וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול אלכסנדר, האדם שחי 72 שנה שכוב במכונת ברזל, פתח טיקטוק ומעניק הצצה נדירה לחייו

13.2.2024 / 0:16

אדם שחי שכוב בריאת ברזל מזה 72 שנה אחרי שנדבק בפוליו, הצטרף לאחרונה לטיקטוק ומשתמש בפלטפורמה כדי לחלוק את סיפור חייו הייחודי ואיך הוא חי - כולל מה הוא עושה כשהוא צריך להתפנות וכיצד הוא מצליח לנשום בעת הפסקת חשמל?

פול אלכסנדר חי בריאת ברזל/@musclesandnursing

את סיפור חייו המעורר השראה של פול אלכסנדר סיפרנו לכם כאן ממש לפני שנה, אולם כעת יש לכם הזדמנות להתעדכן במצבו ולשאול אותו שאלות באופן ישיר. האדם שחי שכוב במכונת הנשמה מברזל (ריאת ברזל) מזה 72 שנים לאחר שנדבק במחלה זיהומית קשה, הצטרף לאחרונה לטיקטוק ומשתמש בפלטפורמה כדי להשיב לשאלות הציבור ולחלוק תובנות מרתקות על חייו.

בשנת 1952, כשהיה בן 6, חלה פול אלכסנדר בפוליו כאשר התפרצות שטפה את עיר הולדתו דאלאס, טקסס. פוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי וירוס שעלול להתפשט מאדם לאדם. במקרים מסוימים, הפתוגן יכול לתקוף את מערכת העצבים המרכזית ולהרוס נוירונים מוטוריים, מה שמוביל לשיתוק. השיתוק הוא בדרך כלל זמני, אולם בערך 1 מכל 200 מקרים מוביל לשיתוק בלתי הפיך. אלכסנדר היה אחד מאותם מעטים חסרי מזל שלאלא שחלה לא היה מסוגל להזיז את גופו מהצוואר ומטה.

הוא הובהל לבית החולים ועבר פיום קנה - ניתוח חירום בו יוצרים חור בקנה הנשימה ומחדירים לשם צינור המקשר אותו עם האוויר החיצוני. בעוד הריאות של ניצולי פוליו משותקים עדיין עובדות מצוין, הן עשויות להתקשות בנשימה עקב שיתוק של שרירי החזה והסרעפת. כדי להתגבר על בעיה זו, אלכסנדר הוכנס ל"ריאה מברזל", מכונה הפועלת על ידי הפעלת לחץ שלילי על החולה שבתוכו. מכונת ההנשמה המכנית עוזרת למטופל לשאוף אוויר על ידי שאיבה החוצה מהמכונה - דבר המאפשר לחזה שלו להתרחב. כאשר האוויר נשאב בחזרה לתוך המכונה, זה גורם למטופל לנשוף את האוויר שהצטבר בריאותיו החוצה.

פול אלכסנדר בריאת הברזל - כנער וכיום. Mitch Summers/ YouTube, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פול אלכסנדר בריאת הברזל - כנער וכיום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Mitch Summers/ YouTube

פול הוא למעשה בין האנשים האחרונים שחיים היום בריאת ברזל, כשמאמינים שיש עוד אדם אחד מלבדו בארה"ב במצבו. הוא הוכר על ידי ספר השיאים של גינס כאדם שבילה את פרק הזמן הארוך ביותר בחייו במכונה הזאת. הוא יכול לצאת מהמכונה למשך שתיים או שלוש דקות הודות לטכניקה נלמדת שהוא מכנה "נשימת צפרדע", הכוללת בליעת הרבה אוויר באמצעות שרירי הגרון שלו במטרה לאלץ אוויר להיכנס לתוך ריאותיו. עם זאת, זה לא פתרון לטווח ארוך ולכן הוא מבלה את הרוב המכריע של יומו בתוך התא המכני.

הערכה היא שכ-1,000 ריאות ברזל היו בשימוש בארה"ב ב-1939. עם זאת, מדענים פיתחו מאז מערכות הנשמה פחות פולשניות, כשבנוסף לכך חיסונים עשו עבודה מדהימה בהפחתת שיעורי החולים בפוליו ברחבי העולם (על אף עליה מסוימת שנרשמה לאחרונה).

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ככה נראים החיים שלו

@ironlungman Episode 1 of Convos with Paul! We will be responding to comments and questions about Paul's life, his polio, and life in an iron lung! Please be positive ? #PaulAlexander #poliopaul #ironlung #conversationswithpaul ♬ Chopin Nocturne No. 2 Piano Mono - moshimo sound design
@ironlungman Replying to @jyoung Being positive can be hard if you let your circumstances control your attitude! I like to think of all the amazing people I have in my life! #conversationswithpaul #ironlung #poliopaul #PaulAlexander #QandA ♬ original sound - NOFEELINGS.
@ironlungman Replying to @jyoung Being positive can be hard if you let your circumstances control your attitude! I like to think of all the amazing people I have in my life! #conversationswithpaul #ironlung #poliopaul #PaulAlexander #QandA ♬ original sound - NOFEELINGS.
@ironlungman Paul took five years writing "Three Minutes For A Dog" by typing into a computer using a pencil placed in his mouth! The link to his book can be found below on Amazon! #conversationswithpaul #ironlung #poliopaul #PaulAlexander ♬ 《钢琴与弦乐》雨后香气 - 没有发光的金

ריאת הברזל לא מנעה מאלכסנדר לחיות חיים "נורמליים" עד כמה שאפשר. לאחר שסיים את לימודיו בתיכון בשנת 1967 כשהיה בן 21, פול הלך ללמוד משפטים באוניברסיטת סאות'רן מתודיסט בדאלאס. ב-1984 עבר את מבחני הלשכה והתמנה לעורך דין. במהלך לימודיו באוניברסיטה, פול פגש אישה בשם קלייר שבסופו של דבר התארס לה. עם זאת, אמה של קלייר לא אישרה את הקשר ביניהם עקב מצבו של פול והשניים נפרדו.

פול מעולם לא נישא והדבר הקרוב ביותר למערכת יחסים שהיה לו היה עם המטפלת שהפכה ל"ידיים ורגליים" שלו. הוא גם בילה חמש שנים בכתיבת אוטוביוגרפיה (Three Minutes for a Dog: My Life in an Iron Lung) על ידי הקלדה במחשב באמצעות עיפרון שהונח בפיו.

מה פול עושה כשהוא צריך להתפנות?

@ironlungman Replying to @ⁱˢᵃ ˡᵉᵗ ᵐᵉ ˢᵉᵉ ᵗʰᵉ ᵈᵘⁿᵏˢ Thank you for all of your questions! Paul understands that even questions about the most basic functions of his life are valuable! #conversationswithpaul #ironlung #poliopaul #PaulAlexander #QandA ♬ original sound - Paul "Polio Paul" Alexander

ומה עושים כשהמכונה מפסיקה לעבוד או יש הפסקת חשמל?

@ironlungman Replying to @Michelle Great question! We had an issue with the machine yesterday. And Paul had to breath on his own for a few minutes until we could replace the part. Apologies for the squeaking from the replacement part of the machine. #conversationswithpaul #ironlung #poliopaul #PaulAlexander #QandA ♬ original sound - Paul "Polio Paul" Alexander

במיזם האחרון שלו, אלכסנדר הצטרף לטיקטוק תחת שם המשתמש @ironlungman, שם הוא חולק את סיפוריו ועונה לשאלות הצופים. באחד הסרטונים נשאל כיצד הוא הולך לשירותים? (בסיוע המטפלת הוא מתנתק מהמכונה ומשתמש בסיר כמו מטופל בבית חולים), מה הוא עושה בעת הפסקת חשמל? (הוא ניצל פעם בזכות הנשמה שקיבל מהמטפלת שלו) ואיך הוא נשאר אופטימי במצבו? ("למדתי לא לתת לדברים לפגוע בי"). מוזמנים לצפות בכל הסרטונים שלו בלחיצה כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully