וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לילדים שלכם יש עיגולים שחורים מתחת לעיניים? התשובה המפתיעה

עודכן לאחרונה: 11.4.2024 / 15:22

אם אתם חושבים שעייפות היא הסיבה המרכזית, אתם לא בכיוון. לעיגולים שחורים יש המון סיבות, חלקן צריכות להדליק נורות אדומות וחלקן ממש פשוטות

נערה עם עיגולים שחורים מתחת לעיניים. ShutterStock
נערה עם עיגולים שחורים מתחת לעיניים/ShutterStock

אם אתם מודאגים מכך שהילד שלכם נראה עייף, רוב הסיכויים שזה לא קשור לשינה שלו. יש כל כך הרבה סיבות לכך שלילדים יש עיגולים שחורים - ורופא הבטיח להורים שבמרבית המקרים אין סיבה לדאגה כלל.

עם זאת, במקרים נדירים, זה יכול להצביע על בעיה בסיסית בבריאותו של ילדכם, ולכן תמיד חשוב להיות מודעים לכל הגורמים הפוטנציאליים להופעת העיגולים הללו - או כל שינוי במראה שלהם.

עיגולים שחורים קשורים בדרך כלל לאי שינה מספקת, עם זאת, מומחה הסביר שזה למעשה לא המקרה בכלל, והם מושפעים הרבה יותר מגנטיקה, אבל מסיבה מרכזית אחת - מפני שעורם של צעירים שקוף יותר.

גנטיקה היא השחקן המרכזי

המומחה - ד"ר סם היי - שכותב לאתר קידספוט, הסביר כי הורים רבים ממהרים ללכת לרופא עם הילד כאשר מופיעים עיגולים שחורים, אך לרוב אין להם מה לדאוג.

עיגולים שחורים מתחת לעין יכולים להיגרם מתגובות אלרגיות כמו "קדחת השחת", התייבשות, חשיפה לשמש ואפילו משקפי שחייה צמודים, אבל ד"ר היי מסביר שהגנטיקה היא הגורם העיקרי במשחק. "מצטער הורים - אבל סביר להניח שאתם אשמים".

"נמצא כי גנטיקה משחקת תפקיד מרכזי בפיתוח הטבעות הכהות האלה. אז אם סבלת מ'עיני דביבון' אז יש סיכוי ממש טוב שגם הילדים שלכם יסבלו מהם. אבל חוקרים עדיין לא ייעדו את הגנים האשמים. "גנטיקה תקשר גם לעור דק יותר, נמשים וכלי דם בולטים יותר באזור - מה שעלול להוביל לנוכחות של עיגולים כהים יותר".

לעיתים רחוקות, מחסור תזונתי מסוג כלשהו "עשוי לשחק תפקיד" בהופעת עיגולים שחורים, אך המומחה מסביר שבדרך כלל לא יוזמנו בדיקות דם על זה בלבד, וחשד למחסור ב-B12 או בברזל יחייב בדיקה מפורטת עם הרופא.

"השורה התחתונה היא שעיגולים כהים הם סופר נפוצים לילדים, ולעתים רחוקות מהווים סיבה לדאגה. ודאו שילדים אוכלים תזונה מאוזנת ולוקחים בקבוק מים לבית הספר כל יום כדי להישאר עם לחות טובה. לוודא שהילדים ישנו לילה טוב זה חשוב, אבל שמירה על כל קדחת השחת או אלרגיות צפויה להועיל".

המומחה ממליץ לשמור על חדרי השינה של הילדים נקיים מעובש ואבק כדי למזער את האלרגיות שלהם ולהשיג תרסיס מי מלח שמועיל במקרים של נזלת. אם יש לכם חששות נוספים לגבי האלרגיות שלהם, אל תהססו לקחת אותם לרופא המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully