וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבהיל: זריקות ההרזיה עושות את הדבר הזה לפנים

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 10:29

התרופה אוזמפיק שנועדה במקור לטיפול בסוכרת והפכה בשנה האחרונה ל"זריקת הרזיה" ידועה ככזו שעוזרת לאנשים להשיל ממשקלם. אבל היא גם עושה משהו מאוד מבהיל לפנים שלכם. הכירו את התופעה

למה השמנה מוגדרת כמחלה - ומתי היא באמת מסכנת אותנו?/מערכת וואלה

התרופה לסוכרת במקור, אוזמפיק, שהפכה לזריקה שעוזרת לאנשים לרדת במשקל כבשה את העולם בסערה בשנה האחרונה. כעת מסתבר שיש לה, בין היתר, השלכה אחת מאוד לא נעימה הנקראית "פרצוף אוזמפיק" (Ozempic Face) שמתארת בעצם את תופעת הלוואי המזעזעת של התרופה על פני המשתמש בה לאחר ירידה פתאומית במשקל.

המונח הפך לנפוץ ברשתות החברתיות, לאחר שהניו יורק טיימס פרסם כתבה בנושא לפני שבועיים, שכללה איור גרפי של פנים מעוותות בצורה מוזרה. ב-TikTok, סרטונים שמתויגים עם הביטוי #OzempicFace נצפו יותר מחצי מיליארד פעמים.

"הגוף שלי נראה נהדר, אבל הפנים שלי נראו מותשות וזקנות"

ג'ניפר ברגר, שהתראיינה לניו יורק טיימס, שיתפה שהמראה שלה השתנה לאחר השימוש ב-Mounjaro - תרופת סוכרת הפועלת בדומה לאוזמפיק ו-Wegovy. "אני זוכרת שהסתכלתי במראה, וזה היה כמעט כאילו אפילו לא זיהיתי את עצמי. הגוף שלי נראה נהדר, אבל הפנים שלי נראו מותשות וזקנות", אמרה האמא בת ה-41 שירדה 20 ק"ג. ואם אתם חושבים לעצמכם - זה מה שקורה שיורדים במשקל, במקרה הנוכחי ובדומים לו - הירידה היא מהירה יותר ולכן ככל הנראה משאירה משקעים רבים יותר. תרתי משמע.

לדברי ד"ר פול ג'רוד פרנק, רופא העור הניו יורקי שטבע את המונח "פני אוזמפיק", אנשים בשנות ה-40 או ה-50 לחייהם היו מגיעים למרפאה שלו ומתלוננים על צניחת פניהם לאחר ירידה דרמטית במשקל. רובם השתמשו באוזמפיק.

ד"ר אורן טפר, מנתח פלסטי מניו יורק, הסביר כי נפוץ שירידה במשקל גורמת לריקון אזורי מפתח בפנים, מה שעלול לגרום לאדם להיראות מבוגר יותר. "כשזה מגיע להזדקנות הפנים, שומן הוא בדרך כלל יותר חבר מאשר אויב", אמר, "ירידה במשקל עשויה להחזיר את הגיל הביולוגי שלך אחורה, אבל היא נוטה להפנות את שעון הפנים דווקא קדימה".

עוד בוואלה!

כולם רוצים תרופות להרזיה - אבל האם הן בכלל בטוחות?

לכתבה המלאה
זריקה להרזיה אוזמפיק. ShutterStock
מורידה את המשקל וגם את הפנים. אוזמפיק/ShutterStock

"אני רואה את זה כל יום במשרד שלי. מטופלת בת 50 תיכנס, ופתאום היא רזה במיוחד וזקוקה לחומר מילוי, שמעולם לא נזקקה לו. אני מסתכל עליה ואומר, 'כמה זמן את על אוזמפיק?' ואני צודק 100 אחוזים מהפעמים", אמר ד"ר פרנק.

אבל "פרצוף אוזמפיק" הוא לא תופעת הלוואי היחידה של התרופה לסוכרת שידועה כגורמת גם לבעיות במערכת העיכול, כולל בחילות, הקאות, עצירות ושלשולים. בנוסף, מחקר שפורסם בחודש שעבר ב-Diabetes Care מצא קשר בין שימוש ארוך טווח בתרופות אלו לבין הסיכון לחלות בסרטן בלוטת התריס. לפי המחקר, אנשים, שהשתמשו בתרופות במשך שנה עד שלוש, היו בסיכון גבוה ב-58 אחוזים לחלות בסרטן בלוטת התריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully