וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שסיפרה מה גרם לה להתנפח, איימי שומר מגלה את האמת

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 11:15

השחקנית והקומיקאית עדכנה את מעריציה כי היא סובלת מהמחלה הנדירה שגרמה לה להתנפח באזור הפנים ואף עלולה להוביל למוות

איימי שומר , פברואר 2024. Todd Owyoung/NBC via Getty Images, עיבוד תמונה
סובלת ממחלת קושינג. איימי שומר/עיבוד תמונה, Todd Owyoung/NBC via Getty Images

בשבוע שעבר סיפרנו לכם כי הקומיקאית איימי שומר הרגישה כנראה מחויבת לתת עדכון לאחר שלא מעט תגובות הועלו ברשתות החברתיות ועסקו באיך היא נראית, ויותר מדויק - מדוע הפנים שלה כל כך נפוחות.

"אתם צודקים שזה נפוח יותר מהרגיל כרגע", כתבה שומר באינסטגרם. "יש לי אנדומטריוזיס, מחלה חיסונית אוטואימונית שכל אישה צריכה לקרוא עליה". שומר הוסיפה, "יש כמה דברים רפואיים והורמונליים שקורים בעולם שלי כרגע אבל אני בסדר".

ובכן יש לנו חדשות. השחקנית בת ה-42 סיפרה כי כעת התגלה שמדובר בתסמונת קושינג, עובדה שנחשפה ביום שישי בעלון "News Not Noise" של ג'סיקה ילין.

תסמונת קושינג היא הפרעה שבה יש בגוף עודף של ההורמון קורטיזול. באופן טבעי קורטיזול מופרש מבלוטות יותרת הכליה תחת בקרה של הורמון אחר, ACTH, המופרש מההיפופיזה. יש מספר מצבים אשר עלולים לגרום לתסמונת קושינג - השכיחה שבהן היא טיפול תרופתי בסטרואידים. סיבות נוספות הן הפרשת יתר של קורטיזול מאחת או שתי בלוטות האדרנל (יותרת הכליה) או הפרשת יתר של ACTH מההיפופיזה או מגידול במקום אחר.

תסמונת קושינג מתבטאת במספר רב של סימנים וסימפטומים, ביניהם - עלייה במשקל (בעיקר באזור הבטן) דלדול וחולשת שרירים, התנפחות ואודם של הפנים, הידקקות של העור ופציעה בקלות, פגיעה בחוזק העצמות, שיעור יתר בנשים, פגיעה בפוריות ובליבידו, וכן שינויים במצב הרוח הכוללים דיכאון ואפילו פסיכוזה של ממש לעיתים נדירות. כמו כן תתכן עליה בלחץ הדם והתפתחות של סוכרת חדשה או החמרה של סוכרת קיימת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

שומר סיפרה שהמצב הלא שכיח - המאופיין בסימפטומים כמו גבנון שומני על העורף ופני "ירח" כתוצאה מעלייה במשקל - נגרם על ידי קבלת זריקות סטרואידים ונוכחות גבוהה של קורטיזול - הורמון הלחץ. השחקנית, לעומת זאת, אמרה שהיא מרגישה שהיא "נולדה מחדש" לגבי האבחון שלה, מכיוון שהיא במצב בריאותי טוב בדרך כלל ותסמונת הקושינג "פשוט תסתדר מעצמה".

"אלה היו שבועיים מטורפים עבורי ועבור משפחתי", ציינה שומר. "מלבד הפחדים לגבי הבריאות שלי, הייתי צריכה גם להופיע מול המצלמה". היא הוסיפה כי היא מפרסמת את מצבה בפומבי כדי "לפעול למען בריאות האישה", וציינה, "אני כל כך רוצה שנשים יאהבו את עצמן ויהיו חסרות רחמים כשהן נלחמות למען בריאותן שלהן במערכת שבדרך כלל לא מאמינה להן". שומר גם מדגישה אמפתיה, ומוסיפה שההמולה האחרונה סביבה "הוא דוגמה טובה לעובדה שאנחנו אף פעם לא יודעים מה קורה עם מישהו. כולם נאבקים במשהו. אולי כולנו יכולים להיות קצת יותר נחמדים אחד לשני ולעצמנו".

תסמונת קושינג נחשבת נדירה, אך היא שכיחה פי שלושה אצל נשים ומתאפיינת אצלן לא רק בבליטה על העורף, שומן בטני והתנפחות הפנים אלא גם בהפרעות במחזור ובשיעור יתר. ומעבר לאי הנוחות, קושינג עלולה להיות גם מחלה קטלנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully