וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נולדתי עם איברי מין זכריים ונקביים - חשבתי שאני גבר עד שגדלו לי שדיים"

7.12.2023 / 0:02

אמה לין דאוד גדלה כבן, אבל אז קיבלה מחזור והצמיחה שדיים וגילתה שהיא אינטרסקס. היא ניסתה לזרום עם החלטת הוריה וניסתה להשתלב בחיים כגבר, אך לבסוף נכנעה לייעודה: "עכשיו אני האישה שנמנעתי מלהיות"

עורץ היוטיוב של אמה לין/@emmalynndowd

לאמה לין דאוד יש סיפור חיים יוצא דופן. היא מוגדרת כאינטרסקס - כיוון שנולדה עם איברי מין נקביים וזכריים כאחד ובהחלטת הוריה גודלה כגבר במשך כמעט שני עשורים. רק בגיל 18 היא גילתה שהיא הרמאפרודיט - כלומר יש לה רקמת שחלה וגם רקמת אשך מבחוץ ומבפנים. אז היה עליה לבחור האם להמשיך את החיים כגבר כפי שגדלה להיות או לשנות מגדר - והחליטה להמשיך עם החלטת הוריה. רק בסוף שנות ה-30 לחייה היא הבינה שעשתה טעות. כיום היא בת 44 ומספרת שהיא כבר אישה לכל דבר והיא לא כועסת על החלטת הוריה לגדלה כגבר. היא גם רואה את היתרונות שבילדות כזאת: "אלמלא חוויתי את החוויה הזו, לא הייתי יכולה לראות את החיים דרך עיניו של גבר, דבר שלעתים הוכיח את עצמו כמועיל ביותר".

אמה לין דאוד גדלה כבן סטריאוטיפי, כשבגן שיחקה ב"משחקים של בנים" לדבריה. זה לא היה פשוט עבורה. היא סיפרה שתמיד הרגישה שונה מילדים אחרים. "היו לי תחומי עניין ומחשבות 'נשיות'", היא סיפרה לסוכנות הידיעות Jam Press, והיא נאלצה לחקות את התנהגות הבנים סביבה כדי ללמוד איך להשתלב בעולם שלהם. "אף פעם לא הייתה לי דיסמורפיה מגדרית. תמיד הייתי בסדר עם איך שאני נראית, אבל תמיד היו מאשימים אותי שאני מתנהגת כמו 'ילדה'", היא נזכרה, "גם הציקו לי המון כי אנשים חשבו שאני הומוסקסואל. התיכון היה קשה, כשהגוף שלי סוף סוף הגיע לגיל ההתבגרות - ואז התחלתי לראות סימנים שייתכן שאני למעשה נקבה".

אז והיום:

בתחילת שנות ה-90 התגבשה בעולם קהילת אינטרסקס, וזו יצאה למאבק שמטרתו שינוי השיטה הרפואית הגורסת כי יש לנתח תינוקות אינטרסקסים בהקדם האפשרי. המאבק הצליח במדינות שונות, והוא מתקיים בין היתר גם בישראל.

לעןמת זאת, כשהייתה נערה אמה קיבלה מחזור ראשון והחלה לפתח שדיים, אז היא קיבלה טבליות טסטוסטרון כדי לעזור לה לעצור את התהליך הזה. היא אומרת שזה היה "נפוץ מאוד בקהילה" למרות שכמה פעילים לזכויות אינטרסקס טוענוים שכדאי לחכות שהילד יבחר - "זה בדיוק מה שההורים שלי חשבו לעשות באותו זמן", אמרה. כשאמה הלכה לקולג' בגיל 18, התברר לה שיש לה אנטומיה שונה מאוד מרוב הבנים. "זה היה אז שהבנתי לגמרי שאני נקבה. היו לי רגשות מעורבים. זה אימת את הרגשות והרצונות הפנימיים שהיו לי וזה אישר עבורי שאני לא הומוסקסואל".

היה לה כמובן קשה לעבד את הדברים והיא פיתחה תחושה שהיא אאוטסיידרית. "נחרדתי מכיוון שהרגשתי שאני חייבת להסתיר את מצבי. הרגשתי כמו יצור כלאיים ופריק", אמרה.

עוד בנושא:
גבר עם שני איברי מין החליט לחתוך אחד למרות שלדבריו "נשים היו מהופנטות"

דוגמנית מצליחה שוברת טאבו וחושפת: "נולדתי גם גבר וגם אישה"

ואז הגיע המהפך

אמה המשיכה לחיות כגבר מכיוון שהיא הרגישה שזה "מאוחר מדי" לשנות את המגדר שלה - אבל תאונה ב-2019 שינתה את חייה. "זה היה מוקדם בבוקר. הלכתי למלונה שבה שמתי את הכלב שלי", היא אמרה, "פתאום החלקתי ונחבטתי בראשי מחתיכת צינור PVC בולט. זה פגע ממש בבסיס הגולגולת שלי וקרע אותה. עדיין הייתי ערה, אז מיד פניתי לרופא".

הרופאים הודיעו לה שייצור הטסטוסטרון בגופה נחלש בגלל הפגיעה בראשה. היא חשבה שזה סימן שהגיע הזמן לדון במצבה - ובמהלך ההחלמה היא החליטה לקבל טיפול הורמונלי חלופי כדי להפוך לאישה. "כשהרופאים סיפרו לי את החדשות, הייתי מבולבלת, מכיוון שחשבתי שזה רק זעזוע מוח", אמרה, "אבל גם שמחתי. עמדתי להיכנס לדרך החיים החדשה הזו כאישה. הייתי בהלם כשאמרו לי שאני יכולה להיות אישה, אבל זה היה לי הגיוני. קיבלתי טיפול הורמונלי ונאמר לי לתת לגוף שלי לעשות את שלו".

היא לא לבד

"יש בתוכי ביצים של גבר": ה"אינטרסקסית" חשפה איך נראים חיי המין שלה

לכתבה המלאה

שנתיים לאחר מכן ולאמה כבר היה שיער ארוך, היא שוב קיבלה מחזור ופיתחה שדיים. היא גם שינתה את שמה - לשם שאמה תכננה לתת לה אם הייתה ילדה. "מעולם לא דיברתי עם ההורים שלי על הסיבה שהם גידלו אותי בתור בן, כי במוחי הם בחרו בזה מתוך אהבה טלי. אני לא מאשימה בזה אף אחד. ההורים שלי תמכו בשינוי שלי ודיברנו על הדברים, אנחנו ביחסים טובים עכשיו".

היא סיכמה: "החברים שלי מאוד תמכו - היו כמה ש'היו מוזרים' בנוגע לזה, אבל אני לא מדברת איתם יותר. אני עכשיו מי שאני נועדתי להיות. אני רוצה לחיות חיים נטולי כעסים ומאושרים בלי שום טינה לאף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully