביותר בעולם.

המכשיר הראשוני היה גדול ומגושם, אבל היה לו פוטנציאל עצום. וורסלנד החל להשתמש בו על עצמו ועל מטופליו, וראה שהתוצאות היו לא פחות ממעולות. הכאבים שלו פחתו, הניידות שלו השתפרה, והוא הרגיש שמצא פתרון שיכול לעזור לא רק לו, אלא גם לאנשים רבים שחוו פציעות שונות בגוף.

ד"ר ג'ייסון ויירסטוק Therabody. Therabody,
ד"ר ג'ייסון וורסלנד/Therabody

אחרי לא מעט חיפושים אחר משקיעים ושותפים עסקיים שיוכלו לקחת את המכשיר ולהפוך אותו למוצר צריכה המוני, נפגש וורסלנד ב-2014 עם המשקיע ואיש העסקים בנג'מין נזריאן. בשיחת זום איתו נזריאן מספר על המפגש הראשון: "הקמתי חממה כדי לעזור ליזמים שבנו מוצרים מעולים והיו צריכים מנטור מבחינת תפעול עסקי, אסטרטגיה, כספים ומשפטים. תוך כדי כך פגשתי את ד"ר ג'ייסון ורסלנד, שהמציא את המוצר הזה שהפך ל- Theragun וחיפש עזרה בייעוץ עסקי ובהשקעה במוצר שלו.

"כל חיי הגב שלי עשה לי בעיות. אם במקרה לא ישנתי טוב או השרירים נתפסו מתוך לחץ, הייתי מגיע למצבים שלא יכולתי להזיז את הצוואר. עברתי כמעט כל טיפול אפשרי אבל כלום לא עזר. כשג'ייסון נכנס למשרד שלי כדי להראות לי את המוצר, לא היתה לו מצגת מסודרת או חזון מיוחד. הוא רק אמר, 'תן לי רק להראות לך מה הדבר הזה עושה. אין דרך אחרת להסביר את זה'. מיד הסכמתי כמובן.

"מהרגע הראשון שהמכשיר נגע בשרירי הגב שלי, זה הרגיש בדיוק כמו עיסויי השרירים העמוק שנהגתי לקבל כדי לשחרר את השרירים כשהם מתכווצים. אבל הטיפול הזה היה תהליך מאוד כואב ולא תמיד נעים. כשמישהו לוקח את המרפק שלו ותוחב אותו עמוק לתוך הגב שלך, אתה רוצה לצרוח לפעמים. כשג'ייסון שם עליי את המוצר שלו, הרגשתי את אותה חדירה עמוקה לשרירים, אבל זה לא כאב. והסיבה לכך היא שזה פוגע בגוף 40 פעמים בשנייה. וזה עובד כל כך טוב כי הגוף שלך נשאר רגוע בזמן העיסוי. כמה ימים אחרי כבר חתמנו על הסכם שותפות ויצאנו לדרך".

שנתיים אחר-כך, ב-2016, לאחר שנים של פיתוח ושיפור, וורסלנד ונזריאן השיקו רשמית את ה-Theragun. המכשיר נחשב אז למהפכני - הוא היה קל, נייד, ויעיל מאוד בהקלה על כאבי שרירים ושיפור התאוששות לאחר אימונים. הוא משך תשומת לב מיידית מספורטאים מקצועיים, מאמנים, ואנשי מקצוע בתחום הבריאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
THERABODY. THERABODY,
קריסטיאנו רונאלדו ומריה שראפובה הודו שהם משתמשים בו. Theragun/THERABODY
ההצלחה של Therabody הייתה מסחררת. החברה צמחה במהירות, משכה השקעות משמעותיות, והפכה לשם דבר בתעשיית הספורט והבריאות. ספורטאים מובילים כמו קריסטיאנו רונאלדו, מריה שראפובה, ופול ג'ורג' הפכו לשגרירי המותג, מה שהגביר עוד יותר את הפופולריות שלו

אבל ההצלחה של Theragun הייתה רק ההתחלה. הכירופרקט ואיש העסקים הבינו שיש פוטנציאל עצום בתחום מכשירי ההתאוששות הספורטיביים, ושהטכנולוגיה שפיתחו יכולה להיות מיושמת במגוון רחב של מוצרים. ב-2020, הם הרחיבו את החברה והשיקו את Therabody - מותג-על שכולל לא רק את Theragun, אלא גם מוצרים נוספים כמו RecoveryAir (מערכת לטיפול בכאבים ופציעות ברגליים בעזרת לחץ אוויר), Wave Series (מכשירי רטט לגלגול שרירים), ו-PowerDot (מכשיר גירוי חשמלי לשרירים).

ההצלחה של Therabody הייתה מסחררת. החברה צמחה במהירות, משכה השקעות משמעותיות, והפכה לשם דבר בתעשיית הספורט והבריאות. ספורטאים מובילים כמו קריסטיאנו רונאלדו, מריה שראפובה, ופול ג'ורג' הפכו לשגרירי המותג, מה שהגביר עוד יותר את הפופולריות שלו.

אבל מה שהפך את Therabody לייחודית כל כך לא היתה רק הטכנולוגיה המתקדמת שלה, אלא גם הגישה ההוליסטית שלה להתאוששות ובריאות. וורסלנד הדגיש תמיד את החשיבות של טיפול מניעתי ושילוב של טכניקות שונות לשיפור הבריאות הכללית. החברה השקיעה רבות במחקר ופיתוח, ושיתפה פעולה עם מוסדות אקדמיים מובילים כדי לבסס את היעילות של מוצריה ולתת להם לגיטימציה מחקרית.

"אנחנו משקיעים הרבה כספים ומאמצים במחקרים", מספר וורסלנד. "באחד המחקרים, למשל, הצלחנו להראות ששימוש יומי ב- Theragun גרם לשיפור ועלייה בזרימת הדם ועלייה בזרימת הדם, דבר שמסייע לגוף להניע התאוששות. מחקר אחר מראה איך שימוש במכשיר עוזר לאנשים לישון טוב יותר. יש הרבה מוצרים וגימיקים בשוק שמפזרים שפע של הבטחות. לנו חשוב לגבות מדעית ומחקרית כל אמירה כזו. זו הסיבה שאנשים סומכים על המותג שלנו. הדבר החשוב ביותר הוא לעולם לא לשבור את האמון הזה.

ד"ר ג'ייסון ויירסטוק Therabody. Therabody,
"יש הרבה מוצרים וגימיקים בשוק שמפזרים שפע של הבטחות. לנו חשוב לגבות מדעית ומחקרית כל אמירה כזו". ד"ר גייסון וורסלנד/Therabody

Therabody גם הייתה חלוצה בשילוב של טכנולוגיה ונתונים בתהליך ההתאוששות. החברה פיתחה אפליקציה שמתחברת למכשירים שלה ומספקת למשתמשים תוכניות טיפול מותאמות אישית, מעקב אחר התקדמות, ומידע עשיר על בריאות ואורח חיים ספורטיבי.

ההצלחה של Therabody השפיעה על כל תעשיית מכשירי ההתאוששות הספורטיביים. חברות רבות החלו לפתח מוצרים דומים, והמודעות לחשיבות של התאוששות נכונה גדלה משמעותית בקרב ספורטאים חובבים ומקצועיים כאחד. וורסלנד הפך למרצה מבוקש בכנסים רפואיים וספורטיביים, והוא משתף את הסיפור שלו ואת החזון שלו לעתיד הבריאות והכושר.

אבל הדרך להצלחה לא הייתה קלה. וורסלנד נתקל באתגרים רבים בדרך. בתחילה, היה קשה לשכנע אנשים ביעילות של הטכנולוגיה החדשה. היו גם אתגרים טכניים בפיתוח המכשירים, ואתגרים עסקיים בהקמת חברה וצמיחתה המהירה. אבל הנחישות שלו, יחד עם האמונה בפוטנציאל של הטכנולוגיה לשפר חיים, עזרו לו להתגבר על המכשולים.

הדברים הגרועים ביותר שקורים לנו מובילים לדברים הטובים ביותר בחיינו

כיום, Therabody ממשיכה לחדש ולהתרחב. החברה נכנסה לתחומים חדשים כמו טיפול בשינה וניהול מתחים, והיא ממשיכה לפתח טכנולוגיות חדשות שמשלבות מדע, טכנולוגיה ובריאות. רשת "באג", היבואנית הרשמית של החברה בישראל, החלה בשבועות האחרונים למכור מספר דגמים של אקדח העיסוי, ובקרוב יגיע לארץ הלהיט האחרון של החברה - TheraFace, אקדח טיפולי לפנים שמבטיח שחרור מתחים בפנים, בלסת, בצוואר ובראש, הפחתת כאבים בשרירי הפנים, מיצוק עור הפנים ושיפור טונוס השרירים בפנים ובצוואר, הפחתת קמטים סביב העיניים ואפילו הפחתה קלה עד בינונית של אקנה.

ההצלחה של Therabody מדגישה את החשיבות של גישה הוליסטית לבריאות וכושר. במקום להסתמך רק על תרופות או טיפולים מסורתיים, החברה מדגישה את החשיבות של טיפול מונע, התאוששות נכונה, ושילוב של טכניקות שונות לשיפור הבריאות הכללית.

הסיפור של החברה הזו הוא תזכורת לכוח של חשיבה יצירתית ופתרון בעיות. כאשר וורסלנד נתקל בבעיה אישית, במקום לקבל את הפתרונות הקיימים, הוא בחר ליצור פתרון משלו. גישה זו לא רק שינתה את חייו, אלא גם את חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם.

כפי שוורסלנד עצמו אומר: "לפעמים הדברים הגרועים ביותר שקורים לנו מובילים לדברים הטובים ביותר בחיינו". הפציעה שלו, שנראתה בהתחלה כאסון, הפכה בסופו של דבר לזרז ליצירת משהו מדהים. זוהי תזכורת חזקה לכך שלעיתים קרובות, האתגרים הגדולים ביותר שלנו יכולים להוביל להזדמנויות הגדולות ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully