וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש מוכיח: לא רק גזר מסייע לשיפור הראייה שלנו

22.10.2023 / 0:03

אם קצת מיציתם את הגזר, יש עוד מאכל בעל יתרונות דומים כשזה מגיע לראייה שלכם - והוא אפילו טעים יותר

היתרונות הבריאותיים של ענבים/@get_healthier

יש לנו חדשות נהדרות למי שלא אוהב גזר - חוקרים בסינגפור מצאו הוכחות לכך שאכילת ענבים מסייעת לבריאות העיניים שלכם.

במרכז המחקר שלהם עמדה השאלה האם לצריכת מזונות עשירים בנוגדי חמצון יש השפעה ישירה על הבריאות הכללית של העין - שאותה הם מדדו לפי סימנים של מתח חמצוני, בעיקר רמות גבוהות של תוצרי קצה מתקדמים של גליקציה בעיניים (AGEs - תהליך של קשירת מולקולות סוכר בגוף לחלבונים, וגם לחומצות שומן ולדנ"א), תרכובות מזיקות שנקשרו למחלות עיניים שונות. "המחקר שלנו הוא הראשון שהראה שצריכת ענבים משפיעה לטובה על בריאות העיניים בבני אדם וזה מאוד מרגש, במיוחד עבור האוכלוסייה המזדקנת", אמר מחבר המחקר ד"ר יונג און קים בהצהרה.

הדו"ח של קים, שפורסם ב-Food & Function, דן בניסוי שכלל 34 מבוגרים שאכלו כוס וחצי ענבים ליום או לחלופין חטיף פלצבו במשך 16 שבועות ברציפות. במחקר האקראי והעיוור, לא המשתתפים ולא החוקרים ידעו אם הם אוכלים את הפלצבו או את המזון הנבדק.

ענבים. Giphy
התחליף המושלם לגזר: ענבים/Giphy

הצוות מהאוניברסיטה הלאומית של סינגפור מצא כי משתתפים שאכלו ענבים נהנו בבירור מיכולות נוגדות חמצון משופרות כמו גם מפיגמנט מקולרי ברשתית, המגן על העיניים שלכם מפני אור כחול מזיק. במקביל, אלה שאכלו את הפלצבו, ראו "עלייה משמעותית" ב-AGEs.

ולא רק זה
ענבים מונעים את נזקי השמש לעור, ואפילו יכולים למנוע סרטן

ההשפעה המדהימה שיש לענבים על המוח והכבד שלכם


קים הגיע למסקנה שלהנות רק מ"כמות נורמלית" של ענבים - בערך 2-3 חופנים - כל יום, עשוי להיות הרגל בריא ששומר על הראייה שלכם לאורך זמן: "ענבים הם פרי קל ונגיש שמחקרים הראו שהם בעלי השפעה מועילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully