וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חיסוני הקורונה הכי גדול עד כה מצא כמה ממצאים מדאיגים מאוד

המחקרים הבריאותיים על הקורונה והחיסונים שלה ממשיכים ברחבי העולם וכעת מחקר בינ"ל גדול וראשון מסוגו מצא כי החיסונים מעלים את הסיכון למחלות שונות ויחסית נדירות. הנה הפרטים

בווידאו: מבצע החיסון נגד קורונה בישראל/צילום: רויטרס

מחקר חדש על חיסוני קורונה שבדק כמעט 100 מיליון אנשים מחוסנים הראה קשרים קטנים, אך קיימים לחיסונים שנצפו בעבר לסיכון מוגבר לתופעות לוואי מסוימות, כולל דלקת בשריר הלב ותסמונת גיליאן ברה (Guillain-Barré) הגורמת לשיתוק זמני.

המחקר נערך על ידי פרויקט Global COVID Vaccine Safety ולקח בחשבון 99,068,901 אנשים מחוסנים בשמונה מדינות: ארגנטינה, אוסטרליה, קנדה, דנמרק, פינלנד, צרפת, ניו זילנד וסקוטלנד. הדו"ח בחן במיוחד תופעות לוואי בעקבות מתן החיסונים של חברות Pfizer, Moderna ו-AstraZeneca.

החוקרים חיפשו 13 אירועים בריאותיים בעלי עניין מיוחד שהתרחשו עד 42 ימים לאחר מתן החיסונים. מצבים אלו כללו תסמונת גיליין-בארה, שיתוק על שם בל, התקפי פרכוס, דלקת שריר הלב ודלקת קרום הלב.

חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון. ראובן קסטרו
חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון/ראובן קסטרו

החוקרים הבחינו ב"עלייה משמעותית" במקרים של תסמונת גיליאן ברה בקרב אלו שקיבלו את החיסון AstraZeneca אחרי 42 ימים. הם גם ציינו מקרים גבוהים מהצפוי של דלקת מוח מפושטת חריפה (ADEM), דלקת במוח ובחוט השדרה, בקרב אלו שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון של Moderna.

עם זאת, המחקר ציין כי בכל הנוגע לדלקת המוח המפושטת החריפה - לא היה "דפוס עקבי מבחינת סוג החיסון או עיתוי החיסון, ומחקרים אפידמיולוגיים גדולים יותר לא אישרו שום קשר אפשרי".

שני חיסוני ה-mRNA מפייזר וממודרנה היו קשורים למקרים של דלקת שריר הלב, דלקת בשריר הלב, שהתרחשה יותר מהצפוי במחקר ובאופן עקבי לאחר החיסון הראשון, השני, והשלישי. מקרים גבוהים משמעותית מהצפוי של דלקת בשריר הלב - פריקרדיטיס - דלקת במבנה דמוי השק המקיף את הלב, נצפו גם לאחר מנה ראשונה ורביעית של החיסון של Moderna.

"אותות הבטיחות שזוהו במחקר זה צריכים להיות מוערכים בהקשר של נדירותם, חומרתם והרלוונטיות הקלינית שלהם", כתבו החוקרים. "יתרה מכך, הערכות סיכון-תועלת כוללות של חיסון צריכות לקחת בחשבון את הסיכון הקשור בזיהום, שכן מחקרים רבים הוכיחו סיכון גבוה יותר לפתח את האירועים הנבדקים, כגון דלקת שריר הלב או דלקת מוח מפושטת חריפה, בעקבות זיהום SARS-CoV-2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully