וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה כל מה שקובע את גודל כפות הרגליים שלכם - וכיצד תוכלו לשנות אותו

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 0:11

חשבתם שגודל כפות הרגליים שלכם נקבע רק ע"י גנים? מתברר שיש כמה דברים שמשפיעים על הגודל - ויש ביכולתכם לשנותו

כפות רגליים. סתם כפות רגליים/תיעוד ברשתות חברתיות

מקובל לחשוב שגנטיקה היא זו שקובעת מה יהיה גודל כפות הרגליים, אך מסתמן שיש לא מעט סיבות למידת הנעליים שלנו. "גנטיקה אכן משחקת תפקיד בזה", אמר טימותי ג'יי מילר, פודיאטר ב-Sunshine Ankle and Foot Experts שבאורלנדו, פלורידה, ל-Fox News Digital, "עם זאת, זה לא הגורם היחיד שקובע. אורח החיים שלכם, כולל ההיסטוריה הרפואית, בחירות הנעליים, רמת פעילות גופנית והיסטוריית פציעות - כולם משחקים חלק בקביעת הגודל והצורה של כפות הרגליים שלכם".

מילר טוען שגודל כפות הרגליים של הורים הוא אכן אינדיקציה טובה לזה של ילדיהם ובכל זאת, מסייג ואומר כי המדע והמחקר בנושא אינו חד משמעי כשזה מגיע לתכונות המועברות מהורה לילד. "הפנוטיפ שלכם הוא הביטוי של הגנים שלכם בקביעת התכונות הפיזיות והנפשיות שלכם, בעוד שהגנוטיפ שלכם (המבנה הגנטי שלכם) הוא התכונות הספציפיות שאתם יורשים מכל הורה", אומר מילר, "למרות שיש לכם גנוטיפ שהוא 50% מהאם ו-50% מהאב, הפנוטיפ הוא הביטוי של הגנים האלה. זו הסיבה שאתם עשויים להידמות להורה אחד על פני האחר, גם אם הגנוטיפ שלכם מפוצל באופן שווה".

כפות רגליים של גבר ואישה. ShutterStock
זה לא רק עניין של גנים/ShutterStock

אז מה עוד משפיע על גודל כף הרגל?

"לאנשים שהולכים בעיקר יחפים יש כפות רגליים גדולות יותר בגלל ענייני הסתגלות", ציין מילר.

לגבי ההיסטוריה הרפואית שלכם, מחלות הנוגעות לשרירים, גידים ורצועות עלולות לגרום לכפות הרגליים שלכם לגדול או להישאר קטנות יותר, הוא הוסיף, "ופציעות יכולות להוות גורם משפיע על כפות רגליים גדולות מהרגיל. שברים ונקעים יכולים לשנות את צורת העצם והמפרקים, ובכך לגרום לכפות הרגליים שלכם לקבל צורה וגודל שונים".

וכן, גם המשקל משפיע על גודל כף הרגל שלכם. "ככל שאתם שוקלים יותר, כך אתם שמים יותר כובד על כפות הרגליים ומפעילים יותר מאמץ", ציין מילר, "בשל כך, השרירים, העצמות, הגידים והרצועות שלכם חייבים להסתגל ולהתחזק כדי לתמוך במשקל שלכם. בדרך כלל, ככל שאתה שוקל יותר, הרגליים שלך עשויות לגדול יותר".

אל דאגה, הוא אומר, יש גבול לכמה גדולות הן יכולות להיות: "כפות הרגליים שלכם לא יגדלו במהירות כפי שהן צומחות בילדות, אבל גודל של בין חצי מידה למידה מלאה יותר בנעליים הוא אופייני".

עוד בנושא:
אתם כנראה לא שוטפים את כפות הרגליים שלכם כמו שצריך - וזה הנזק שאתם גורמים

מומחה לכף הרגל: "נעל הקיץ הפופולרית הזו מסכנת את בריאותכם"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אישה רצה ברגליים יחפות. ShutterStock
להליכה יחפים יש השפעה על גודל כף הרגל/ShutterStock

האם המגדר משפיע על מידת הנעליים?

טימותי ג'יי מילר ציין גם שלגברים יש בדרך כלל כפות רגליים ארוכות יותר מאשר לנשים עקב רמה גבוהה יותר של הורמוני גדילה וטסטוסטרון. הוא גם הסביר כי "לנשים יש בדרך כלל כפות רגליים רחבות יותר בגלל הסתגלות לסוגי נעליים שונים".

בארה"ב, מידת הנעליים הממוצעת הולכת וגדלה. לפני 30 שנה, מידות הנעליים הפופולריות ביותר לגברים ולנשים היו 41 ו-38, בהתאמה, לפי פרסום של Healthline. כיום, מידות הנעליים הנפוצות ביותר הן 44 לגברים ו-41 לנשים. "ייתכן שזה קשור לעלייה במספר האנשים הסובלים מעודף משקל והשמנת יתר", נכתב באתר."חשוב לבצע בדיקות שנתיות לכפות הרגליים. דרכן ניתן לזהות מצבים כמו סוכרת או בעיות במחזור הדם. חשוב לטפל בבעיות נפוצות כמו יבלות, עור סדוק וציפורניים חודרניות", על פי Cleveland Clinic.

שמירה על פעילות גופנית היא גם אסטרטגיה טובה. פעילות לא מואמצת מדי של הרגליים כמו הליכה, רכיבה על אופניים או שחייה שומרות על בריאות הרגליים ועל זרימת הדם. במרכז לבקרת מחלות ומניעתן מציעים לבדוק עם אנשי מקצוע בתחום הבריאות מהן הפעילויות הטובות ביותר עבורכם - ומאילו פעילויות עדיף לכם להימנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully