וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שאלות שהורים חייבים לשאול את עצמם לפני שהם משתפים תמונה של הילד שלהם ברשת

18.9.2023 / 0:12

אמא מודאגת בשם שרה מציעה להורים להיזהר מפני פרסום תמונות של ילדיהם ברשתות החברתיות עקב ההשפעות המזיקות של השיתוף המוגזם. היא טוענת שכל הורה צריך לשאול את עצמו 5 שאלות לפני שהוא מעלה תמונה לרשת - ואלה הן

האימא שקוראת לא לפרסם תמונות של הילדים ברשתות חברתיות/TikTok/@mom.uncharted

תארו לעצמכם שטיקטוק, אינסטגרם, טוויטר ופייסבוק היו קיימים כשהייתם תינוקות - ולהורים שלכם היה חשבון ציבורי, בו הם היו מפרסמים באופן קבוע תמונות שלכם - באמבטיה, במגרש המשחקים, ישנים במיטת התינוק שלכם וכדומה - כדי שכולם יוכלו לראות ולהתמוגג. כעת, כשאתם בוגרים, תארו לעצמכם שמאות או אלפי תמונות ילדות שלכם מסתובבות ברשת ללא רשותכם וכל אחד יכול לעשות בהן שימוש. איך זה מרגיש?

"לא כל מה שקורה באופן פרטי צריך להיות משותף בפומבי", אמרה אם בשם שרה ששיתפה סרטון בנושא בעמוד שלה בטיקטוק, mom.uncharted. הוא לא הסרטון היחיד שלה בנושא. בסרטונים שלה היא מזהירה הורים באופן קבוע מפני שיתוף תמונות וסיפורים של ילדיהם ברשת, כשלעתים קרובות היא מבקשת מהורים לשקול כיצד הם מנצלים את תמימות ילדיהם לטובת צפיות ולייקים.

באחד הסרטונים האחרונים שלה היא הציפה 5 שאלות שהורים צריכים לשאול את עצמם לפני שיתוף תוכן של ילדיהם ברשת. "לפני פרסום תמונות וסרטונים של ילדיכם ברשתות החברתיות, עצרו ותחשבו ממה אתם עלולים להתעלם או להתפשר עליו לטובת לייקים וצפיות", היא אמרה. השאלות הן מעשיות, אבל לא תמיד מסוג הדברים שהורים היו שואלים את עצמם לפני פרסום סרטון חמוד של בנם או בתם הפעוטות.

5 שאלות שאתם חייבים לשאול את עצמכם לפני שאתם משתפים תמונות של הילדים שלכם ברשת

@mom.uncharted Before posting images/ videos of your children online, stop and ask yourself what you might be compromising (or ignoring) for likes/ views @mom.uncharted #socialmedia #fyp #parents #parenting #parenthood #moms #dads #babies #toddlers #kids #sons #daughters #awareness #privacy #consent #onlinesafety #keepkidssafe #sharenting #protectthechildren ♬ original sound - mom.uncharted

ראשית היא ביקשה מההורים לשקול האם הם ישתפו את התוכן עם זר אקראי ברחוב? שנית, כשבני גילו כעת או בעתיד ימצאו את הפוסט, איך הם יוכלו להשתמש בו? היא גם ביקשה מהורים לחשוב איך ילדם עשוי להרגיש אם יתקל בפוסט הזה בעתיד. השאלה המורכבת נוגעת לפדופילים אותם היא מכנה "טורפים". "האם 'טורף ילדים' יכול להשתמש בתמונה הזו בצורה לא נעימה או להשתמש במידע הזה כדי לקבל גישה לילד שלך?", אמרה. שאלתה האחרונה היא: "האם הפוסט הזה מהווה בגידה באמון או בפרטיות של ילדך?".

מגיבים רבים שיבחו את העצות שלה. "תודה! השאלות האלה מבריקות", כתב אחד ואחר הוסיף: "מידע נהדר שכדאי לקחת בחשבון". אחרים הסכימו שכשהילדים יגדלו הם עלולים שלא לאהוב שתמונותיהם כפעוטות מסתובבות ברשת. "אנשים לא מבינים שהילדים האלה יהיו בני נוער שיתביישו שרגעי הילדות שלהם פומביים", כתב אחד.

אישה נוספת שיתפה סיפור עצוב על מה שיכול לקרות אם הורה יפרסם פוסטים ברשתות החברתיות בלי לחשוב פעמיים. "הבן שלי התחיל ללמוד בחטיבת הביניים, שם החלה הבריונות", היא אמרה, "ילדים נכנסו לפייסבוק שלי, לקחו תמונות שפרסמתי בעבר והקניטו אותו בעזרתן".


עוד בנושא:
"שיתפתי תמונות של הילדים שלי ברשת ואני מצטערת על כל רגע"

אם שכרה בטעות ברבי חשפנית ליום ההולדת של בתה בת ה-5

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

וזה המוטו שלה:

רק בחודש שעבר סיפרנו לכם על אמא אחרת, קתרינה סטרוד, שנהגה לשתף תמונות של ילדיה הקטנים עד שגילתה שאדם זר עושה בהן שימוש והחליטה להסיר את כולן ולצאת נגד תופעת השיתוף ברשת. היא אמרה אז: "זה העביר צמרמורת בעמוד השדרה שלי. לא תיארתי לעצמי שאנשים שם בחוץ יכולים לשמור תמונות של הילדים שלי בטלפונים שלהם ולעשות איתם מה שהם רוצים".

סטרוד היא אחת מ-10 מיליון הורים שמשתמשים בהאשטאג של טיקטוק, KidsOnline, והיא מביעה חרטה על כך שהפכה ללא יודעין את ילדיה לחשופים ל"טורפים" בעלי ידע טכנולוגי. היא מתחרטת ששיתפה את התמונות של ילדיה מלכתחילה, אך היא אסירת תודה שהסירה את התמונות מהרשת רגע לפני התרחבות תופעת הבינה המלאכותית.

על פי ניתוח שנערך לאחרונה על ידי ה-Washington Post, תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית של ילדים המעורבים באקטים מיניים עלולות לשבש את מערכת המעקב המרכזית שחוסמת פורנוגרפיית ילדים והתעללות מינית בילדים, או CSAM, מהרשת. ההפרעה במערכת עלולה להקשות על קביעה האם תמונה היא אמיתית או נוצרה על ידי AI. "אנשים קריפים יכולים לקחת כל תמונה וליצור תמונה המערבת ילדים בכל מצב - אפילו איך שהם עשויים להיראות כמבוגרים", אמרה סטרוד, "זה מטורף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully