וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה המפתיעה שסיימון קאוול לא מוריד את משקפי השמש מהעיניים

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 12:19

כבר כמה חודשים שהמגיש המפורסם הולך לכל מקום כשהוא מרכיב משקפיים כתומים. עכשיו הסיבה נחשפת

איריס קול מראיינת את ד"ר אמנון מוסק על כאבי ראש ומיגרנות/מערכת וואלה

אנחנו רגילים לראות כוכבים עוטים עליהם משקפי שמש באלפי שקלים, אבל בפחות ממאה שקל לזוג, משקפי השמש הכתומים של סיימון קאוול עשויים להיות אחד מאביזרי האופנה הזולים ביותר שהוא רכש אי פעם. עם זאת, קאוול, אחד הסמלים של ריאליטי המוזיקה בעולם, לא נראה בציבור בלעדיהם מאז הופיעו לראשונה במהלך הקלטת America's Got Talent בסתיו שעבר. ומסיבה טובה שאינה כוללת פאסון - קאוול מתעקש שהמשקפיים, שאומרים שקנה ​​באינטרנט יעזרו לו להילחם במיגרנות המשתקות שככל הנראה השפיעו עליו במשך שנים רבות.

למרות שבשבוע שעבר קאוול החמיץ כמה אודישנים במהלך הצילומים של Britain's Got Talent - בגלל התפרצות פתאומית של מיגרנה כואבת - הוא מתעקש שהמשקפיים עדיין עוזרים מאוד. חבר אחד אמר לכתבים: 'הוא נשבע שהם עושים הבדל עצום'.

אבל האם זוג משקפיים זולים בגוונים עזים באמת יכול לספק פתרון פשוט למצב שמשפיע על מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם?

סיימון קאוול. GettyImages
סיימון קאוול/GettyImages

מיגרנות הן כאבי ראש אינטנסיביים וחמורים מאוד, חד צדדיים, שלעתים קרובות מלווים בתסמינים כדוגמת בחילה והקאות, כאב מאחורי עין או אוזן אחת, כאב ברקות, כתמים או אורות מהבהבים בראייה, רגישות לאור או לקול, אובדן ראייה זמני ואפילו תחושת שיתוק בפנים. כאב של מיגרנה מוגדר לרוב בינוני עד קשה. ההתקף עשוי להיות כל כך חמור עד שהסובלים ממנו ייגשו לקבלת טיפול בחדר מיון.

מיגרנה תגרום לכאב עז בעל אופי פועם, שמקשה על התפקוד היומיומי. ככלל, מיגרנות שכיחות יותר בקרב נשים.

כאבי ראש עלולים להופיע מסיבות רבות ושונות, השכיחות בהן: דאגות, מתח נפשי, לחץ או חוסר שינה, שתיית אלכוהול מרובה או התייבשות. למיגרנה, שהיא מצב נוירולוגי, עשויות להיות סיבות מגוונות וגורמים מורכבים יותר. התקף כמעט תמיד מופעל על ידי שילוב של גורמים: בין אם מדובר באיזון הורמונלי, אלרגיות, היסטוריה משפחתית וגנטיקה, נזק עצבי או גורמים תזונתיים וסביבתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

איך זה באמת עוזר?

"אני זוכר שעשיתי מחקר על חשיפה לאור במיגרנה לפני כ-25 שנה", אומר ד"ר אנדי דאוסון, מומחה קליני בשירות כאבי ראש בבבריטניה לאתר הדייל מייל. אז גילינו שהתקפי מיגרנה היו הרבה יותר סבירים כאשר הסובלים נחשפו לאור באורכי גל אדום וכחול מאשר אלו בצהוב או ירוק, למשל.

כל האור מורכב מספקטרום של צבעים, שלכל אחד מהם אורכי גל שונים. בקצה האחד של הספקטרום כחול וסגול - בעלי אורכי הגל הקצרים ביותר - ובקצה השני אדום וכתום, בעלי אורכי הגל הארוכים ביותר. מספר מחקרים מצאו שאור בשני קצוות הספקטרום - למשל. אדום וכחול - נוטים יותר לעורר מיגרנות מאשר צבעים באמצע הספקטרום כגון ירוק או צהוב. לא ידוע מדוע, אך נראה כי אורכי גל מסוימים מגבירים את הרגישות לכאב אצל הסובלים ממיגרנה.

חסימת אור אדום או כחול על ידי חבישת משקפיים מצופים בכימיקלים המונעים מהם להגיע לעין הוכחה כמסייעת. "כמה אנשים במחקר שעשיתי דיווחו שתדירות ההתקפות פחתה בחצי ועד לשלושה רבעים כשהם מרכיבים באופן קבוע משקפיים כהים שחסמו הרבה מהאור האדום והכחול", אומר ד"ר דוסון.

גורו תעשיית המוזיקה דיבר בעבר על איך בילוי שעות בכל פעם תחת אורות עזים באולפנים יכול להגביר את הסיכויים להתקף מיגרנה. יצרנים של כמה משקפיים כהים טוענים שהם גם מגנים מפני אפקט ההבהוב, אם כי יש מעט מחקרים שפורסמו כדי לגבות זאת.

ד"ר דוסון אומר שאין שום נזק בלנסות זוג זול אם האור הוא טריגר. "בסביבות 80 אחוז מהמיגרנות גורמות רגישות לאור, כך שהרכבת משקפיים במהלך התקף יכולה להיות מועילה במיוחד.

בונו מלהקת U2 בפתיחת פסטיבל טורונטו. Jason Merritt, GettyImages
בונו מלהקת U2 בפתיחת פסטיבל טורונטו/GettyImages, Jason Merritt

גם לבונו המשקפיים עזרו

קאוול הוא לא הראשון שמרכיב משקפיי שמש כהים בשביל הבריאות. בעבר רבים חשבו כי משקפי השמש שמרכיב בונו, סולן להקת U2, בכל סיטואציה אפשרית, גם כשהוא בבית, הם סוג של אמירה אופנתית או גחמה של כוכב רוק. אבל זה לא כון. בשני העשורים האחרונים הכוכב סובל ממחלת הגלאוקומה, שבהיעדר טיפול, עשויה להוביל ללקות ראייה ואף לעיוורון.

למה משקפים אם ככה? במקרים מתקדמים של גלאוקומה, כאשר נוצרת לקות בראייה, ניתן לעיתים לשפר את חדות הראייה על ידי שימוש במשקפיים עם פילטרים מיוחדים, בגוונים כתומים, צהובים או חומים, המפחיתים את הסנוור ומשפרים את הניגודיות. שימוש במשקפיים עם פילטרים אלו יעיל במגוון מחלות עיניים, כיוון שהם מקלים על ההבחנה בתמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully