וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימי שומר הפסיקה לקחת אוזמפיק. זו הסיבה

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 15:31

כולם מדברים על אוזמפיק. אבל לא כולם מספרים שהם נוטלים אותה, או על תופעות הלוואי של התרופה. מזל שיש את איימי שומר

זריקה להרזיה אוזמפיק. ShutterStock
זריקה להרזיה אוזמפיק/ShutterStock

איימי שומר אוהבת לשתף בבעיות הבריאות שלה, וכך עשתה גם הפעם. השחקנית והקומיקאית גילתה את הסיבה מדוע הפסיקה לקחת אוזמפיק, וביקשה מחבריה הסלבריטאים להיות כנים עם הקבל שלהם לגבי הירידה במשקל שלהם.

השחקנית והקומיקאית בת ה-43 הופיעה בתכנית Watch What Happens Live with Andy Cohen בסוף השבוע האחרון, וחשפה שלקחה שנה שעברה את התרופה לסוכרת, אוזמפיק, שמסייעת לירידה במשקל.

"לפני שנה, ניסיתי את הזריקה", אמרה, לפני שהודתה כי הפסיקה לקחת את התרופה המאושרת על ידי ה-FDA בגלל תופעות הלוואי שלה. "הייתי אחת מאותם אנשים שהרגישו כל כך חולים ולא יכולתי לשחק עם הבן שלי". שומר החליטה בסופו של דבר שאוזמפיק היא לא משהו שיכול להיות חלק מהחיים שלה.

כולם נוטלים אוזמפיק

עם זאת, שומר קראה לסלבריטאים ש"שיקרו" לגבי נטילת זריקת הסוכרת שמסייעת לירידה במשקל. "כולם אוהבים: 'מידות קטנות יותר'", התבדחה. "שתקו לעזאזל. אתם על אוזמפיק או אחד מהדברים האלה".

"פשוט תפסיקו", הוסיפה שומר. "פשוט תהיו אמיתיים עם האנשים".

ולמרות זאת, שומר היא לא הסלבריטאית הראשונה שמדברת על השימוש בתרופה. צ'לסי הנדלר, קלואי קרדשיאן ואילון מאסק למשל הודו כבר שהם משתמשים בזריקה. אבל כאמור עוד רבים לא חושפים את השימוש בתרופה.

אוזמפיק, סקסנדה וויגובי, שלושתן נקראות בשמן הגנרי סמגלוטיד, זוהי תרופה שמדמה את פעילות החלבון GLP-1 הקיים באופן טבעי בגוף האדם. החלבון פועל במנגנונים שונים כאשר העיקרי בהם הוא הגברת הפרשת האינסולין שמפחית את הסוכר בדם. הוא גם מפחית את תחושת הרעב ומאט את פינוי המעי.

בעוד שאוזמפיק זמינה במינונים של 0.25, 0.5 ו-1 מיליגרם, בנוסף לאלה את ויגובי ניתן למצוא גם במינון 1.7 ו-2.4 מ"ג. את שתיהן נהוג להזריק החל מהמינון הנמוך אחת לשבוע ולעלות בהדרגה מינון. סקסנדה היא בעצם ויגובי אבל בהזרקה יומית של התרופה, מה שכמובן הרבה פחות נוח למטופלים.

על פי מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), תופעות הלוואי השכיחות ביותר של נטילת התרופות האלה כוללות בחילות, שלשולים, הקאות, עצירות, כאבי בטן, כאבי ראש, עייפות, הפרעות עיכול, סחרחורת והפרעות עיכול.

ה-FDA הזהיר גם מפני סיבוכים חמורים יותר שעלולים להתרחש כתוצאה משימוש בזריקות או כמו
"הסיכון הפוטנציאלי לגידולים בתאי C בלוטת התריס", דלקת לבלב, בעיות בכיס המרה, פגיעה חריפה בכליות, קצב לב מוגבר והתנהגות או חשיבה אובדנית. .

נטילת אוזמפיק יכולה להוביל לגידולים אפשריים בבלוטת התריס, כולל סרטן, דלקת לבלב, שינויים בראייה ובעיות בכליות וכיס המרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully