וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה לכף הרגל: "נעל הקיץ הפופולרית הזו מסכנת את בריאותכם"

4.7.2023 / 0:19

כדי למנוע הזעות בכפות הרגליים ולמען הרגשה משוחררת יותר, רבים עוברים לנעול כפכפים בקיץ. כעת, מומחה לכף רגל טוען שזו טעות שעשויה לסכן את בריאותנו, לא פחות. ומה דעתו על הקרוקס?

"אני פודיאטור - ואלה הסיבות שאני מזהיר מפני כפכפים"/Paulthepodiatrist

פול מקאוליי, פודיאטריסט ידוע מסינגפור, מזהיר את עוקביו בטיקטוק מהמעבר הצפוי לכפכפים בימי הקיץ החמים. לדבריו, יש כמה סוגים של נעליים שעלולות להוביל לפציעות - כאשר כפכפי האצבע המוכרים נמצאים בראש הרשימה השחורה שלו.

"יש לנו בעיה גדולה כאן באסיה, פה רוב האנשים נועלים כפכפים כל הזמן. למרבה הצער, זה מוביל לעיתים קרובות לבעיות קשות בכף הרגל", הסביר מקאוליי לאתר The Post, "חוסר איזון ביומכני מוביל לפציעות עומס יתר כמו דלקת כף הרגל ודלקת בגיד השוק האחורי".

לא רק שלכפכפים אין תמיכה מתאימה לקשת כף הרגל - אלא שהם גם אינם בטוחים, אמר מקאוליי בסרטון הוויראלי שהעלה, שזכה לצפיות רבות בכל העולם. "סביר להניח שהרגל שלך רוצה לאחוז בנעל", הוא הסביר, "אנשים מסוימים נועלים כפכפים לפרקי זמן ממושכים על פני שנים רבות - והבהונות שלהם עשויות להתחיל להתקשות בשל כך".

"כשזה קורה, קשה להחזיר את המצב לקדמותו", הוא הוסיף והציג תמונה של כף רגל עם אצבע מסולסלת, שלכאורה הגיעה למצב זה לאחר שניסתה לאחוז בכפכפים.

5 סיבות לא לנעול כפכפים:

תסמונת אצבע הטופר, על פי האקדמיה האמריקאית למנתחים אורטופדיים, נגרמת לעתים קרובות על ידי נעילת נעליים שלוחצות את אצבעות הרגליים - או שאינן מספקות תמיכה מספקת.

אז מה עושים? נעילת נעליים עם רצועה נוספת סביב העקב היא אחת הדרכים למנוע את המצב המסוכן, אמר מקאוליי. "זה יעניק יותר יציבות לקרסול ויחזיק את כף הרגל במקום. אפשר גם לבחור את הדוגמא עם הרצועה מלפנים - שמחזיקה את כף הרגל למטה", הוא הוסיף.

בטיחות - או היעדרה - היא בעיה נוספת המלווה את הכפכפים. אנשים שהניידות שלהם לא טובה, הוא ציין, נמצאים בסיכון למעוד וליפול אם הם נועלים את הכפכפים שלהם בצורה רופפת.

לאנשים הסובלים מסוכרת, הוסיף מקאוליי, כפכפים גורמים לכפות הרגליים להתייבש יותר מדי - מה שמוביל לעקבים סדוקים במקרים מסוימים. "לסוכרתיים, במיוחד סוכרת סוג 2, יש לעתים קרובות מצבים כמו נוירופתיה שבהם הם לא יכולים להרגיש את כפות רגליהם", הסביר מקאוליי, "כשנועלים כפכפים, שמותירים את כף הרגל חשופה, כל פציעה, ולו הקלה ביותר עשויה להוביל לבעיה גדולה יותר כמו פצע נגוע שעלול להוביל לקטיעה אם לא מטפלים בו כראוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אלה נעליים שהוא לעולם לא ינעל:

@paulthepodiatrist Save yourself some problems and avoid these shoes! Podiatrist has warned you! There are better shoe options out there for you! #fypsg #foryoupage #fashion #shoes #feet #footpain #podiatrist ♬ Emotional Piano for the Soul (Inspirational Background Music) - Fearless Motivation Instrumentals

בסרטונים אחרים מקאוליי מסביר מהן הנעליים הטובות ביותר לנשים בחודשי הקיץ ומהן הנעליים שהוא, כמומחה לבעיות בכף הרגל, לעולם לא היה נועל: נעלי סליפ-און, נעלי סטילטו, נעלי בלט רכות, נעלי סליפ-און רכות וכמובן - כפכפים.

"כפכפים הם בסדר אם נועלים אותם לפעילות הנכונה, כמו לצעוד מהמכונית לחוף או ללכת על חול הים הרך. למעול כפכפים ולצעוד עליהם במשך יום שלם, ממש לא מומלץ", אומר מקאוליי, "אני אישית חושב שכפכפי סלייד טובים יותר, עם תמיכה מובנית לקשת הם נהדרים למניעת כאבים בעקב ובקדמת כף הרגל".

עוד בנושא:
אתם כנראה לא שוטפים את כפות הרגליים שלכם כמו שצריך - וזה הנזק שאתם גורמים

מורידים נעליים בטיסה? כדאי (מאוד) שתפסיקו לעשות זאת

וזאת דעתו על הקרוקס:

@paulthepodiatrist Singapores favourite footwear brand, or so it seems! Are they a good shoe to be wearing? Will a podiatrist give a red ? or green ? light?! #fypsg #crocs #singaporestyle #slippers #shoes #podiatrist ♬ Blade Runner 2049 - Synthwave Goose

אבל לא כולם מסכימים שקרוקס זה בריא

לפול מקאוליי אין בעיה גדולה עם הקרוקס, כשהוא הכריז בסרטון נוסף: "הקרוקס לא כל כך נוראיים". אבל הוא ממליץ להשתמש ברצועה של הקרוקס, אותה אנשים בדרך כלל משאירים מאחור: "היא שם מסיבה מסוימת. היא נועדה לשמור על הרגל במקומה". הוא הוסיף שזה בסדר לצעוד בקרוקס כל עוד לא מדובר במרחקים ארוכים (בין 500 ל-1,000 צעדים זה בהחלט סביר, לדבריו).

כשמספר מומחים רפואיין לבעיות כף הרגל נשאלו האם הקרוקס באמת טובים לרגליים, רובם הגדול אמרו "לא" בקול ברור. ד"ר מייגן ליהי, רופאת כף רגל ממכון העצם של אילינוי, אמרה ל-Huffington Post: "למרבה הצער, קרוקס אינם מתאימים לשימוש כל היום. הנעליים הללו אינן מאבטחות כראוי את העקב. כאשר העקב אינו יציב, אצבעות הרגליים נוטות לאחוז בנעל - מה שעלול להוביל לדלקת בגידים, החמרה בעיוותים בבוהן, בעיות בציפורניים ויבלות. אותו דבר יכול לקרות עם כפכפים או כל נעליים אחרות חסרות גב מכיוון שהעקב אינו מאובטח".

מוצרים. מכבי חיפה
דילמת הקרוקס. בריא או לא?/מכבי חיפה

ד"ר אלכס קור, נשיא האקדמיה האמריקאית לרפואת ספורט פודיאטרית, הוסיף שהקרוקס הם הגורם העיקרי לכאבי קשת כף הרגל או העקב אצל מטופליו הנועלים אותם, ואלו, לדבריו, מגיעים עם התלונות הללו על בסיס יומי. אנשים מסוימים עשויים להפיק תועלת מנעילתם, כגון אלה שיש להם קשת גבוהה מאוד או סובלים מבצקת מוגזמת של הרגליים והקרסול, אומר קור, "אולם אחרים עשויים לסבול מחסרונותיהם".

הוא הוסיף שהקרוקס מתאימים לצעידה קצרה, אך פפחות מומלצים למי שרוצה לנעול אותם למשך כל היום: "אין לנעול אותם בשום פנים ואופן מעל ל-8 שעות ביום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully