וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתכן שאתם בכלל לא צריכים לשים דאודורנט - והתשובה לכך נמצאת אצלכם באוזן

15.8.2021 / 23:19

סנסציית הטיק טוק, ד"ר קארן ראג', מסביר על המוטציה הגנטית שמונעת ריחות רעים בבית השחי - וכיצד תוכלו לבדוק דרך האוזניים שלכם האם יש לכם את המוטציה המושלמת הזאת או לא

הקשר בין ריח רע מבית השחי לשעוות האוזניים/@dr.karanr

היתכן שכל הזמן הזה השתמשנו בדואודורנט לחינם? אנחנו נענה על השאלה הזאת מהר כדי שלא יהיו טעויות - לא. 98 אחוזים מאיתנו משתמשים בצדק בדאודורנט וחייבים להמשיך להקפיד על כך (ברור?), אבל כן , 2 אחוזים ברי מזל מהאוכלוסיה ככל הנראה סתם מבזבזים כסף על דאודורנט ויכולים ללכת בלי ולהרגיש עם. רופא שהפך לכוכב בטיקטוק, ד"ר קארן ראג', מסביר מדוע יש אנשים שלא מסריחים מבית השחי אף פעם ומהי השיטה לגלות האם אתם מקבוצת 2 האחוזים שלא זקוקים לדאודורנט.

אז נכון, הדרך האולטימטיבית לבדוק האם שימוש בדאודורנט מיותר עבורכם הוא פשוט לא לשים אותו יום אחד, לצאת לכמה דקות מהבית ולהסניף את בית השחי הריחני שלכם. השיטה המגניבה יותר היא לבדוק את השעווה באוזניים שלכם. בסרטון טיקטוק הוא מסביר את הטענה שלו: "אם יש לכם מוטציה בגן ABCC11, הגוף שלכם לא ייצר סוג מסוים של חלבון המצוי בזיעת בית השחי שחיידקים ניזונים ממנו וגורמים לריח רע מתחת לזרוע. לפחות משני אחוזים מבני האדם יש את המוטציה הגנטית הזו - וכמעט כל הקוריאנים מוגנים מפני בית שחי מסריח ויש להם את המוטציה הגנטית הזו".

הוא מוסיף: "הגן ABCC11 אחראי גם לסוג השעווה באוזניים. אם יש לכם שעוות אוזניים רטובה - יש לכם את הגן המסריח של בית השחי. אם יש לכם שעוות אוזניים יבשה - אתם יכולים לחסוך הרבה כסף על דאודורנט". למען הסר ספק - אנשים בעלי המוטציה הגנטית הזאת עדיין מזיעים. הזיעה שלהם פשוט לא מסריחה. תשאלו את הקוריאנים - הם יאשרו את זה בפניכם.

הנה ההסבר המלא שלו:

מחקר קודם שנערך על ידי אוניברסיטת בריסטול מצא כי רק שני אחוזים מהבריטים נושאים את הגן. מומחים טוענים כי הקשר בין בתי השחי המסריחים לשעווה באוזניים עלול להיות תלוי בייצור חומצות אמינו. המחקר נועד לעצב את הרגלי הקנייה של דאודורנטים ולחסוך רכישה מיותרת לאנשים שאינם זקוקים להם.

אם יש לכם את הגן המסריח של בית השחי (וכנראה שיש לכם), מומחית מותג הדאודורנטים Wild, אמילי ווייט, ממליצה להקפיד על כמה פעולות שישמרו על ריח טוב באזור הזה. לדבריה עליכם להקפיד על שגרת טיפוח בבית השחי שלכם - בדיוק כפי שאתם משקיעים בשגרת טיפוח הפנים שלכם. אמילי אמרה: "ניקוי כפול הוא שם המשחק לטיפול בעור ושיער הפנים בשנים האחרונות, אבל מה עם בתי השחי שלנו? העניקו להם תשומת לב כפולה משאר חלקי הגוף שלכם באמצעות תחליב רחצה לניקוי עור בית השחי כחלק משגרת מקלחת הבוקר שלכם. בחודשים חמים הכפילו את המינון עם רחצה נוספת בערב לפני השינה". היא ממליצה גם על פילינג עדין בבית השחי שיסייע להיפטר מתאי עור מתים ולנקות נקבוביות - ועל שימוש בקרם לחות מספר פעמים בשבוע כדי להרגיע את האזור.

אישה עם ריח רע מבית השחי. ShutterStock
לאישה הזאת יש שעווה רטובה באוזניים. רק אומר/ShutterStock

אם אתם ממש חוששים להריח רע, אמילי ממליצה לנסות דאודורנט נטול אלומיניום. אלומיניום נמצא בכמה נוגדי זיעה והוא גורם לכתמים צהובים-לבנים על הבגדים שלכם כאשר הוא בא במגע עם זיעה. אמילי אמרה: "כדאי לחפש גם מוצרים עם עמילן טפיוקה, אבקה סופגת המופקת משורשי צמח הקסאווה ששומרת על יובש מבלי לחסום את בלוטות הזיעה שלך. מוצר נוסף הוא סודה לשתייה שהוא אנטיבקטריאלי. הוא מונע ריחות גוף ושומר על ריח רענן לכל היום - גם בימים החמים האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully