וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ה-45 ששילם מיליונים כדי לחזור להיות בן 18 חושף: "אני אוכל ארוחת ערב ב-11 בבוקר"

18.7.2023 / 0:01

איש העסקים המיליונר בריאן ג'ונסון משקיע מיליוני דולרים כדי להפוך את גופו לצעיר יותר - לא רק במראה. הוא עובר ניסויים לא פשוטים, כולל עירויים תכופים של דם מבנו בן ה-17, וחושף כעת שהוא מסיים לאכול כבר ב-11:00 בבוקר וצם עד 6 בבוקר למחרת

חלק משגרת האימון של ג'ונסון/bryanjohnson_

על שגרת יומו הפסיכית של טייקון הטכנולוגיה המיליונר בריאן ג'ונסון בן ה-45 סיפרנו לכם מוקדם יותר השנה, אך כעת הוא חושף כמה פרטים נוספים שמסייעים לו, לדבריו, לשדרג את עצמו לגוף בריא של נער בן 18. בין היתר הוא שיתף את רשימת תוספי המזון האינסופית שהוא צורך וציין שאת ארוחת הערב שלו הוא אוכל כבר בשעה 11:00 בבוקר - ולא, הוא לא התבלבל בין הבוקר לערב. עד השעה 12:00 בצהריים הוא מסיים לאכול ונכנס לתענית צום עד 6:00 בבוקר למחרת - מדי יום.

כפי שסיפרנו לכם בעבר, בריאן ג'ונסון חשף חלק מהשגרה היומיומית המוזרה עליה הוא מקפיד באדיקות מזה מספר שנים במטרה לעצור ואפילו להפוך את תהליך ההזדקנות. הוא מתעורר מדי יום ב-5 בבוקר, לוקח מעל 20 תוספי מזון, מתאמן במשך שעה, שותה מיץ ירוק עם קריאטין ופפטידים של קולגן - ומעביר חוט דנטלי ומצחצח את שיניו בשמן עץ התה וג'ל נוגד חמצון. התזונה הטבעונית שלו כוללת 1,977 קלוריות ביום (מה שמבטיח שרמות השומן בגופו נשארות בין 5 ל-6 אחוזים) והוא מקפיד על פעילות גופנית יומית הנמשכת שעה, פעילות גופנית בעצימות גבוהה 3 פעמים בשבוע - ושינה מוקדמת, כל ערב באותה השעה. הוא גם מקפיד להרכיב משקפי מגן שעתיים לפני השינה כדי לחסום אור כחול.

זה לא נגמר שם: במהלך השינה ג'ונסון מחובר למכונה שסופרת את מספר הזקפות שלו ללילה. הוא גם נקט בצעדים שאמורים לגרום לפי הטבעת שלו לפעול כמו רקטום של נער בן 18. רצפת האגן שלו מקבלת פולסים אלקטרומגנטיים כדי לשפר את טונוס השרירים שלו במקומות שקשה להגיע אליהם.

המשקל, אינדקס מסת הגוף, שומן גוף, רמות גלוקוז וחמצן בדם ושינויים בקצב הלב שלו נמדדים מדי יום. הוא גם עובר בדיקות קבועות המכוונות לכליות, הערמונית, בלוטת התריס ומערכת העצבים שלו.

לכל הפרויקט המטורף הזה - שנועד להנדס את גופו להיות גוף של נער בן 18 - יש שם: "פרויקט בלופרינט", שנעשה בסיועם של 30 רופאים שמנסים את הטיפולים החדשים והמסקרנים ביותר בג'ונסון ועוקבים באובססיביות אחר התוצאות באמצעות כל הכלים העמדים לרשותם, החל מבדיקות דם ועד לאולטרסאונד, קולונוסקופיה ו-MRI של כל הגוף.

בריאן ג'ונסון, אב לשלושה, עשה את הונו בשנות ה-30 לחייו כשמכר את חברת עיבוד התשלומים שלו, Braintree Payment Solutions ל-EBay ב-2013 תמורת 800 מיליון דולר. אורח החיים שלו בימים בהם בנה את החברה הותיר אותו בתחושת דיכאון, הוא סיפר ל-Bloomberg, מה שהוביל אותו למסע הזה של חקר גופו.

ג'ונסון ורופאיו טוענים כי תוך שנתיים הוא הוריד את גילו הביולוגי הכולל ביותר מחמש שנים וכעת יש לו לב של בן 37, עור של בן 28 ויכולת ריאות וכושר של נער בן 18. הצוות הרפואי שלו מובל על ידי אוליבר זולמן, רופא בן 29 החוקר טיפולי אנטי אייג'ינג בקיימברידג'.

ארוחת ערב ב-11 בבוקר

בריאן ג'ונסון שיתף בטוויטר את התפריט היומי שלו וקיבל בתגובה הודעה ממשתמשת הטוויטר מרטינה מרקוטה בה נכתב: "האם זו טעות הקלדה? אתה יכולה להבהיר?". זו תהתה האם ג'ונסון התבלבל כשציין כשארוחת הערב שלו היא ב-11AM במקום 11PM. ג'ונסון הבהיר: "הארוחה האחרונה שלי ביום היא ב-11 בבוקר. אני אוכל בין 6-11 בבוקר".

ג'ונסון אימץ את שיטת "אכילה מוגבלת בזמן", המכונה גם "צום לסירוגין", שמשמעותה לדחוס ארוחות לחלון זמנים קטן כדי לאפשר תקופות ארוכות יותר של מנוחה למערכת העיכול. השיטה שהפכה פופולרית בשנים האחרונות על ידי סלבריטאים, נפוצה בזכות יתרונותיה הבריאותיים לכאורה, הכוללות אנרגיה מוגברת, ירידה במשקל ומיקוד וקוגניציה נפשית רבה יותר.

התפריט של בריאן ג'ונסון

התפריט של בריאן ג'ונסון. Twitter, צילום מסך
התפריט של בריאן ג'ונסון/צילום מסך, Twitter
בריאן ג'ונסון מסיים לאכול עד הצהריים. Bryan Johnson/Blueprint, צילום מסך
בריאן ג'ונסון וארוחת הערב/צילום מסך, Bryan Johnson/Blueprint

הוא גם מקבל עירויים מבנו בן ה-17

ג'ונסון הפך לסנסציה ברשת כשסיפר שמטרתו לגרום לכל איבריו - כולל המוח, הכבד, הכליות, השיניים, העור, השיער, הפין והרקטום שלו - לתפקד כאילו היו בשנות העשרה המאוחרות שלו. הוא גם הצליח לזעזע את המשתמשים כשסיפר שגייס את בנו בן ה-17, טלמאג', להיות "ילד הדם" האישי שלו על ידי מתן עירויים בהליך ארוך וקבוע - בו פלזמה מוזנת ישירות לוורידים של האב.

השימוש בפלזמה כטכניקת אנטי-אייג'ינג משך את תשומת לבם של מכורי בריאות, כאשר בעבר מדענים תפרו עכברים צעירים ומבוגרים יחדיו כך שיחלקו מערכת זרימת דם, דיווח Bloomberg. המכרסמים המבוגרים יותר הראו שיפורים בתפקוד הקוגניטיבי, בחילוף החומרים ובמבנה העצמות שלהם, בעוד שהנבדקים הצעירים הראו כי לתרומת דם תכופה יכולה להיות השפעות חיוביות. עם זאת, יש מעט נתונים מבוססים על גוף האדם, מה שגורם לחוקרים רבים שלא להסכים על טכניקת החלפת פלזמה כשיטה ששווה לאמץ.

"מה שאני עושה אולי נשמע קיצוני, אבל אני מנסה להוכיח שפגיעה עצמית וריקבון אינם בלתי נמנעים", אמר ג'ונסון לחדשות Bloomberg. "אין אדם בעולם שהוא בן 45 מבחינה כרונולוגית אבל 35 בכל איבר", אמר הרופא הראשי שלו, אוליבר זולמן. ג'ונסון וזולמן עוברים יחד על הספרות המדעית העדכנית ביותר ומשתמשים בג'ונסון כשפן ניסיונות כדי לבדוק טיפולים חדשניים ומבטיחים. הוא נענה כמעט לכולם. זולמן מפקח על עשרות הליכים רפואיים בג'ונסון, רבים מהם קיצוניים וכואבים - ומודד את תוצאותיהם בבדיקות מקיפות. עבור זולמן, השיפורים שהשניים הצליחו לעשות בגופו של ג'ונסון עד כה הם רק ההתחלה.

בריאן ג'ונסון נולד למשפחה מורמונית גדולה ביוטה. הוא גודל על ידי אמו ואביו החורג, שעבד כנהג משאית. בגיל 19 יצא ג'ונסון לשליחות של שנתיים באקוודור. כבוגר תואר ראשון באוניברסיטת בריגהאם יאנג, הוא ניהל עסק שהציע בטלפונים סלולריים לסטודנטים אחרים, מה שסייע לו לשלם את שכר הלימודים שלו במכללה. לאחר מכן הוא עבר ללמוד באוניברסיטת שיקגו, שם עשה תואר שני במנהל עסקים והקים את Braintree.

הוא גם השיק את OS Fund, קרן הון סיכון שהמשימה שלה הייתה "להשקיע ביזמים ובמדענים שעובדים על תגליות שמבטיחות לשכתב את מערכות ההפעלה של החיים". מאוחר יותר הוא השקיע 54 מיליון דולר במימון המיזם החדש שלו Kernel, חברה עם המטרה הלא צנועה של "לבנות את הנוירו-תותב הראשון בעולם שישפר את האינטליגנציה האנושית". החברה מייצרת חיישני קסדה שמתחברים לראש כדי לתעד את הפעילות המוחית.

ג'ונסון מתגורר כעת בקליפורניה, בבית שרכש תמורת 5.7 מיליון דולר. אורח חייו ומחויבותו האובססיבית לנסות לערער את השפעות הזמן זכו לביקורת, כאשר צופים רבים בתוכן המקוון שלו השוו אותו לפטריק בייטמן מ"אמריקן פסיכו". רופאו רמז שהוא עומד להתחיל בכמה הליכים ניסיוניים מסקרנים, כולל טיפולים גנטיים.

ג'ונסון הוא רק אחד מטייקוני הטכנולוגיה בעמק הסיליקון שנשבעו לפצח את קוד הנעורים ואריכות ימים. פיטר ת'יל, מייסד שותף של PayPal, השקיע מיליוני דולרים בעמותה המבקשת "להפוך את ה-90 ל-50 החדש עד שנת 2030".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully