וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעורי ההתחסנות יורדים, אבל סוג קורונה חדש מדאיג במיוחד את ארה"ב

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 12:05

שוב חורף, ושוב שילוב של שפעת עם מחלות נשימה וזן חדש של קורונה מאיים על הבריאות שלנו. הנה ההתפחויות הכי עדכניות

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) פרסם אזהרה כי ההתפשטות המהירה של תת וריאנט של קורונה מדבק מאוד עלולה לאלץ בתי חולים בארה"ב להתחיל להתכונן למספרי אשפוזים גדולים. סוכנות הבריאות מודאגת מהעומס על מערכת הבריאות האמריקאית עקב ההשפעה המשולבת של קוביד-19 ושפעת, במיוחד עם העלייה האחרונה בגרסה החדשה JN.1.

מה-CDC נמסר: "אשפוזי קוביד-19 עולים במהירות. מאז הקיץ, פקידי בריאות הציבור עוקבים אחר עלייה בתסמונת הדלקתית הרב-מערכתית בילדים (MIS-C), הנגרמת על ידי COVID-19. פעילות השפעת הולכת וגוברת ברוב חלקי הארץ ופעילות RSV נותרה גבוהה באזורים רבים".

חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון. ראובן קסטרו
חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון/ראובן קסטרו

לטענת הסוכנות, בחלקים מסוימים של המדינה רואים בתי חולים לילדים "כבר מלאים כמעט כמו שהיו בשנה שעברה". מוקדם יותר השבוע, סטטיסטיקת חדר המיון הראתה כמעט אשפוז כפול ממספר הילדים בגילאי בית הספר בהשוואה לשבוע שעבר.

המצב הנוכחי אינו שונה מדי ממה שראינו בשנה שעברה, כאשר מקרי השפעת עולים כעת על קוביד-19 לראשונה מזה חודשים ברוב קבוצות הגיל. רק בקבוצות הגיל המבוגרות שיעור הקורונה נותר גבוה יותר משפעת. כמה בתי אבות ברחבי הארץ, כולל באזור המערב התיכון, כבר עלו על השיעורים של השנה שעברה.

גרסת JN.1 מתחילה לשלוט בגל האחרון של זיהומי Covid-19. הוא נחשב דומה לגרסה BA.2.86, שהודגשה בתחזיות ה-CDC.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

להמשיך ולהתחסן

קבוצת מומחים שהורכבה על ידי ארגון הבריאות העולמי הגיעה החודש למסקנה שהשינויים ב-JN.1 אינם משמעותיים מספיק כדי לדרוש עדכון חדש לחיסונים הנוכחיים. עם זאת, נתונים מוקדמים מצביעים על כך שהחיסונים הללו היו פחות יעילים בנטרול הזן.

הסוכנות הצהירה: "ה-CDC צופה ש-JN.1 ימשיך לגדול כשיעור מהרצפים הגנומיים של SARS-CoV-2. כיום זהו הגרסה הצומחת ביותר בארצות הברית. כרגע, איננו יודעים באיזו מידה JN.1 עשוי לתרום לעליות אלו או לעליות אפשריות במהלך שאר חודש דצמבר כמו אלו שנראו בשנים קודמות."

פקידי בריאות אמרו גם שהם ראו "ירידה חסרת תקדים" בחיסונים לאחרונה, עם פחות מבוגרים שקיבלו חיסון נגד שפעת בהשוואה לשנה שעברה. מומחים קוראים לספקי החיסונים לעבוד קשה יותר כדי לוודא שאנשים ימשיכו לקבל את חיסוני הקורונה שלהם השנה, במיוחד אנשים מבוגרים שעלולים לחלות מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully