וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמים דאודורנט בבוקר? זה רק יגרום לכם להיות מסריחים יותר

13.11.2023 / 0:03

כמעט כולנו שמים דאודורנט אחרי שאנחנו שוטפים פנים ומצחצחים שיניים בבוקר, אבל רופאת העור ד"ר לפינר מסבירה איך ומתי הרבה יותר נכון להשתמש בו. וזה ממש מפתיע

מהו הזמן הנכון לשים דיאודורנט?/מערכת "אסור לפספס"

כמעט כולנו שמים דיאורדורנט בבית השחי לפני שאנחנו מתחילים את היום כדי להימנע מריח לא נעים של זיעה. אבל מסתבר שאנחנו עושים טעות וזה יכול לגרום לנו להפיץ ריח עוד יותר לא נעים.

היא הסבירה: "אנחנו מזיעים פחות בלילה, כך שהאנטיפרספירנט ונוגדני הזיעה יכולים לבוא במגע קרוב יותר עם בלוטות הזיעה ולהפחית את ההזעה". יחד עם זאת היא מדגישה שאם אתם עושים זאת - חשוב שתשתמשו באנטיפרספירנט, כדי שהוא יפעל למניעת זיעה וריח ולא בדאודורנט רגיל, שרק מסווה את הריח. (אבל אל דאגה, רוב התכשירים בשוק הנקראים בפינו דאודורנטים הם למעשה אנטי פרספירנט המכילים חומרים המונעים או מקטינים את הפרשת הזיעה מהגוף - אבל קיים הבדל בין דאודורנט ובין תכשיר נוגד הזעה. השני נועד למנוע את ההזעה בבתי השחי מלכתחילה, בעוד שהראשון נועד רק להסוות את ריחה. וכאן המקום להזכיר שוב שלזיעה כשלעצמה אין ריח. רק לאחר שהבקטריות שחיות דרך קבע על עורנו מתחילות לפרק אותה נוצרים תוצרי הלוואי בעלי הריח הרע שאנחנו מזהים כ"ריח של זיעה").

לדברי רופאת העור, לאנטי-פרספירנטים, הפועלים על ידי יצירת "פקק" ליד החלק העליון של בלוטות הזיעה, יש יותר זמן להתמצק במהלך הלילה, מה שאומר שתזיעו פחות במהלך היום. ד"ר ליפנר טוענת שאם תעשו זאת - לא תצטרכו לשים שוב דאודורנט בבוקר. הדברים שלה הם מבוססי מחקר - שמצא שאם מורחים אנטי-פרספירנט בלילה, זה יכול להגביל את הזיעה עד ליום שלם.

גיף דאודורנט. Giphy
שמים דאורדורנט בבוקר? עדיף בלילה/Giphy

היא התייחסה לחשש ששימוש בדאודורנט בלילה עלול להיות מזיק והבהירה בשיחה עם TODAY: "אין סיכונים בריאותיים ידועים הקשורים בשימוש בדאודורנט בלילה או שימוש בו לעתים קרובות מדי. אין צורך לקחת הפסקה מהדאודורנט. אבל אם אתה מזיע כל כך שאתה צריך להשתמש בו מספר פעמים ביום - אתה צריך לראות רופא עור מוסמך שיכול להמליץ על אפשרויות אחרות."

עוד דברים שלא ידעתם על זיעה
יתכן שאתם בכלל לא צריכים לשים דאודורנט - והתשובה לכך נמצאת אצלכם באוזן

ידיים באוויר: מתברר שעד היום מרחתם דאודורנט לא נכון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
@drdrayzday Antiperspirant works best when applied at night, before bed, not in the morning. Antiperspirant works to reduce sweat output. If you use antiperspirant at night, it has a chance to get into the sweat gland & work better. Using antiperspirant in the morning is a mistake because most of it will end up on your clothes. #summerskincare #bodyodor #antiperspirant #dermtips ♬ original sound - Dr Dray | Dermatologist

היא לא היחידה שממליצה על מעבר להתזת לילה - גם רופאת העור סנדרה לי מסכימה ש"זה סוד קטן שיש לי. חייבים להשתמש בדאודורנט במהלך הלילה, בגלל שבשעות הללו בלוטות הזיעה שלנו יותר רדומות, והדאודורנט הרבה יותר אפקטיבי".

גם ד"ר דון הארפר, שהתראיינה בנושא למגזין קוסמופוליטן, ממליצה על מריחת הדאודורנט ערב קודם. לדבריה, לישון עם הדאודורנט בלילה משפר את ביצועיו לאורך זמן. בנוסף, היא ממליצה לרחוץ את בית השחי במים ובסבון בבוקר.

בנוסף היא מבהירה שכדי לקבל את הביצועים הטובים ביותר מהדאודורנט שלכם, עליכם למרוח אותו על עור יבש לחלוטין. זה אומר שאם יצאתם זה עתה מהמקלחת והעור שלכם עדיין קצת לח או רטוב כשאתם מורחים את הדאודורנט, אתם לא משתמשים בו נכון. יכולת הספיגה של עור רטוב פחותה בהרבה מזו של עור יבש, ומריחת דאודורנט על עור לח לא מאפשרת ספיגה מקסימלית של נוגדי ההזעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully