וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשים במי פה? יש פיתרון טבעי הרבה יותר יעיל (וטעים)

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 10:05

לכם זה אולי ישמע מוזר אבל אם תשאלו את סבא וסבתא יש מצב שהם יגידו לכם שהם מכירים את השיטה. בקיצור - אם אתם מעוניינים לשמור על השיניים תכניסו יותר עלים ירוקים לתפריט

זו הסיבה בגללה אסור להשתמש במי פה אחרי צחצוח שיניים/@annapetersondenta

אם אתם לא מחבבים את הטעם של מי פה או שאתם רגישים למרכיבים שבהם או פשוט מחפשים אלטרנטיבה שמציעה את אותה ההגנה על הפה והשיניים, אל תחפשו רחוק מדי. מחקר שפורסם בכתב העת המדעי Nature עשוי לתת לכם בדיוק את הפתרון שאתם מחפשים, עם הבונוס הנוסף שהחלופה הטובה ביותר לשטיפת הפה, עוזרת לכל הגוף, לא רק לבריאות הפה. אנחנו מדברים על עלים ירוקים.

עלים ירוקים ידועים ביתרונות הבריאותיים הגבוהים שלהם: בין היתר בשל העובדה שהם עשירים בכלורופיל, מכילים נוגדי חימצון רבים, עשירים במינרלים כגון אשלגן, סידן ומגנזיום, מלאים בוויטמינים כגון חומצה פולית, ויטמין C ו-K ומכילים הרבה סיבים תזונתיים.

עם זאת, המחקר הנוכחי הראה כי עלים ירוקים מכילים גם מולקולה בשם 'ניטראט' (חנקה בעברית) שמציעה אפילו יתרונות גדולים לבריאות הפה, כמו גם את הפוטנציאל להוות אלטרנטיבה טבעית לשטיפות פה.

צרור פטרוזיליה על קרש חיתוך. ShutterStock
אפשר (ורצוי) גם בסלט, אבל אם תשלבו פטרוזיליה בשטיפת הפה, החניכיים שלכם יודו לכם/ShutterStock

חוקרים מאוניברסיטת מערב סקוטלנד חקרו ספורטאים תחרותיים, הנוטים למחלות חניכיים בגלל צריכת הסוכר הגבוהה שלהם (רבים משתמשים בג'ל אנרגיה בזמן פעילות גופנית, שהוא בעצם סוכר טהור).

תחמוצת החנקן עוזרת לעצור את צמיחת יתר של חיידקים רעים ומפחיתה את חומציות הפה, שעלולה לגרום גם למחלות חניכיים וגם לעששת. מי פה אנטיספטי המשמש לטיפול ברובד דנטלי ומחלות חניכיים מכיל כלורהקסידין. אבל מרכיב זה מסיר חיידקים טובים כמו גם חיידקים רעים ומעלה את רמות החומצה בפה, מה שעלול להוביל למחלות.

מחקרים גם מצביעים על כך שלכלורהקסידין עשוי להיות חלק בעמידות לאנטי-מיקרוביאלית, כלומר כאשר חיידקים לומדים לשרוד את ההשפעות של תרופות אנטיביוטיות לאחר חשיפה חוזרת לטיפולים. עמידות זו היא דאגה בריאותית עולמית, וההערכה היא כי תוביל ל-10 מיליון מקרי מוות בשנה עד שנת 2050.

החוקרים מצאו כי אותה מולקולה - 'ניטראט', לעומת זאת, מטפחת איזון בריא של מיקרואורגניזמים טובים ורעים בפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

איזה עלה ירוק הוא הבריא ביותר?

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) פרסם רשימה של מזונות על שצריכתם מסייעת במניעת תחלואה. באתר IFL Science שיקללו לתוך הרשימה הזאת גם את תכולת הרכיבים התזונתיים פר קלוריה עבור כל אחד מהירקות העליים הירוקים (ובמיוחד: אשלגן, סיבים, חלבון, ריבופלאבין, ניאצין, חומצה פולית, ויטמין B6, סידן, ברזל, אבץ וויטמינים A ו-C). התוצאה היא דירוג של העלים הירוקים שהכי בריא לכם לאכול:

  • קייל
  • תרד
  • עלי ברוקולי
  • חסה ערבית
  • מנגולד
  • אנדיב (עולש)
  • גרגיר נחלים
  • חסה אייסברג
  • רוקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully