וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאה חושפת את סודות מעיין הנעורים - "זה באמת עובד"

3.10.2023 / 0:01

רופאה מתעקשת שהיא יודעת כיצד כולנו יכולים לייצר לעצמנו "מעיין נעורים" והיא לא מוכנה להתייחס בכלל ל"שיטות הפלא" שיש ברשת שלדבריה לא באמת עובדות

הרופאה שחושפת את סוד מעיין הנעורים/@laurenyancey909

תזונה מאוזנת, שמירה על פעילות גופנית וסגנון חיים בריא יותר בהחלט עשויים לסייע לאריכות חיים, אך כשזה מגיע לסיפורים על "מעיין נעורים" שנמצא בהרי ההימלאיה או ב"אזורים הכחולים" שבהם נראה שתוחלת החיים הממוצעת מגיעה ל-100 "זו שטות גמורה", אמרה רופאת העיניים ד"ר לורן וו. יאנסי מקרולטון, ג'ורג'יה.

היא טוענת שהיא לא מאמינה לכל ההמלצות ברשת וכי יש לה ארבעה הרגלים שהיא מקפידה עליהם. "כולם מחפשים את מעיין הנעורים", היא אמרה בסרטון טיקטוק שצבר 2.7 מיליון צפיות, "תנו לי לספר לכם על הדברים שיגרמו לכם לחיות זמן רב יותר - ואני לא הולכת לספר לכם את אותן שטויות ישנות".

כמנתחת קטרקט וכשותפה בבעלות על Georgia Vision Institute ועל Georgia Cataract and Refractive Surgery Center, יאנסי אומרת שהיא יודעת רבות על תהליך ההזדקנות, מכיוון שהיא רואה מטופלת בנות 40 פלוס מדי יום. "אם אתם רוצים לחיות יותר - צרו לכם גינה", היא אמרה כטיפ מספר אחד שלה, " מדוע? אני לא חושבת שזה קשור לאכילה של משהו מהגינה המטופשת הזאת. אני חושבת שזה קשור לתוכנית לעתיד. אני חושב שזה נותן לאדם משהו לצפות לו. יש לו משהו שהוא פועל לקראתו".

אלה הסודות שלה

יאנסי, בת ה-43, אמרה ל-Post שהיא מאמינה שלגינון יש השפעה על אורך החיים: "זה קשור לעונתיות של הגינה. לכל עונה יש את הדברים השונים שהיא מביאה איתה. תמיד יש עבודת הכנה, עשבים שוטים להוציא וצמחים לשתול או לקצור. לגינון יש לוח זמנים משלו ואנחנו לא יכולים לשנותו - אנחנו מצייתים לציר הזמן שלו", אמרה, "אין להתמהמה בגינה!". היא משווה את הגינון לסוג של "טיפול שמביא חיים, צמיחה ואופטימיות"..

"זה שונה מסוגים אחרים של תחביבים התואמים את לוחות הזמנים והנוחות שלנו", אמרה. "למרות שאתה יכול לתכנן טיול, אין ציר זמן יומיומי שדורש את המעורבות הפיזית שלכם. אני לא בטוחה לגבי התיאוריה של הארקה, אבל אני מאמין שיש משהו מרפא לנשמה בלשים את הידיים שלך באדמה". כשנשאלה כיצד תושבי דירות קטנות או אנשים הגרים בערים הגדולות עשויים להוסיף גינון לחיי היומיום שלהם, יאנסי המליצה על חלון מלא בירק שיעשה את העבודה. "אתם יכולים ליצור גינה בקנה מידה קטן בכל חלל", היא אמרה.

עוד בנושא:
לא תאמינו בת כמה היא - ומה סוד טיפוח הפנים שלה

בן ה-45 ששילם מיליונים כדי לחזור להיות בן 18 חושף: "אני אוכל ארוחת ערב ב-11 בבוקר"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
@laurenyancey909 Replying to @PeakPottery Thanks for your comment, I hope this clarifies my statement for anyone who heard me in a way I didn't intend. #aging #longevity ♬ original sound - CenterPoint

הטיפ השני בסרטון של יאנסי הוא לא לשכוח לטפל בעצמך - בנוסף לטיפול בבן הזוג. "תפסיקו להזניח את הבריאות שלכם, את המשפחות שלכם ואת מערכות היחסים שלכם כדי לטפל בבן הזוג שלכם", אמרה וציינה כי היא רואה אנשים רבים ש"מבזבזים את ההזדמנויות האחרונות שיש להם להשקיע במערכות יחסים עם נכדים ועם שאר בני משפחתם, עבור בן זוג חולה. זה הופך להיות הכל עבורם. זה התחביב שלהם, זו המטרה שלהם, זה חיי היום יום שלהם", אמרה. יאנסי מאמינה שהמטפלים צריכים "לקחת הפסקה" או להסתכן באובדן "בריאותם". "כדי לטפל באחר, אתם צריכים לקחת הפסקה לעצמכם. כשהאנשים האלה מתעוררים בסוף משנותם כמטפלים ועברו את שלב האבל, הם חוזרים לשלב הטיפול בעצמם, אבל עד אז הם איבדו קשרים עם משפחה וחברים". בסרטון המשך, יאנסי הבהירה שהיא התכוונה שחשוב לדאוג לעצמכם בנוסף למישהו אחר - והיא מבינה שאולי לא תמיד אפשר לקחת את ההפסקה עליה היא המליצה.

בעוד שניהול אורח חיים פעיל נחשב לרוב כדרך בטוחה לחיות זמן רב יותר, יאנסי הציעה סגנון כושר ספציפי כטיפ השלישי שלה. "הרימו משקולות," היא אמרה פעמיים, "הרמת משקולות היא הדבר היחיד שאי פעם הוכח כמגביר את צפיפות העצם שלכם. הרימו מעט ברזל ושמרו על בריאות העצמות". היא הוסיפה שהמשקולות "לא חייבות להיות כבדות במיוחד" ואפילו הציעה לסחוב תרמיל בטיול אחר הצהריים כדרך לאימון כוח.

לטיפ האחרון שלה, יאנסי אמרה שפרישה מוקדמת היא בעצם גזר דין מוות. "אל תפרשו מוקדם אלא אתם פורשים לטובת קריירה שנייה או לתחביב שדורש פעילות גופנית מנטלית", אמרה. יאנסי הסבירה שלרבים "יש ירידה בתפקוד הקוגנטיבי לאחר פרישתם" כי "המוח זקוק לפעילות גופנית כדי להישאר חד". במקום זאת, היא ממליצה לגמלאים לחפש עבודה במשרה חלקית, להתנדב או להישאר פעילים. "כשתפרשו והמטרה שלכם תעלם והתרגול המנטלי שלכם ייעלם, אתם תחוו ירידה אם כל מה שאתם עושים זה לשבת על הספה ולצפות בטלוויזיה ולחכות ללכת לאכול ארוחת צהריים עם חברים", היא אמרה. "זה לא מספיק כדי לעורר אתכם ולהשאיר אתכם חיים ובריאים. זה פשוט לא. מצטערת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully