וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו לאיש הזה כאבי ראש במשך חודשים. הרופאים מצאו ממצא מטורף

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 11:39

זה ללא ספק אחד המקרים הכי מוזרים שנתקלנו בהם, וכדי לא לקלקל לכם את התדהמה אנחנו ממליצים לכם להמשיך לקרוא

איריס קול מראיינת את ד"ר אמנון מוסק על כאבי ראש ומיגרנות/מערכת וואלה

בחודש שעבר הגיע גבר לבית החולים בדונג הוי שבוויטנאם עם תלונות על כאבי ראש קשים, אובדן ראייה ונוזלים שיוצאים מאפו שהוא סובל מזה חודשים, הרופאים ארגנו סריקת CT, כאשר ה-35 בן שנה לא יכול היה לחשוב על שום דבר שיגרום למחלות שלו. כשהסריקות חזרו, הן הראו משהו מפתיע משהו - "שני עצמים זרים בולטים מהאף שלו לתוך המוח שלו". מה שהתברר ששני החפצים האלה היו עוד יותר בלתי צפויים: הם היו מקלות אכילה שבורים שאיכשהו נדחפו לאפו של המטופל.

לאחר שביקש לחשוב מתי כל האירוע הזה קרה ואיך, נזכר האיש בקטטת בר בה היה חמישה חודשים קודם לכן, ששלחה אותו לחדר המיון. הרופאים אז לא מצאו שום דבר, אבל המטופל אומר שכעת הוא חושב שהאדם שבו נלחם כנראה דחף את מקלות האכילה לתוך הגולגולת שלו באותו לילה.

צופסטיקס. ShutterStock
צופסטיקס/ShutterStock

ד"ר נגוין ואן מאן, ראש המחלקה הנוירוכירורגית של בית החולים, כינה את המקרה "נדיר מאוד", מדווח אתר החדשות WION. מנתחים הצליחו להסיר את מקלות האכילה באמצעות ניתוח אנדוסקופי דרך אפו של האיש, בשילוב עם מיקרוכירורגיה לסגירת פיסטולה הגולגולת שלו. עד מהרה הוא נחשב במצב יציב והורשה לחזור הביתה.

אבל זה לא המקרה היחיד שמערב צ'ופסטיק. ב-2021 פורסם בכתב העת The Journal of Emergency Medicine, מקרה של אישה בת 29 שהגיעה לחדר המיון לאחר שאחותה "תקפה אותה באמצעות מקלות אכילה בזמן שאכלו ארוחת ערב יחד". האישה סיפרה לרופאים כי בעקבות התקיפה היה לה דימום קל מהאף והעין השמאלית שלה היתה מעט נפוחה.

רופא שבדק את פנים האף שלה אכן הבחין בשתי פיסות של צ'ופסטיק שהיו תקועות במאוזן וחדרו מצד אחד של מחיצת האף שלה לצד השני. הרופאים ערכו לאישה בדיקת CT שהראתה שאכן יש שני כפיסים בתוך הסינוסים שלה, ואחד מהם נעוץ עמוק יותר מהשני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully