וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שיטות טבעיות שיכולות להקל על האלרגיה שלכם

היא מגיעה כמה פעמים בשנה, ואיכשהו תמיד נראה שהיא מקדימה. אנחנו לא אומרים לכם לוותר על הטיפל התרופתי נגד אלרגיה אם הוא עוזר לכם, אבל יש כמה דברים ממש ממש קטנים שאתם יכולים לעשות כדי להקל על התסמינים. הנה כמה מהם

לא רק באורז: לאטה כורכום הוא להיט בריאות אמיתי/מערכת וואלה!

בווידיאו: לאטה כורכום הוא הטרנד הבריאותי החדש

אלרגיות עונתיות הן דבר מעצבן, אבל לא בהכרח בלתי נמנע. נכון שכמות האבקנים או הזיהום באוויר אינה תלויה בכם, אבל מניעה של חלק מהגורמים היא אולי הפתרון הפשוט ביותר כדי לעצור את האלרגיה ואת התסמינים שהיא מביאה.

הסטטיסטיקה אומרת שבין 12 ל-25 אחוזים מהאנשים בעולם סובלים מאלרגיה כזו או אחרת. מערכת החיסון של אנשים אלה מזהה חומרים "טבעיים" כאלרגנים ופועלת כנגדם. התגובה האלרגית גורמת לדלקת באברים שונים וכתוצאה מכך מופיעות התופעות האלרגיות.

תופעות אלרגיות מתבטאות בעיקר במערכת הנשימה, העור והעיכול וכוללות: נזלת (קדחת-השחת או נזלת כרונית), סינוסיטיס, דלקת עיניים כרונית או עונתית, אסתמה, תפרחות ובצקת ואף הלם אנאפילקטי (שוק אלרגי) העלול לגרום לסכנת חיים.

הנה כמה שיטות טבעיות שיכולים להקל ואף לעצור את תסמיני האלרגיה שלכם:

תבשלו עם כורכום
התבלין הנפוץ בקארי ובמטבח ההודי, מכיל כורכומין, המרכיב המעניק לו את הגוון הצהוב הבהיר, אבל גם מסייע בהפחתת תסמיני האלרגיה, זאת בשל היותו חומר נוגד חמצון ואנטי דלקתי עוצמתי. בתקופה בה מופיעה האלרגיה מומלץ לערבב כפית כורכום עם מים חמים ולשתות את המשקה על הבוקר.

עוד בוואלה!

זה מה שאתם חייבים לדעת על האלרגיות שמתקיפות אתכם באביב

לכתבה המלאה
בייגל סלמון. ShutterStock
נלחמים בדלקת. בייגל עם דג/ShutterStock

תאכלו יותר דגים
אם חיפשתם עוד סיבה לאכול דגים, הנה אחת: הדגים שנחשבים שמנים יותר מכילים כמויות יפות של חומצות שומן מסוג אומגה 3, והן בתורן מייצרות תרכובות שנלחמות בדלקות שנוצרות בגוף ומצליחות להפחית את חומרת הסימפטומים. כאשר אתם נהנים מהיתרונות הבריאותיים של דגים, חשוב לנסות ולהיחשף כמה שפחות לכאלה שמכילים כספית ולאכול יותר דגים כמו סלמון או טונה.

תשתמשו בתמיסת מי מלח
עונת האלרגיה מתחילה כל שנה מוקדם יותר, כך שחשוב לשים לב לשינויים ולנסות לעצור אותה בזמן. אחת התרופות הטבעיות הקלות ביותר לשימוש לאלרגיות הוא שפריץ של מי מלח באף מדי יום בכדי לשטוף את האבקנים והלכלוך ולהוריד את הגודש באף. שיטה זו לא בהכרח תופסת את מקומן של התרופות, אך היא יכולה להפחית את הצורך בהן.

תחליפו בגדים בכניסה לבית
אם אתם סובלים מאלרגיות, אתם בוודאי כבר יודעים לסגור את החלונות היטב ולהימנע בבילויים מיותרים בחוץ. אבל חשוב לזכור שאתם גם מכניסים את כל האבקנים האלה הביתה, גם אם אתם לא רואים אותם ממש. זו הסיבה שחשוב להחליף בגדים עם הכניסה לבית, ויותר טוב להיכנס למקלחת ולשטוף אותם החוצה, כך שהבית שלכם יהיה מוגן ונקי כמה שאפשר.

דיקור לשיפור הפוריות. ShutterStock
מחזק את המערכת החיסונית. דיקור/ShutterStock

נסו דיקור סיני
הדיקור יוצר תנועתיות בסינוסים ומנקה את הרעלנים, במיוחד אם הוא משולב עם שימוש בצמחי מרפא. טיפולים אלה מחזקים את המערכת החיסונית על ידי שיפור התנועתיות של הנוזלים במערכת הנשימה, ובאמצעות ניקוי הרעלנים בחלל הסינוסים מגודש ומדלקתיות.

תקפידו לבצע פעילות גופנית בערב או בבוקר
אם אתם סובלים מאלרגיות ושומרים במקביל על שגרת ספורט קבועה, אין צורך להפסיק אותה, אבל אולי לשנות אותה טיפה. הכוונה היא לשעות היממה בהם אתם מבצעים את הפעילות הגופנית. בגדול, שעות הבוקר והערב לרוב מאופיינת בריכוז נמוך יותר של אבק ואבקנים באוויר בהשוואה לשאר שעות היממה, לכן מומלץ שלא להתאמן בשעות הצהרים.

תפוז מקולף על קרש חיתוך. ShutterStock
אנטי היסטמין טבעי. תפוז/ShutterStock

תוסיפו ויטמין C לתפריט
מחקרים שונים בדקו ומצאו קשר בין רמות נמוכות של ויטמין C ונוגדי חמצון ורמות גבוהות של היסטמין -חומר שמופרש על ידי תאי דם לבנים, ומטרתו לעזור לגוף להירפא ולהילחם בחומר זר כגון וירוס, חיידק או כל גורם זר אחר. במחקר שבדק ילדים עם אסתמה ואלרגיה נמצאה שכיחות גבוהה של חוסר בוויטמין C, ומחקרים נוספים מצאו כי הוויטמין למעשה מווסת את כמות ההיסטמינים ומשמש כאנטי היסטמין טבעי, המנטרל את עודפי היסטמין ויעיל בהפחתת תופעות האלרגיה תוך שהוא פועל בכמה מישורים במקביל.

באותה עת הוויטמין גם עוזר במלחמה של מערכת החיסון נגד הגורמים הזרים על ידי סיוע בתהליכים ביולוגיים שונים, תורם בריפוי תאים, בריפוי כלי הדם בריפוי העור ורקמות החיבור, כך שבמצב של נזקים במערכת הנשימה הוא יכול לעזור בריפויים.

  • עוד באותו נושא:
  • אלרגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully