וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער מת לאחר שאכל צ'יפס חריף *אחד* באתגר ויראלי

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 9:28

האתגר הזה לא חדש וכל שנה, החברה שמייצרת אותו רק מגבירה ומשנה את סוג הפלפלים החריפים שהוא מתובל בהם. אז מה קרה הפעם?

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!
קרקר טורטייה. אלון מסיקה
קרקר טורטייה/אלון מסיקה

ילד בן 14 ממסצ'וסטס בארה"ב מת באופן טראגי בסוף השבוע האחרון, שעות לאחר שאכל צ'יפס אחד מתובל בתבלין העשוי משניים מהפלפלים החריפים בעולם, קרולינה ריפר ו"נאגה וייפר" (Naga Viper).

הצ'יפס הבודד משווק כ-"One Chip Challenge", מגיע בקופסה בצורת ארון מתים מעוטרת בגולגולת אדומה, עם רשימת אזהרות המזהירה נשים בהריון וכאלה הסובלים ממצבים רפואיים מפני אכילת החטיף.

על פי הדיווחים האריס וולובה היה מתבגר בריא ללא מצבים רפואיים שיכולים להסביר בקלות סיבוכים אפשריים. אולם זמן קצר לאחר שאכל את הצ'יפס, הנער ביקר את אחות בית הספר שלו והתלונן על כאבי בטן. תוך שעות לאחר שנשלח הביתה, וולובה התעלף והפסיק לנשום. מאוחר יותר נקבע מותו למרות מאמצים של פרמדיקים ומומחים בבתי החולים.

ספורט אתגרי או חטיף לגיטימי?

תוצאות הנתיחה אומנם עדיין לא אישרו את סיבת המוות, אך אמו של האריס קראה להוריד את המוצר מהמדפים. "אני רק רוצה שתהיה מודעות להורים לדעת שזה לא בטוח", אמרה לויס וולובה ל"ניו יורק טיימס".

אתגר One Chip Challenge הוא ספורט אתגרי יותר מחטיף משכך תיאבון, כאשר הצרכנים נדרשים להחזיק את הטעם זמן רב ככל האפשר. בכל שנה החברה משחררת נוסחה מעודכנת לאתגר, הכוללת מרכיבים העשויים ממגוון פלפלים שגדלו בעלי תכולת חריפות גבוהה להפליא.

לא ברור מה גרם לסיבוכים שאולי הובילו למותו של וולובה, אם אתגר ה-One Chip הוא באמת האחראי. בכל מקרה היצרנית פרסמה הודעה המביעה תנחומים ולפי הדיווחים, המוצר מוסר ממדפי החנויות בארה"ב בעקבות התקרית.

עוד בוואלה!

5 סיבות בריאות במיוחד להוסיף חריף לתפריט שלכם

לכתבה המלאה

רק לפני שבוע סיפרנו לכם על אישה ברזילאית בשם ט'איס מדיירוס שעדיין מתאוששת בבית החולים שישה חודשים לאחר שסבלה מבצקת חמורה במוח.שנגרמה בעקבות הרחה של האחד מהפלפלים החריפים ביותר שקיימים.

התאונה המטורפת התרחשה בפברואר בזמן שהבחורה בת ה-25 עזרה לחבר שלה לבשל ארוחת ערב להוריו בביתו באנאפוליס שבמרכז ברזיל. האירוע הפך קריטי לאחר שת'איס הריחה פלפל שנקרא goat - זן של פלפל צ'ילי חריף פופולרי באזור שיש לו דירוג סקוביל (רובריקה למדידת חום פלפל) של בין 15,000 ל-30,000 (רק לשם השוואה הפלפל החריף ביותר בעולם - קרולינה ריפר - עומד של 2 מיליון יחידות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully