וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאלצה לקטוע את 4 הגפיים כי אכלה דג אמנון מזוהם בחיידקים "אוכלי בשר"

2.10.2023 / 0:15

נחשף תיעוד קורע לב של האימא לאחר שהרופאים נאלצו לקטוע את כל הגפיים שלה לאחר שאכלה דג אמנון מזוהם : "היא כמעט מתה. זה יכול לקרות לכל אחד"

רופא מסביר מה קרה לאישה שאיבדה את הידיים והרגליים לאחר שאכלה דג אמנון/Dr Zain Hasan

אישה נאלצה לעבור ניתוח לקטיעת כל ארבעת הגפיים שלה - לאחר שאכלה דג אמנון שהיה מזוהם בחיידקים קטלניים אוכלי בשר, כך דיווחה התקשורת בסאן מחוזה, קליפורניה. לורה בראחס, בת ה-40, עברה את הניתוח מציל החיים ביום חמישי שעבר לאחר שהות של חודש בבית החולים. "זה היה ממש כבד על כולנו. זה נורא. זה יכול היה לקרות לכל אחד מאיתנו", אמרה חברתה של בראחס, אנה מסינה, ל-KRON.

מסינה אמרה שבראחס, לה יש ילד בן 6, חלתה ימים ספורים לאחר שאכלה את הדג שרכשה בשוק מקומי בסן חוזה ובישלה לעצמה בבית. "היא כמעט איבדה את חייה. היא הייתה מחוברת למכונת הנשמה", אמרה מסינה. היא בילתה חודש בבית החולים לפני שהיה צורך להסיר את כל ארבעת הגפיים שלה כדי להציל את חייה. הם הכניסו אותה לתרדמת. אצבעותיה היו שחורות, רגליה היו שחורות, שפתה התחתונה הייתה שחורה. היה לה אלח דם והכליות שלה כשלו".

מסינה אמרה כי בראחס נדבקה בוויבריו וולניפיקוס, חיידק שעלול להיות קטלני ונמצא בפירות ים גולמיים ובמי ים. "הדרכים שבהן אתה יכול להידבק בחיידק הזה הן: לאכול משהו שמזוהם בו או על ידי חתך או קעקוע שנחשף למים שבהם החיידק הזה חי", מומחית למחלות זיהומיות ב-UCSF, ד"ר נטשה ספוטיסווד אמרה והוסיפה שמדובר בזיהום מדאיג במיוחד עבור אלה עם מערכת חיסונית חלשה.

לורה בראחס אכלה דג אמנון ונאלצה לקטוע את כל הגפיים שלה. KRON 4, צילום מסך
לורה בראחס אכלה דג אמנון ונאלצה לקטוע את כל הגפיים שלה/צילום מסך, KRON 4

בערך 150 עד 200 מקרים של ויבריו וולניפיקוס מדווחים מדי שנה, על פי ה-CDC. בערך אחד מכל חמישה מהנדבקים מת. ויבריו וולניפיקוס מכונה בדרך כלל "חיידק אוכל בשר" או חיידק טורף מכיוון שהוא עלול לגרום לדלקת נמקית, על פי ה-CDC, שהיא "זיהום חמור שבו הבשר סביב פצע פתוח מת". הטיפול העיקרי הוא "הליך כירורגי מוקדם ואגרסיבי ופירוק רקמה נמקית", על פי ה-CDC. במקרה של בראחס, משמעות הדבר הייתה כריתת כל איבריה.

ה-CDC פרסמה אזהרה בסוף אוגוסט הקוראת לספקי שירותי בריאות לשקול את הויבריו וולניפיקוס כגורם פוטנציאלי לזיהומים, מכיוון שמי הים המתחממים מעודדים צמיחה של החיידקים. "אחד מכל חמישה אנשים עם זיהום זה מת - לפעמים תוך 1-2 ימים מרגע שחלה", דיווח ה-CDC. לפחות שלושה אנשים - שניים בקונטיקט ואחד בניו יורק - מתו לאחר שנחשפו לויבריו וולניפיקוס הקיץ - ואדם בטקסס מת לאחר שנדבק בחיידקים מאכילת צדפות גולמיות.

עוד בבריאות:
"שכחתי להסיר טבעת לפני השינה וזה הפך לסיפור אימה אמיתי"

מהן הדרכים הנוראיות ביותר למות? חמש תשובות קודרות מהמדע

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

משפחתה של בראחס ממתינה לשיפור במצבה של המטופלת כדי להבין כיצד להתקדם מפה. מסינה השיקה קמפיין GoFundMe כדי לסייע בעלויות הרפואיות של בראחס והסתגלותה לחייה החדשים. יותר מ-100,000 דולר גויסו נכון לשעה זאת.

"היא לא ידעה שהמעשה הפשוט הזה ישנה את חייה לנצח", היא אמרה, "לורה הייתה בבית החולים יותר מחודש, נלחמת על חייה, כעת היא קטועת גפיים. היו אסירי תודה על מה שיש לכם עכשיו כי זו ההוכחה שזה יום אחד עלול להיעלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully