וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הורעלתי מבקבוק המים שלי במשך שבועות ולא ידעתי"

28.12.2023 / 0:04

בסרטון שצבר מיליוני צפיות סיפרה משתמשת טיקטוק שחלתה במה שחשבה שהוא צינון פשוט ומסיבה לא ברורה לא הצליחה להחלים במשך שבועות. כשגילתה שזה בקבוק המים הרב פעמי שלה שמרעיל אותה, היא נותרה מבועתת. כדאי מאוד שתבדקו את הבקבוק שלכם

ככה גיליתי שבקבוק המים שלי "הרעיל" אותי/@kaebrie

קיי, סטודנטית בת 19 מאת'נס, ג'ורג'יה, שיתפה סרטון בטיקטוק בו היא מספרת כיצד גילתה שבקבוק המים הפשוט שלה הרעיל אותה במשך שבועות. בסרטון שצבר יותר מ-3.3 מיליון צפיות לפני שהפכה את החשבון שלה לפרטי, סיפרה קיי שהתייעצה עם מגוון רופאים בניסיון להבין מה גורם לה לחלות שוב ושוב - ללא הצלחה. רק כשגילתה שזו העובדה שלא ניקתה נכון את בקבוק המים הרב פעמי שלה, מהמותג היוקרי Owala, ודאגה לנקות אותו לפי ההנחיות - היא הבריאה.

"חליתי באוגוסט", סיפרה קיי בסרטון, "הצטננתי, קצת כזה, אתם יודעים. זה נמשך שבוע אבל אז לא נעלם. פניתי למוקד לרפואה דחופה: אמרו שזה ברונכיטיס. כמובן, נותנים לי משאף וכמה כדורים - ואני, כמובן, חוטפת פריחה כתוצאה מהכדורים".

קיי סיפרה שלברונכיטיס "לקח יותר זמן ממה שאמור היה כדי לעבור", אם כי לאחר שלושה שבועות המצב השתפר - אבל אז היא קיבלה זיהום בסינוסים. היא חזרה למוקד וקיבלה אנטיביוטיקה - ובעקבות כך סיפרה שהרגישה טוב למשך שבוע וחצי עד סוף נטילת האנטיביוטיקה - ואז חלתה שוב. היא סיפרה שהצינון נמשך עוד מספר שבועות ובסופו של דבר הגיעה למצב שסבלה מכאב הגרון "הנורא ביותר שהיה לי בחיים", לדבריה.

היא פנתה למוקד לרפואה דחופה בפעם הרביעית בסמסטר הלימודים שלה, ואז, היא שיתפה, הרופא הביט בגרונה ואמר: "אוי, אלוהים אדירים. זה גרון ממש עצבני ואדום - כואב לך?". היא קיבלה שוב אנטיביוטיקה וכמעט איבדה תקווה להחלים מזה לגמרי אי פעם..

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קיי סיפרה שחלתה ולא הגיעה למסקנה שאולי זה בקבוק המים שלה שאשם בכך. TikTok/kaebrie, צילום מסך
קיי סיפרה שחלתה ולא חשבה בכלל שאולי זה בקבוק המים שלה שאשם בכך/צילום מסך, TikTok/kaebrie

כשהחלה, ככל הנראה, לחפש מה גורם לה לחלות, היא בחנה את בקבוק המים שלה וגילתה דבר נורא.
"קודם כל, אני יודעת שאני לא מנקה אותו מתי שצריך. אף אחד לא עושה את זה. אני יודעת שזה מלא בחיידקים", היא סיפרה. היא ניקתה את הבקבוק והמכסה על פי ההמלצות אבל אז גילתה ממשתמשים ב"רדיט" שאסור לשכוח להסיר גם את חתיכת הסיליקון מפיית בקבוק המים "לא ידעתי שאפשר להסיר את זה" היא אמרה. כשהסירה היא ראתה דבר נורא: "המקום היה מכוסה בעובש שממש הטמיע את עצמו בסיליקון".

"ברגע שניקיתי את זה, המצב הבריאותי שלי השתפר," היא סיפרה בסרטון, "לא חליתי מאז... קיבלתי הרעלת עובש מבקבוק המים שלי".


עוד בנושא:

סובלים משיעול שלא עובר? ייתכן שהסיבה לכך מגעילה במיוחד

סובלים מעובש בבית? זה עלול להיות מאוד מסוכן

את החלק הזה מהבקבוק היא שכחה להסיר. TikTok/kaebrie, צילום מסך
את החלק הזה מהבקבוק היא שכחה להסיר/צילום מסך, TikTok/kaebrie

זו לא אשמת החברה שמייצרת את הבקבוק. האתר של Owala מוכר טבליות ניקוי מיוחדות לבקבוקים שלהם בעלות של 9.99 דולר, כמו גם מברשת בקבוקים ב-12.99 דולר. החברה גם מדריכה אנשים כיצד לנקות בצורה נכונה את הבקבוקים שלהם, כולל המכסים, באתר האינטרנט שלהם - ואפילו ממליצה על ניקוי יומי.

"כל המכסים בטוחים להכנסה למדף העליון של מדיח הכלים ומעוצבים לניקוי קל. יש להסיר את אטם הפיה באמצעות לשונית המשיכה הנוחה ולנקות בנפרד. ניתן להשתמש בספוג או מברשת קש כדי לגשת לפינה או לחללים קטנים יותר", נכתב באתר שלהם, "השריית החלקים בחומץ לבן מזוקק מראש תעזור לפרק הצטברות באזורים בלתי נגישים".

Owala סיפקה ל-The Post את ההצהרה הבאה: "אחת התכונות הבולטות של בקבוקי Owala היא שהם נועדו להיות קלים לניקוי. אטם הפיה, הקשית וחלקים אחרים ניתנים להסרה בקלות לניקוי יסודי. לקוחות מוזמנים לפנות לצוות שירות הלקוחות שלנו בכל שאלה או חשש בכתובת customerservice@owalalife.com."

על אף הוראות הניקוי, אנשים סיפרו בתגובות לסרטון שעברו חוויה דומה. "אני עם בלוטת לימפה נפוחה במשך 6 חודשים, לוגם מה-Owala שלי", כתב אחד ואחר הוסיף: "למה הם עושים את זה מסובך לשטוף בקבוקי מים?". משתמש אחר הוסיף: "לי היה זרע של לימון תקוע בקשית ,שלא ידעתי עליו - ומשלי נבט עלה... בקשית שלי!".

אז איך מנקים?

לא רק בבקבוקים של Owala

מומחים הזהירו בעבר שבקבוק המים הרב פעמי שלנו מלא בעובש. מומחית הניקיון לסלי רייכרט טענה בפני Apartment Therapy שהסביבה הלחה באופן טבעי בתוך בקבוקי המים הרב פעמיים שלנו היא כר גידול לטחב ועובש ולכן חשוב לשטוף אותם באופן יומיומי. אם אתם שוטפים את הבקבוק ועדיין מריחים ריח לא טוב או שהמים אינם טעימים לכם - כנראה ששטפתם אותו לא נכון או לא מספיק, וזה עלול לסכן את בריאותכם.

לדברי רייכרט, אם יש לכם בקבוק עם פקק מתברג - תהליך הניקוי פשוט. כל שעליכם לעשות הוא להפריד את החלק העליון מהבקבוק ולשים את שני חלקיו במדיח הכלים על המדף העליון. הקפידו לבדוק את פרטי המוצר לפני שאתם שמים אותו במדיח. מספיק לעשות זאת פעם בשבוע. לבקבוקים עם חלק עליון מורכב יותר, ניתן להשתמש במברשת בקבוקים כדי להגיע לתחתית הבקבוק ובמברשת בקבוקים קטנה יותר, כמו מברשת קש, לניקוי פינות המכסה.

לתחזוקה יומיומית, אתם יכולים להשתמש במים חמימים ובחומר לניקוי כלים כדי לנקות את בקבוק המים. לרענון חודשי, במגזין Bon Appetit ממליצים להשתמש בטבליות ניקוי תוססות: ממלאים בקבוק במים, משליכים פנימה טבליה, נותנים לה לשבת שם בין 30 דקות ועד ללילה שלם, שוטפים ביסודיות והבקבוק נקי כמו חדש. אם אתה מעדיפים להשתמש בתמיסה תוצרת בית, ניתן להשתמש בתערובת קלאסית של סודה לשתייה ומי חמצן במקום הטבליות.

אם בקבוק המים עדיין לא נקי לשביעות רצונכם, אתם מוזמנים לחטא אותו בעזרת השהייה של תמיסת אקונומיקה ומים עדינה (כפית אקונומיקה אחת לליטר אחד של מים) במשך 5 עד 15 דקות בפנים. אפשרות נוספת היא למלא את בקבוק המים שלכם בחומץ לבן מזוקק ולתת לו לשהות שם במשך 10 דקות. ניתן להשתמש גם במי חמצן בריכוז 3%. הקפידו לשטוף היטב בסבון כלים ולייבש באוויר לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully