וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעולה הפשוטה הזו יכולה להוריד את הסיכון למחלת לב

עודכן לאחרונה: 3.10.2023 / 8:05

מחקר חדש גילה כי עליה של 50 מדרגות ביום מפחיתה את הסיכון למחלות לב בכ-20 אחוזים. ככה זה עובד

פרופ' קובי שחם מסביר מהם הסימנים להתקף לב שצריכים להדאיג אתכם ומתי חשוב להגיע במהירות למיון/מערכת וואלה!

שמעתם על הליכה של 10,000 צעדים ביום ללב בריא? ובכן, אולי אפילו לא תצטרכו להשיג את הסף הזה למניעת מחלות לב מסוימות, אבל מחקר חדש מצא כי טיפוס של יותר מחמש קומות מדרגות מדי יום עלול להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם טרשתיות.

צוות החוקרים שהעריך את הקשר בין עוצמת הטיפוס במדרגות לבין מחלת לב וכלי דם טרשת עורקים (ASCVD) מצא שעליה של יותר מחמש קומות מדרגות (טיפוס של כ-50 מדרגות) מדי יום עשויה להפחית את הסיכון ב-20%. הממצאים פורסמו בכתב העת Atherosclerosis.

מחלת לב וכלי דם טרשת עורקים היא מצב שבו העורקים בלב נסתמים עם שומנים או כולסטרול, הנקראים פלאק, שעלולים לגרום להתקף לב.

אימון מדרגות. ShutterStock
אימון מדרגות/ShutterStock

החוקרים של המחקר האחרון ניתחו נתונים מ-458,860 משתתפים בוגרים של הביובנק הבריטי. באמצעות סקרים הם אספו מידע על טיפוס מדרגות של המשתתפים, גורמים סוציו-דמוגרפיים ואורח חיים בתחילת המחקר וגם לאחר חמש שנים. המשתתפים היו במעקב במשך 12.5 שנים בממוצע.

"טיפוס של יותר מחמש קומות מדרגות (כ-50 מדרגות) מדי יום היה קשור בסיכון נמוך יותר לסוגי ASCVD ללא תלות ברגישות למחלה. למשתתפים שהפסיקו לטפס במדרגות בין קו ההתחלה לסקר המחודש לאחר כמה שנים היה סיכון גבוה יותר ל-ASCVD בהשוואה לאלו שמעולם לא טיפסו במדרגות", כתבו החוקרים במחקר.

הממצאים מצביעים על כך שעלייה במדרגות הפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם, במיוחד אצל אנשים פחות רגישים. חוקרים ממליצים על טיפוס במדרגות כפעילות גופנית נגישה בעלות נמוכה שניתן לשלב בשגרת היומיום. הם מקווים שהקבוצה הרגישה יותר תוכל גם "לקזז" ביעילות את הסיכון על ידי אימוץ ההרגל.

עוד בוואלה!

10 אלפים צעדים ביום? ממש לא: כמה צעדים ביום יפחיתו סיכון למוות מכל סיבה שהיא?

לכתבה המלאה

"טיפוס מדרגות בעצימות גבוהה הוא דרך יעילה בזמן לשפר את הכושר הקרדיו-נשמתי ואת פרופיל השומנים, במיוחד בקרב אלו שאינם מסוגלים להשיג את ההמלצות הנוכחיות לפעילות גופנית. ממצאים אלה מדגישים את היתרונות הפוטנציאליים של טיפוס במדרגות כאמצעי מניעה ראשוני באוכלוסיה הכללית", אמר עורך המחקר ד"ר לו צ'י, מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה טרופית של אוניברסיטת Tulane בלואיזיאנה, בהודעה לעיתונות.

"מחקר זה מספק ראיות חדשות להשפעות המגנות של טיפוס במדרגות על הסיכון למחלות לב, במיוחד עבור אנשים עם מספר גורמי סיכון".

  • עוד באותו נושא:
  • מחלת לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully