וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקה משתגעת מהפנים הנפוחות של איימי שומר. מה קרה לה?

עודכן לאחרונה: 18.2.2024 / 15:14

איימי שומר חטפה ביקורות כל השנים לגבי המראה שלה, אבל הפעם היא החליטה לעשות לזה סוף ופירסמה פוסט באינסטגרם שמסביר את מצבה וגם קורא לכולם - תתעסקו בדברים אחרים!

איימי שומר , פברואר 2024. Todd Owyoung/NBC via Getty Images, GettyImages
איימי שומר , פברואר 2024/GettyImages, Todd Owyoung/NBC via Getty Images

איימי שומר לא חייבת לאף אחד הסבר על בעיות הבריאות שלה, אבל הקומיקאית הרגישה כנראה מחויבת לתת עדכון לאחר שלא מעט תגובות הועלו ברשתות החברתיות ועסקו באיך היא נראית. הכל בעקבות סבב תקשורתי אחרון שהיא עורכת כדי לקדם את העונה השנייה של התוכנית שלה Life & Beth ב-Hulu.

במה אנשים מתמקדים במיוחד: הפנים ה"נפוחות" יותר של הקומיקאית בת ה-42, שגררה הערות באינטרנט לאחר שהופיעה בתוכנית הלילה של גוד מורנינג אמריקה ובתוכנית הלילה של ג'ימי פאלון. "אתם צודקים שזה נפוח יותר מהרגיל כרגע", כתבה שומר ביום חמישי באינסטגרם. "יש לי אנדומטריוזיס, מחלה חיסונית אוטואימונית שכל אישה צריכה לקרוא עליה".

אז הנה תקציר: אנדומטריוזיס (אנדו -פנים, מטריום - רחם) היא מחלה גינקולוגית כרונית שפוגעת בנשים. מדובר במחלה דלקתית תלוית אסטרוגן שבה תאים הדומים לתאים של רירית הרחם - הרקמה שמצפה את הרחם מבפנים - גדלים באזורים שמחוץ לרחם, כמו החצוצרות, השחלות או באזורים אחרים בחלל הבטן ובאגן הנשי. לעיתים הם עלולים לגדול אף באזורים מרוחקים יותר.

שומר הוסיפה, "יש כמה דברים רפואיים והורמונליים שקורים בעולם שלי כרגע אבל אני בסדר". נראה שלא הפתיחות בנוגע לבריאות מטרידה את שומר, אלא העובדה שהעולם מתעסק באיך היא נראית לאחרונה.

"תודה רבה על ההשקעה של כולם במראה הפנים שלי!" כתבה בציניות בפוסט שלה. "נהניתי מהמשוב והתלבטויות לגבי המראה שלי כמו כל הנשים במשך כמעט 20 שנה". היא ממשיכה וכותבת שהיא לא חושבת שהיא (או כל אישה) צריכה להרגיש חייבת להסביר את המראה שלהם לאף אחד, אלא שהיא רצתה "לנצל את ההזדמנות לתמוך באהבה עצמית ובקבלה של העור בו היא חיה".

"כמו כל אישה/אדם אחר יש ימים שאני מרגישה בטוחה וטובה וימים אחרים שאני רוצה לשים שקית על הראש שלי", כתבה שומר. "אבל אני מרגישה חזקה ויפה וכל כך גאה בתוכנית הטלוויזיה הזו שיצרתי. אולי רק אולי נוכל להתמקד בזה קצת".

עוד בוואלה!

הסוד הגדול של איימי: ההפרעה הנפשית המוזרה שהשחקנית חיה איתה

לכתבה המלאה

למה הפנים מתנפחות?

"במצב שלך אנדומטריוזיס יש דלקת כללית של הגוף שיכולה לגרום כמעט לכל דבר להיות מעט נפוח או רגיש יותר", הסביר ד"ר יו טיילור, יו"ר המחלקה למיילדות, גינקולוגיה ומדעי הרבייה בבית הספר לרפואה של ייל, ל-Yahoo Life. "שנית, חלק מהתרופות שאנו משתמשים בהן עבור אנדומטריוזיס יכולות לגרום לאגירת מים או נוזלים שיכולה לגרום לנפיחות מסוימת, כגון פרוגסטרון או פרוגסטין".

פרוגסטין הוא צורה סינתטית של הורמון הפרוגסטרון. הוא מחקה את ההשפעות של פרוגסטרון בגוף ולעתים קרובות נכלל בגלולות למניעת הריון, זריקות ושתלים. פרוגסטין עוזר לווסת את המחזור החודשי ובמקרים מסוימים מפחית את הסימפטומים של מצבים כמו אנדומטריוזיס. תופעת לוואי של פרוגסטין היא אצירת מים ונפיחות, כולל נפיחות של הפנים, על פי Mayo Clinic.

למרות שתופעת הלוואי רשומה כנדירה, פרוגסטין נקשר גם ל"מילוי או עיגול הפנים". חשוב לציין ששומר לא שיתפה אם היא נוטלת פרוגסטין או תרופות אחרות וגם לא שום דבר לגבי תוכנית הטיפול שלה כרגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully