וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאת ככל הנראה תופעת הלוואי הכי מוזרה מזריקת ההרזיה ההרזיה

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 14:37

עוד ועוד מחקרים מגלים מה יכול לקרות למי שמשתמש בזריקות ההרזיה הפופולריות, וכעת נחשפים נתונים מאוד מאוד מעניינים

למה השמנה מוגדרת כמחלה - ומתי היא באמת מסכנת אותנו?/מערכת וואלה

זריקות ההרזייה כמו אוזמפיק ווויגובי, אומנם שינו חיים להרבה מאוד אנשים, ואפילו נמצאו כעוזרות במצבים בריאותיים שונים מלבד השמנה או סוכרת, אבל הן כוללות גם לא מעט תופעות לוואי מדאיגות. בסדרת התופעות האלה מופיעה כעת תופעה די מדהימה ומומחים טוענים כי הזריקות הפופולריות עלולות לגרום לחלק מהמשתמשים לפעול בניגוד לאופי שלהם, לעסוק במין באופן מוגבר, להפוך למהמרים כפייתיים או אפילו לקבל החלטות פזיזות בחיים כגון הגשת תביעת גירושין.

המומחים מאמינים ששינויים ברמות הכימיקל דופמין במוח, הקשורים אולי לזריקות, עשויים להיות מאחורי הבעיה. החוקרים, מלונדון, אומרים כי יש להזהיר את המטופלים לפני שמתחילים להשתמש בתרופות מפני הפוטנציאל של התגובות המוזרות הללו, הידועות כהפרעת שליטה בדחפים, שמתייחסות להפרעות שונות בהן האדם אינו מצליח לעמוד בפני דחף ופיתוי למרות השפעתם ההרסנית לאדם או לסביבתו.

זריקה להרזיה אוזמפיק. ShutterStock
גורמת להפרעת שליטה בדחפים?/ShutterStock

פרופסור ריימונד פלייפורד, מומחה לרפואה מולקולרית באוניברסיטת מערב לונדון ומחבר המחקר אמר ל-MailOnline: "ראינו מטופלים שהגישו לפתע בקשה לגירושין או נפרדו ממה שנראה כמערכות יחסים יציבות או משנים את חייהם, כגון מעבר דירה בהתראה קצרה. עד היום לא ראינו הימורים מוגזמים או פעילות מינית אצל חולים, אבל לא נתפלא אם זה היה קורה".

החוקרים ציינו במאמר שהתפרסם בכתב העת Quarterly Journal of Medicine שהם אינם יודעים בדיוק מדוע התרופות עלולות לגרום להשפעה זו. אבל פרופסור פלייפורד הוסיף: "התנהגויות מסוכנות ואימפולסיביות קשורות גם לתופעות לוואי של תרופות למחלת פרקינסון". זריקות הרזיה לדבריו "חולקות את המנגנון השכיח של השפעת רמות הדופמין במוח. זה ידוע היטב שמיניות מוגברת והימורים מוגזמים קשורים לנטילת התרופה הקרויה אבודופה".

הדופמין מכונה 'הורמון השמחה' על תפקידו בתחושות של אושר, עונג ותגמול. מחקרים הראו כי ברמות גבוהות יותר, אנשים מקבלים גירוי יתר על ידי פעילויות יומיומיות כמו קניות, הימורים, אכילה או סקס, ואז מוצאים את עצמם בעצם 'מכורים'. תופעת הלוואי הזו כמובן שאינה מצויינת על זריקות ההרזיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

פרופסור פלייפורד אמר ל-MailOnline: "אנחנו ממליצים לרופאים גם להזהיר את המטופלים להיזהר מדחפים שהם "לא אופיים" או חריגים עם עלות או השלכות אישיות - למשל גירושים - ו"לעשות צעד אחורה" ולחשוב אם זה החלטה הגיונית.

"אזהרה זו אמורה לאפשר לחולים ולרופאים לשקול ולשקול האם ההחלטות שחלק מהמטופלים קיבלו אינן אופייות ומסוכנות יותר ממה שניתן היה לצפות. 'אם הם לא מודעים לכך שזו אפשרות אז הם לא עושים את ההתאחדות'.

אוזמפיק פועלת על ידי חיקוי הורמון הנקרא פפטיד 1 דמוי גלוקגון (GLP-1), המווסת את רמות הסוכר בדם ומאט את קצב יציאת המזון מהקיבה, ולעתים קרובות יוצר תחושת מלאות.

זריקות הסמגלוטיד עלו מאוד בפופולריות שלהן כאשר אנשים רבים, כולל סלבריטאים הוליוודיים, השתמשו בהם לירידה במשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully