וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כואב לכם הראש? הביטו על תמונה של סחוג - מחקר מצא שזה עוזר

15.1.2024 / 0:03

חוקרים מסין גייסו 27 נשים שביצעו שתי בדיקות, בהן נמצא שתמונות של אוכל חריף, כמו קארי, יכולות להפחית את רמת הכאב של מי שבוהה בהן. אם אתם חושבים שתוצאות המחקר מוזרות חכו שתשמעו איך עשו אותו - ואנחנו עדיין מחכים לתוצאות של בדיקה דומה על סחוג וחזרת

בווידיאו: מהי מיגרנה ואיך מתמודדים איתה?/אולפן וואלה! NEWS

סובלים מכאבים ואין תרופה בהישג יד? הביטו על תמונות של אוכל חריף. מדענים טוענים שהשיטה המוזרה הזו יכולה לשמש כמשככת כאבים.

מחקר חדש מצא שהתבוננות בתמונה של מנות עם קארי יכולה לסייע בהפחתת כאבים. אם אתם חושבים שתוצאות המחקר מוזרות - חכו שתשמעו איך ערכו אותו. עבור המחקר שנערך בסין גויסו 27 מתנדבות שהתבקשו להסתכל על תמונות של קארי חריף או נודלס, כמו גם על מנות פחות חריפות כמו למשל פירות. המשתתפות קיבלו שוק חשמלי ברמות שונות תוך שהן צפו בתמונות. לאחר מכן, מומחים חקרו אותן על רמת הכאב שהן חשו ברגעים אלו. התוצאות הראו שאי הנוחות שלהן קטנה בזמן שהן צפו במאכלים חריפים יותר. - זאת על אף שהן חושמלו באותה רמת כוח בכל התרחישים.

חוקרים מאוניברסיטת צ'ונגצ'ינג נורמל חקרו את השפעות האוכל החריף תוך כדי דיון ב"פתרונות פוטנציאליים לטיפול בכאב". על אף שלטענתם הניסוי הראה סימנים מבטיחים, הצוות אמר כי יש צורך בניסויים נוספים כדי לראות אם אותה תיאוריה תעבוד עבור כאב כרוני.

אוכל חריף. ShutterStock
כואב לכם הראש? הסתכלו על זה/ShutterStock

כיצד בוצע המחקר?

האקדמאים גייסו רק משתתפות נשים מכיוון שלטענתם לנשים יש "סף כאב נמוך יותר בהשוואה לגברים" (מה שהוכח כבר כלא נכון). כולן דיווחו שהן בריאות ואין להם סלידה ממאכלים חריפים.

יד שמאל שלהן הייתה מחוברת לאלקטרודות והן חטפו מכות חשמל במשך 50 שניות בעוצמה נמוכה ואז גבוהה. במקביל, הראו להן 40 תמונות של מנות מזון, כשכל אחת הוצגה למשך 30 שניות. מחציתן היו חריפות - כמו קארי, אטריות וכופתאות - בעוד שאחרות היו פחות מפולפלות כמו המבורגרים או אפילו מתוקות כמו עוגות ותפוחים. המנות הוצגו על רקע זהה והיו בעלות אותה רמת קלוריות.

הקבוצה התבקשה לדרג את הכאב שלהן בסולם של מאחד עד תשע, החל מ"אין תחושה" ועד ל"כאב בלתי נסבל". התוצאות, שפורסמו בכתב העת Biological Psychology, הראו שהמתנדבות דירגו את הכאב של שוק החשמל בעצימות גבוהה "נמוך משמעותית" כשהן הסתכלו על תמונות של אוכל חריף, בהשוואה לתמונות של אוכל לא חריף.

הן דירגו את הכאב שלהן ב-4.6 כאשר הסתכלו על אוכל חריף - ועלו ל-5.7 כשהסתכלו על אוכל לא חריף. עם זאת, כשקיבלו שוק חשמלי בעוצמה נמוכה הן לא דיווחו על הבדלים משמעותיים.

עוד בנושא:
היו לאיש הזה כאבי ראש במשך חודשים. הרופאים מצאו ממצא מטורף

7 מאכלים טעימים שיעזרו לכם להתגבר על כאב ראש

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אישה צעירה שוכבת על הספה ואוחזת את ראשה בין שתי ידיה. ShutterStock
למה לסבול? תסתכלי על חזרת/ShutterStock

החוקרים אמרו: "התוצאה של המחקר הזה הראתה שתמונות של אוכל חריף לעומת אוכל לא חריף משחררות חוויה כואבת לגירויים גבוהים של כאב".

"לממצאים האלה יש השלכות חשובות על השימוש בגירויים פיקנטיים כמשככי כאבים פוטנציאליים", סיכם הצוות. כעת נמתין לראות את תוצאות הניסוי עם סחוג, חזרת ופלפל שיפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully