וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקוטה ג'ונסון ישנה 14 שעות בלילה. האם זה מסוכן?

עודכן לאחרונה: 17.12.2023 / 14:39

השחקנית המשגעת מקבלת את שנת היופי שלה, אבל האם זה טוב לבריאות? התשובות בידינו והן חד משמעיות

איריס קול מראיינת את פרופ' ריבי טאומן בנושא הפרעות שינה - גורמים וטיפול/מערכת וואלה

דקוטה ג'ונסון התרברבה לאחרונה בכמויות השינה המטורפות שהיא ישנה. השחקנית שהתפרסמה בעיקר בהופעתה בסרט "50 גוונים של אפור", בת ה-34, התגאתה לאחרונה בפני הוול סטריט ג'ורנל שהיא "בקלות" ישנה 14 שעות בלילה ו"לא מתפקדת" עם פחות מ-10 שעות שינה בלילה.

"אין לי זמן קבוע להשכמה. זה תלוי במה שקורה בחיי. אם אני לא עובדת, אם יש לי יום חופש ביום שני, אז אני אשן כל עוד אני יכולה", אמרה ל-WSJ. "שינה היא הדבר האהוב עלי בחיים", הוסיפה ג'ונסון.

ג'ונסון, שאין לה ילדים, ואולי זו הסיבה שהיא יכולה לישון ככה, הודתה שהיא לא רק אוהבת לישון, אלא גם יוגה חמה, פילאטיס ואמבטיה באמצע היום.

דקוטה ג'ונסון. GettyImages
דקוטה ג'ונסון/GettyImages

האם שינה מרובה היא דבר טוב בהכרח?

על פי המלצות השינה של גופי הבריאות בעולם, מבוגרים בריאים צריכים שבע שעות שינה בלילה. שינה של יותר מתשע שעות בפרק זמן של 24 שעות נקראת שינה יתר שיכולה להחמיר את הדלקתיות בגוף; לגרום לתפקוד חיסוני נמוך יותר למחלות כרוניות.

הארגוונים ממליצים לקבוע לוח זמנים קבוע של שינה, יצירת שגרת שינה ולהישאר פעילים.

ואכן, המחקרים מוכיחים כי שינה מרובה היא לאו דווקא טובה. במאמר שפרסמו מומחים מהאוניברסיטאות של מנצ'סטר, לידס, קיל ומזרח אנגליה וכלל יותר מ-3 מיליון נבדקים מרחבי העולם, נמצא שאנשים שישנים יותר משמונה שעות נמצאים בסיכון גבוה יותר למוות מוקדם מאשר אלו שישנים מעט שעות בלילה. במחקר שפורסם בכתב העת של איגוד רופאי הלב האמריקנים, לא נקבו בהמלצה חד משמעית למספר שעות שינה אידיאלי אך נטען כי שינה של יותר משמונה שעות בלילה מגדילה ב-47 אחוזים את הסיכוי לתמותה מוקדמת, לעומת שינה שכללה פחות משבע שעות.

מחקר אחר של אוניברסיטת קולורדו מצא ששינה מרובה יכולה לגרום לכם להתקף לב. המחקר מצא כי משתתפים שישנו פחות משש שעות היו בעלי סיכון גבוה ב-20 אחוזים להתקף לב. אלה שישנו יותר מתשע שעות, לעומת זאת, היו בסבירות גבוהה יותר של 34 אחוזים ללקות בהתקף לב. ככל שיותר אנשים יצאו ממסגרת הזמן של 6 עד 9 שעות שינה, כך הם היו בסיכון גבוה יותר להתקף לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully