וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדיקת הדנ"א של הבן שלנו חשפה דבר נורא. לא יודעים אם לספר לו"

31.3.2024 / 0:06

זוג הורים נותר מבועת כשנחשף לתוצאות בדיקות הדנ"א שנעשו לילדם בן ה-15. כעת הם לא יודעים האם לספר לו את האמת הקשה וגם התגובות שקיבלו ברשת היו שנויות במחלוקת

"אבא שלי נתן במתנה בדיקת DNA לכל המשפחה - וזה חשף סוד נסתר"/@fretlessfeline/TIKTOK

אישה אחת נותרה שבורת לב כשבנה אובחן כחולה במחלה גנטית - אולם כשהיא ובעלה נבדקו כדי לגלות מי מהם נושא את הגן למחלה, הם גילו דבר מפתיע. בני הזוג נותרו חסרי מילים כשגילו שלבנם בן ה-15 אין דנ"א שתואם לא לאם ולא לאב. למעשה, כך הוא גילו, הוא בכלל לא הבן שלהם והוא כנראה הוחלף בלידה עם תינוק אחר. הם נותרו עם כל כך הרבה שאלות ולא יודעים האם לספר לבנם את האמת.

האישה נכנסה לרדיט כדי לשתף את סיפורה הכואב (על אף שהחליטה להסירו מאז): "גיליתי שהבן שלי הוא בעצם לא הבן שלי", היא כתבה, "לפני שאספר לכם, אני רוצה להגיד שאני עדיין אוהבת אותו בדיוק כמו שאהבתי לפני - וזה לא משנה כלום, אבל זה עדיין עשה לי משהו".

היא מספרת: "הוא בן 15 עכשיו ובדיוק אובחן עם מחלה ספציפית שאפשר לחלות בה רק גנטית. אולם, לאף אחד לא היה את הגן הזה בכל המשפחה שלנו. לאחר ביצוע מספר בדיקות, רופא המשפחה שלנו קיבל את התוצאות וביקש ממני ומבעלי לבוא מבלי להביא איתנו את הבן שלנו. הייתי כל כך חרדה. חשבתי שהוא הולך לספר משהו ממש רע על הבריאות שלו".

הורים מודאגים עם בנם המתבגר. ShutterStock
האם לספר לבן שהוא לא שלהם? (אילוסטרציה)/ShutterStock
sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

רופא המשפחה סיפר להם משהו כואב לא פחות. היא הוסיפה: "הוא בעצם אמר לנו שהדנ"א שלנו לא תואם את שלו, שהוא לא הבן שלנו ושהוא כנראה הוחלף בלידה עם תינוק אחר. הייתי חסרת מילים ובעצם לא עיכלתי את זה עד עכשיו. יש לי כל כך הרבה שאלות. האם לספר לו? איפה הבן השני שלנו והאם נתחיל לחפש אחריו?".

בתגובות אנשים נחרדו מהסיפור והביעו את צערם. רבים דחקו בה לנקוט בצעדים משפטיים נגד בית החולים. "אתם צריכים לתבוע את בית החולים ולמצוא את הילד הביולוגי שלכם", כתב אחד, "הוא ומשפחתו יחד עם הבן שלך צריכים לדעת את האמת. המשפחה שלך ושלהם יכולה לשבת ולדבר, לראות אם אתם רוצה ליצור סוג של ידידות בין המשפחות או להמשיך בדרכים נפרדות". "אני אגיד את זה יותר חזק, תפתח את אש הגיהנום על בית החולים הזה!!!! מי יודע כמה פעמים הם פישלו ככה?" כתב אדם נוסף.

האם הם צריכים לספר לבנם את האמת?

כן
לא
1924 משתתפים

בנוגע לשאלה האם לספר או לא לבן, נראה שמרבית הגולשים תמכו בחשיפת האמת. אחד כתב: "אילו נסיבות נוראיות. לספר לבן שלך יהיה נורא, אבל בבקשה תעשי זאת. עם זאת, בלי קשר לזה, אל תשכחי לספר לבנך כמה את ובעלך מעריצים אותו". אחר הוסיף: "אני מסכים שמגיע לו לדעת וגם לפגוש את הוריו הביולוגיים אם ירצה בכך".

משתמש רדיט נוסף אמר שזה "מאד מורכב" ותהה מה יעלה בגורל בני הנוער. אחר השיב: "הילדים בני 15 והם יישארו איפה שהם היו עם האנשים שהיו הוריהם כל חייהם. אם אלה היו תינוקות בני שבוע בערך, אז סביר להניח שהם היו חוזרים להוריהם הביולוגיים, אבל זה לא המצב כשמדובר בבני נוער בני 15".

  • עוד באותו נושא:
  • הורים
  • dna

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully