וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעילות הגופנית הזו מגבירה את החשק המיני

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 12:54

פילאטיס היא פעילות גופנית מעולה לשיפור היכולות הפיזיות והנפשיות, אבל מחקר חדש מצא כי היא גם מועילה לנשים החוות כאבים בזמן הסקס ולכאלה בעלות חשק מיני ירוד (ויש לא מעט כאלה). איך בדיוק זה עובד?

5 תרגילים פילאטיס שכולם צריכים להכיר/צילום: אסנת פרלשטיין, עריכה: ניר חן

זה ידוע שפעילות גופנית טובה לבריאות הגופנית והנפשית. אבל עכשיו חוקרים אומרים שהיא עשויה גם לשפר את חיי המין - כל עוד מדובר בפילאטיס. מחקר שנערך בקרב נשים שסבלו מחשק מיני נמוך, קשיי אורגזמה וכאבים במהלך יחסי מין, מצא כי פילאטיס עזר להתמודד עם כל הבעיות האלה. הפילאטיס, שהוא אולי הספורט המועדף על נשים, הוכח כמגביר את החשק, הגירוי והאורגזמות כאשר מתאמנים פעמיים בשבוע.

חוקרים טורקים אמרו שהשיעורים יכולים להוות 'טיפול חדשני' עבור נשים הסובלות מבעיות מיניות, שלדעתם עלולות לפגוע בכ-8 מתוך 10 נשים.

אורולוגים מאוניברסיטת סאקריה בטורקיה גייסו 36 נשים בגילאי 20 עד 50 שהיו במערכת יחסים פעילה מינית במשך שלושה חודשים לפחות והיה להן מחזור קבוע. המתנדבות כולן סבלו הפרעות בתפקוד המיני הנשי (FSD) - מצב המכסה תסמינים הכוללים חוסר חשק מיני, קשיים בהתעוררות או אורגזמה וכאב במהלך יחסי מין. מחקרים העלו כי בין 10 ל-80 אחוזים מהנשים ברחבי העולם סובלות מתופעות אלה, תלוי איך המונח מוגדר.

תרגיל פילאטיס הרמת אגן. ShutterStock
להשיג תפקוד טוב יותר של הגוף. אישה עושה פילאטיס/ShutterStock

מחקרים קודמים הראו גם שרמות נמוכות יותר של פעילות גופנית קשורות לסיכון גבוה יותר לסבול מהפרעות בתפקוד המיני. החוקרים, בראשות ד"ר פיקרט חאליס, אמרו כי יש מעט תרופות זמינות ל-FSD, ולכן יש צורך במחקרים על דרכים אחרות להקל על הסימפטומים, כגון פעילות גופנית. כל מתנדבת במחקר השתתפה בשיעור פילאטיס בן שעה פעמיים בשבוע במשך שלושה חודשים ונמנעה מכל פעילות גופנית אחרת.

פילאטיס כולל תרגילים חוזרים המבוצעים על מזרן יוגה או מכונה דמויית מיטה כדי להגביר את הכוח, היציבות והגמישות. החוקרים אמרו כי "מטרת התרגול היא להשיג תפקוד טוב יותר של הגוף על ידי חיזוק החלק התחתון". פילאטיס מתמקד גם בשישה עקרונות בסיסיים: ריכוז, ריכוז, שליטה, דיוק, נשימה וזרימה, אמרו.

עוד בוואלה!

כבר הרבה זמן לא בא לך? כך תחזירי לעצמך את הליבידו בשלושה ימים

לכתבה המלאה

פוטנציאל גבוה לטיפול

לפני ואחרי תוכנית האימונים שנמשכה שלושה חודשים, המשתתפות מילאו שאלון אחד על חיי המין שלהן, ושאלון שני כדי להעריך אם הן מדוכאות. התוצאות, שפורסמו בכתב העת הספרדי לאנדרולוגיה, הראו שחיי המין שלהן השתפרו באופן דרמטי.

הציון המדווח קפץ מ-12 ל-29 מתוך 95, בממוצע. ציון מתחת ל-26 נחשב לסימן לחוסר תפקוד מיני של נשים. רמות התשוקה שלהן השתפרו ב-136 אחוזים, בעוד שמספר האורגזמות גדל ב-140 אחוזים והכאב שלהן במהלך יחסי מין ירד ב-116 אחוזים. בינתיים, מצב הרוח שלהן השתפר באופן דרמטי.

אישה עושה יוגה. ShutterStock
מספר האורגזמות גדל ב-140 אחוזים. אישה עושה פילאטיס/ShutterStock

הציון של הנשים בסקר הדיכאון ירד מ-25 ל-14 מתוך 63. החוקרים כתבו כי "למרות הפופולריות והטענות הבריאותיות של תרגיל הפילאטיס, לא נערך מחקר פרוספקטיבי למדידת ההשפעות הטיפוליות שלו על הפרעות בתפקוד המיני של אוכלוסיות נשים בוגרות". הם הוסיפו כי "הממצאים שלנו מצביעים על כך שהפוטנציאל של תכניות אימון פילאטיס עשוי לשפר את התפקודים המיניים אצל נשים עם FSD ואולי אפילו להיות אפשרות טיפול חדשנית ל-FSD".

יש לציין כי הצוות לא חקר את המנגנונים מאחורי הממצאים שלהם. אבל הם אמרו ששינויים בתגובה המינית של נשים "קשורים קשר הדוק לתנודות יומיומיות באושר, התלהבות, רוגע ופחד". מחקרים קודמים הראו כי פילאטיס מגביר את מצב הרוח, שביעות רצון מהחיים ובריאות, מה שיכול להסביר את הקשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully