וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA אישר: תרופת ההרזייה מיועדת גם להפחתת התקפי לב ושבץ

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 9:12

כולם מכירים את השם אוזמפיק, אבל תרופה נוספת מאותה קטגוריה הנקראית וויגובי אושרה ככזו המסייעת להפחית מצבי לב שונים אצל אנשים הנצאים בסיכון. הנה הפרטים

למה השמנה מוגדרת כמחלה - ומתי היא באמת מסכנת אותנו?/מערכת וואלה

זריקות ההרזייה הן אולי הנושא הכי חם של השנה בעולם הבריאות, זאת בשל יכולתן לגרום להפחתה מאסיבית במשקל, אבל כעת תרופת ההרזיה וויגובי (Wegovy) כבר לא מיועדת רק לחולי סוכרת או לירידה במשקל.

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר לפני כמה ימים את בקשתה של יצרנית התרופות נובו נורדיסק להוסיף יתרונות קרדיווסקולריים לתווית התרופה, מה שהופך אותה לתרופה הראשונה להרזיה שאושרה גם כדי להפחית את הסיכון להתקף לב, שבץ או מוות הקשור ללב באנשים שנמצאים בסיכון גבוה יותר למצבים אלו.

וויגובי. באדיבות חברת התרופות,
יעילה גם לאנשים בסיכון למחלות לב. וויגובי/באדיבות חברת התרופות

"הראיה היא שהן מפחיתות סיכון ומצילות חיים - ולכן אין הגנה למנוע מאנשים גישה, או להקשות על גישה לאנשים, תרופות שישפרו באופן ישיר את בריאותם", אמר ד"ר הרלן קרומהולץ, קרדיולוג ומדען ב- אוניברסיטת ייל ובית החולים ייל ניו הייבן, שאינו קשור בשום צורה לחברוה המייצר, כך על פי אתר CNN.

"הנקודה היא שהתרופות האלה אינן קשורות למראה, אלא לבריאות. על ידי טיפול בהשמנה, אנו יודעים שאנו יכולים להפחית את הסיכון הקרדיווסקולרי, וזה עשוי להיות רק חלק מהיתרונות המצטברים", הוסיף.

האישור מבוסס על מחקר של 17,000 חולים שהראה שלאנשים הנוטלים וויגובי, התרופה האחות לאוזמפיק הידועה יותר, היה סיכון נמוך ב-20% לאירוע לבבי בהשוואה לאלו שלוקחים פלצבו.

עוד בוואלה!

איימי שומר הפסיקה לקחת אוזמפיק. זו הסיבה

לכתבה המלאה

עוזרת לאנשים בסיכון

"וויגובי היא כעת התרופה הראשונה להרזיה שאושרה גם כדי לסייע במניעת אירועים קרדיו-וסקולריים מסכני חיים במבוגרים עם מחלות לב וכלי דם והשמנה או עודף משקל", נכתב בהודעה לעיתונות של הסוכנות.

"לאוכלוסיית החולים הזו יש סיכון גבוה יותר למוות קרדיווסקולרי, התקף לב ושבץ מוחי. מתן אפשרות טיפול שהוכחה כמורידה את הסיכון הקרדיווסקולרי הזה היא התקדמות גדולה לבריאות הציבור".

הניסוי של נובו נורדיסק נעשה באנשים עם מחלות לב וכלי דם, כלומר היו להם התקף לב או שבץ או תסמינים של מחלת עורקים היקפיים - עורקים סתומים בזרועות או ברגליים. צריך לעשות מחקרים נוספים כדי להראות אם יש יתרונות לב לאנשים שלא עברו אירוע לבבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully