וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיתפתי תמונות של הילדים שלי ברשת ואני מצטערת על כל רגע"

2.8.2023 / 0:07

לקתרינה סטרוד היו יותר מ-40 אלף עוקבים ברשתות החברתיות, שם היא הייתה משתפת תמונות של ילדיה הקטנים - עד שהיא גילתה שאדם זר עושה שימוש בתמונות שלהם והחליטה להסיר את כולן ולצאת נגד תופעת השיתוף ברשת. היא לא היחידה

משפיענית רשת מסבירה מדוע הפסירה לפרסם תמונות של הילדים שלה/@katarinastrode

עד אביב 2022 קתרינה סטרוד הייתה משפיענית לייף סטייל ושיתפה באופן קבוע תמונות של ילדיה - בת ה-4 ובן ה-3- באינסטגרם ובטיקטוק. למעשה, עוד כשהיו ברחם שלה היא שיתפה תמונות שלהם. היא המשיכה לשתף תמונות שלהם משחקים בפארקים או מבלים בבגדי ים על החוף מתוך מחשבה שחברים, בני ומשפחה ויותר מ-40 אלף העוקבים שלה יהנו לגלול בתמונות. הכל השתנה לפני קצת יותר משנה כשחברתה גילתה שאדם זר משתמש בתמונות של בנה ומפרסם אותן תחת חשבון טיקטוק מזויף, תוך שהוא מתחזה להורה של הילד. התגלית הזאת זעזעה את עולמה.

"זה ממש העביר צמרמורת בעמוד השדרה שלי", אמרה סטרוד בת ה-25 מצפון קרוליינה, ל-Post. "לא תיארתי לעצמי שאנשים שם בחוץ יכולים לשמור תמונות של הילדים שלי בטלפונים שלהם ולעשות איתם מה שהם רוצים". לאחר שחשפה את הפחדים שלה בפני בעלה, חייל מארינס פעיל שאת שמו בחרה לא לחשוף, סטרוד בילתה שעות בארכיון של החשובונות שלה ומחקה של כל פוסט שהציג את השמות והפנים של ילדיה. זו לא הייתה מטלה פשוטה.

במשך שנים הייתה סטרוד חלק נלהב מתופעת ה"שיתוף" הנרחבת. יותר מ-75% מהאמהות והאבות חולקים תמונות של ילדיהם ברשת, לפי סקר משנת 2021 שנערך על ידי Security.org. הסקר גם מצא של-8 מתוך 10 הורים יש חברים או עוקבים ברשתות החברתיות שמעולם לא פגשו בחיים האמיתיים.

זה מה שקתרינה חושבת על התופעה:

קריפים יכולים לקחת תמונות של הילדים שלך ולשים אותם בפורנו

כעת, סטרוד היא אחת מ-10 מיליון ההורים שמשתמשים בהאשטאג הטרנדי של טיקטוק, KidsOnline, והיא היא מביעה חרטה על כך שהפכה ללא יודעין את ילדיה לחשופים ל"טורפים" בעלי ידע טכנולוגי. היא מתחרטת ששיתפה את התמונות של ילדיה מלכתחילה, אך היא אסירת תודה שהסירה את התמונות מהרשת רגע לפני התרחבות תופעת הבינה המלאכותית. "הבינה המלאכותית הזאת מפחידה", אמרה סטרוד.

מודלים חדשים של בינה מלאכותית משתמשים בתמונות אמיתיות שניתן למצוא ברשת, כולל צילומים המופיעים ברשתות חברתיות ובלוגים אישיים כבסיס ליצירת תמונות חדשות המבוססות על רצונותיו של המשתמש.

עוד סכנה ברשת

"קטינים נחשפו לתכנים מיניים קשים": משטרת ישראל חושפת אפליקציות מסוכנות לילדים

לכתבה המלאה

על פי ניתוח שנערך לאחרונה על ידי ה-Washington Post, תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית של ילדים המעורבים באקטים מיניים עלולות לשבש את מערכת המעקב המרכזית שחוסמת פורנוגרפיית ילדים והתעללות מינית בילדים, או CSAM, מהרשת. ההפרעה במערכת עלולה להקשות על קביעה אם תמונה אמיתית או נוצרה על ידי AI. "אנשים קריפים יכולים ממש לקחת כל תמונה וליצור תמונה של ילדים בכל מצב - אפילו איך שהם עשויים להיראות כמבוגרים", אמרה סטרוד, "זה מטורף."

הנה היא עם הילדים (ולא, לא תראו פנים):

@katarinastrode Body image is such a heavy topic for a lot of people, i talk about my own person experiences & body neutrality today on my newest episode of my podcast! Check it out, anywehre you listen to podcasts ??? #podcast #bodyneutrality #bodypositivity #bodyneautralitymovement #bodyimage #mombod #postpartumbody #mompodcast #podcastepisode #notthatanybodyasked #notthatanybodyaskedpodcast #mompodcast #momlife #sahmpodcast #sahmom ♬ original sound - Katarina
קתרין החליטה שהיא לא חושפת יותר את תמונות ילדיה. Instagram/notthatanybodyaskedpodcast/, צילום מסך
קתרין החליטה שהיא לא חושפת יותר את פני ילדיה/צילום מסך, Instagram/notthatanybodyaskedpodcast/

והיא לא היחידה...

בסרטון ויראלי בטיקטוק, אם תחת הכינוי @OGBri420 אמרה: "מדיה חברתית היא לא מרחב בטוח לפרסם תמונות של הילדים שלכם" ושיתפה מחדש הודעת שירות לציבור שהציעה מבט מפורט על האופן שבו נבלים וירטואליים מסוגלים ליצור בקלות תמונה של ילד בכל סיטואציה תוך שניות.

במאי 2021, כוכבת היוטיוב שילה ווקר בת ה-25, הידועה בעיקר בזכות שיתוף תוכן על בתה, סולין בת ה-3, החליטה שהיא לא תראה יותר את פניה של הילדה שלה באף אחת מהפלטפורמות ואמרה ל-Insider: "הלוואי והייתי יודעת מוקדם יותר איך אנשים יכולים להשתמש בדברים תמימים בדרכים לא כל כך תמימות". ווקר הוסיפה: "הייתי מפרסמת תמונות תמימות שלה בבגד ים - ועכשיו אני פשוט מתכווצת במקום כשאני מסתכלת לאחור, כי אני מרגישה שבעצם פרסמתי תוכן שמתאים לשימוש עבור פדופילים".

המשפיעניות האלו לא לבד בתחושת החרטה. גם הורים מפורסמים מתחרטים על השיתוף. כוכבים גדולים בהוליווד כמו איישה קארי, אם לשלושה ואשתו של כוכב ה-NBA סטפן קארי, השחקנית אן האת'ווי, והזמרת פינק הביעו בגלוי חרטה על כך ששיתפו תמונות של ילדיהם ברשת. "אם היינו יודעים אז כמה כאוטי זה יהפוך, אני לא חושבת שהיינו עושים את זה", אמרה קארי ל-Insider, לפני שאישרה שהילדים שלה כבר לא מוצגים ברשתות החברתיות.

עוד בנושא:
#פדופיליה: זו הטעות הכי מסוכנת שהורים עושים ברשתות החברתיות

פדופיליה ברשת: הסרט שכל הורה בישראל חייב לראות

קתרין החליטה שהיא לא חושפת יותר את תמונות ילדיה. Instagram/notthatanybodyaskedpodcast/, צילום מסך
"הבינה המלאכותית הזאת מפחידה"/צילום מסך, Instagram/notthatanybodyaskedpodcast/

הסרטון שמדגים מניפולוציות בתמונות ילדים:

@ogbri420 This video is honestly so scary and the reason why I dont like posting my kids online. I know they are cute and you want to share them with the world, but there are things you cannot control online #parenting #momtok #share #protectthechildren ♬ original sound - OGbri420

ימאליס דיאז, פסיכולוגית ילדים ומתבגרים מ-NYU Langone, אמרה שבמקום להתמקד בתחושת החרטה, ההורים צריכים למקד את האנרגיות שלהם כדי ללמד את ילדיהם על בטיחות ברשת החברתית. "אנחנו הולכים לכיוון מסוכן עם כמות הילדים שזוכים לחשיפה ברשת וסוגי הפוסטים שההורים מפרסמים שם", אמרה דיאז, "אבל אם כבר פרסמתם דברים על הילדים שלכם שאתם חוששים שבסופו של דבר עלולים לגרום לנזק, אתם יכולים לנהל שיחה רגישה מבחינה התפתחותית עם הילדים שלכם ולהודות שעשיתם טעות", היא הבטיחה. "לספר לילדים שלכם ששיתפתם משהו עליהם עם המון אנשים ברשת - ולהסביר למה זה לא בסדר, זה יכול לעזור להם להבין את הסכנות שברשת".

סטרוד מקווה שילדיה ילמדו מהטעויות שלה. "אני רוצה לחנך אותם על האנשים והדברים המזיקים שיש שם בחוץ", היא אמרה, וציינה שדורות מבוגרים יותר לא היו מסוגלים להזהיר מראש את לחבריה מדור ה-Z לגבי המלכודות של המרחב הווירטואלי - בעיקר בגלל שהם לא היו צריכים להתמודד עם זה. "ההורים שלנו הכניסו את התמונות שלנו לאלבום. אנחנו שמנו את הילדים שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם", אמרה סטרוד, "כן, זה מביא לכם לייקים וקליקים, אבל איזו השפעה תהיה לכך על בטיחות הילדים שלנו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully