וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילאטיס קיר: הכירו את טרנד הכושר החם והפשוט של 2024

17.1.2024 / 0:07

רוצים להיכנס לכושר בלי לצאת מהבית? יותר ויותר אנשים מאמצים לחייהם את שיטת האימונים החדשה - פילאטיס קיר. האימון קל לביצוע ולא יצריך מכם דבר מלבד קיר, אבל יש לו גם חסרונות חשוב שתכירו

מנסה פילאטיס קיר במשך 7 ימים/@bukovska_iri

לא מספיק שטרנד אימוני הפילאטיס תופס תאוצה בשנים האחרונות, כעת גרסת בת שלו מאיימת להשתלט על שגרת האימונים של כולנו. כל אחד יכול לעשות את זה בבית וזו כנראה הסיבה שכולם עושים - אם נשפוט לפי ההאשטאג #WallPilates שצבר יותר מ-12 מיליון בטיקטוק. אז כפי שכבר הבנתם, מדובר בפילאטיס קיר - תחליף קל ויעיל לא פחות למשטרי אימונים אינטנסיביים. זוהי דרך קלה, מהנה ומהירה להיכנס לכושר - וכל זה מבלי לצאת מהבית.

טרנד הכושר החדש, הפילאטיס קיר, הוא מה שזה נשמע - פילאטיס אותו מבצעים לצד קיר שלמעשה תופס את מקומו של מוט הרגל המשמש בשיעורים מסורתיים של פילאטיס מכשירים. "זה הכל מבוסס על חזרה ליסודות", אמר ווס סנטוס, מייסד קבוצת בוטיק הכושר Instate Fitness, ל-The Standard.

מאז המצאת הפילאטיס לפני מאה שנה - על ידי מאמן הכושר הגרמני יוזף פילאטיס (כן. מכאן השם) - שיטת האימון הזאת הפכה לאחת השיטות הפופולרית בעולם שפועלת על כל הגוף ובעיקר על שרירי רצפת האגן, הבטן והגב. האימון מצליח בעיקר בקרב נשים המעדיפות בדרך כלל אימונים בעלי עצימות נמוכה המתמקדים בשיפור הכוח והגמישות, תוך הרגעת מתחים נפשיים.

"פילאטיס קיר נהדר למתחילים, שכן הקיר מספק יציבות ומאפשר לבנות ביטחון עצמי עם התנועות תוך קבלת תמיכה רבה יותר מאשר עם משקל גוף בלבד", אמר מקאלום ליבוק, פיזיותרפיסט ב-PureGym.

כך תעשו את זה: אימון פילאטיס קיר של 10 דקות

במקור, פילאטיס שימש ככלי שיקומי לחיילים שחזרו ממלחמה ולרקדנים כדי לאזן את גופם ולרפא כאבים, לפי MedicineNet. האימון האיזומטרי הוא שיטת אימון בעלת עצימות נמוכה, כלומר בונה כוח מבלי להפעיל לחץ על המפרקים.

"בפילאטיס ההתנגדות היחידה שיש לך באמת היא כוח הכבידה. באמצעות שימוש בקיר להתנגדות סטטית, אתה יכול למעשה להפעיל את הכוח הזה", אמרה הת'ר א' מילטון, מפקחת פיזיולוגית לאימונים במרכז ביצועי הספורט של NYU Langone Health, ל-Today.com.

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ועוד הצעות:

אימון עם שימוש בקיר מאפשר למתאמנים לייצב את עצמם ועוזר להשיג צורה נכונה ויישור כדי להתמקד בעבודה על השרירים הנכונים. הוא גם מספק התנגדות נוספת כדי לעזור לבנות כוח בצורה יעילה יותר. "פילאטיס קיר מצוין לשיפור יציבות, שיווי משקל, כוח ושליטה", מסבירה ל-Today.com קאלי ג'רדין, מדריכת פילאטיס ומייסדת Sweaty Studio, "בניגוד לפילאטיס מסורתי, כפות הרגליים שלך בדרך כלל מורמות לאורך רוב האימון, כך שאתה עלול לחוות זרימת דם מוגברת, שיפור בעיכול ושינה, והתכווצויות שרירים מופחתות".

אבל לא כולם שותפים להתלהבות:

מיליוני הסרטונים המלמדים אנשים את שיטת הפילאטיס הזאת - הדורשת רק קיר - סייעו גם לטרנד הכושר להתניע ולהפוך אותו לנגיש יותר ועוזרים לאנשים שמפחדים להתחיל להתאמן בפומבי.

עם זאת, יש כמה חסרונות לאימון לבד בבית. "המגבלות של פילאטיס קיר, כמו כל פילאטיס שעושים בבית לבד, היא שאתה לא מקבל שום משוב או תיקון ממאמן", אמרה קורין נולן, מייסדת פאוור פילאטיס, ל-Women's Health. "חשוב לעבוד נכון, לנוע בדייקנות, להפעיל את הנשימה שלך בצורה נכונה ולהפעיל את השרירים הנכונים כדי להפיק את מירב היתרונות, ואם אתה רק מתחיל - אולי תזדקק ליותר סיוע", אמרה נולן.

היא הזהירה שתרגול שגוי ואי שימוש בשרירי הליבה עלולים "לעשות יותר נזק מתועלת", אך ציינה שהסיכוי לגרום לנזק קלוש. תנסו את זה בבית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully