וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הנזק הבריאותי ששינה בפיג'מה עבה בחורף גורמת

5.2.2024 / 0:02

מומחים מזהירים את חובבי הפיג'מות המחממות להפסיק ללבוש אותן בחורף כשנכנסים למיטה, כי הן עלולות להביא להשלכות די מגעילות עבורכם ועבור המיטה שלכם

הסיבות בגללן עדיף לישון בחדר לא מחומם/@dr.karanr

הטמפרטורות הנמוכות בחורף הזה בהחלט מדרבנות רבים מאיתנו ללכת לישון בפיג'מות עוטפות ומחממות, אך מומחים טוענים שזה למעשה גורם ליותר נזק מתועלת. לדבריהם, שינה בפיג'מה עבה יכולה להוביל לבעיות בריאותיות ובוודאות מביאה להשלכות "מגעילות" עבורכם ועבור המיטה והסדינים שלכם.

מומחי מזרונים ב-Winstons Beds חשפו את ההשלכות הפוטנציאליות המחרידות של לבישת בגדים עבים לשינה. אם אתם לא רוצים להיכנס למיטה עמוסה בחיידקים, כדאי לכם לבחור בפיג'מה קלילה יותר - וכן, גם לשינה בעירום יש חסרונות, אז הבחירה הנבונה ביותר היא פיג'מה קלילה.

הטמפרטורה האופטימלית לשינה היא בין 17 ל-19 מעלות, אך פיג'מות חורף רבות העשויות מחומר עבה כמו צמר עלולות לגרום לחום הגוף לעלות ולגרום לגירוד בעור וליצירת ריחות לא נעימים.

רבקה סוויין, מומחית למזרנים מ-Winstons Beds, אמרה: "רבים מאיתנו נוציא מהארון את הפיג'מה העבה והחמה ביותר שלנו כשהטמפרטורות יורדות, אבל אנחנו רוצים לספק מילת אזהרה לאלו שלובשים אותן כדי לישון. על אף שהן עשויות להיות דרך מצוינת להתחמם במזג האוויר המקפיא, טמפרטורת הגוף שלנו תעלה באופן טבעי לאורך כל הלילה, מעבר לטמפרטורת השינה האופטימלית של 17 עד 19 מעלות. החומר העבה עשוי ליצור סביבה לא נוחה לשינה וליצירת זיעה, מצב בו עשויים להתאסף גם יצורים מגעילים כמו קרדית האבק".

אישה ישנה בפיג'מה. popcorner, ShutterStock
לא להגזים עם הפיג'מה. בלילה חום הגוף עולה וזיעה נוצרת/ShutterStock, popcorner

המומחית הוסיפה: "זה יכול להחמיר את מצב העור ולהוביל לפריחה. בנוסף לכאבים בעור, אתם עלולים להתחיל להפיץ ריח מיוזע ומגעיל על הפיג'מה והסדינים שלכם". ככל שהפיג'מות מחממות יותר, כך תזיעו יותר במהלך הלילה - והמומחים טוענים ששינה שמתחילה נעים מהר מאוד עשויה להתדרדר: "לא רק שזה לא נעים לישון בבגדים האלה, אלא שזה גם מאוד לא היגייני. גם קרדית האבק, בגלל הזיעה המוגזמת, עשויה להפוך לבעיה. הזיעה מחלחלת דרך הסדינים ואל המזרן".

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>


עוד בנושא:
זו הסיבה שגם ללכת לישון בלי חולצה זה לא מומלץ

אחד מתוך שלושה אנשים מתעורר ב-3 בלילה ומתקשה להירדם. כך תיפטרו מההרגל הזה

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
לכו לישון בבגד דק וקליל/ShutterStock

המומחים מדגישים גם כי עשוי להיגרם נזק למזרן כשישנים בפיג'מה חמה מדי שכן "נוזלים גופניים עשויים לחדור אל המזרן במהלך הלילה, מה שעלול לפגוע בחומר שבתוכו ולהשאיר כתמים צהובים על המזרן. זה יפגע באיכותו ויביא להתדרדרותו המהירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully