וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדופיליה ברשת: הסרט שכל הורה בישראל חייב לראות

הסרט "עולם חדש" במסגרתו אביב גפן התחזה לילדה בת 13 ותחת הזהות הבדויה הזו יצא לגלוש ברשת, הוא סרט חובה שיטלטל אתכם. אילן רבינוביץ' מתארח באולפן וואלה! NEWS ומסביר מדוע חובה שתראו אותו

מערכת וואלה!

לפני חמש שנים יצאתי לבדוק את תופעת הפדופיליה בישראל. במסגרת סרט שעשיתי שנקרא "אני פדופיל", הסתבר לי שבישראל מסתתרים כ-70 אלף פדופילים מסוכנים. השבוע הוקרן לראשונה פה בוואלה! NEWS, סרטו של אביב גפן, "עולם חדש", שמתאר את תופעת הפדופיליה ברשת. מדובר בסרט קשה ועוצמתי, שחובה להקרינו בכל ערוצי התקשורת הישראלית וחושף נתון נוראי - כל ילד שלישי בישראל נפגע מהתופעה.

"עולם חדש": צפו באביב גפן לוכד פדופילים באינטרנט. בלעדי

אינוס הגוף הוא פיזי אך מדובר גם באינוס הנשמה. כזה שפצעיו לא יגלידו לעולם ויותירו צלקת מדממת לכל החיים. הילדים הפגועים בבגרותם יתקשו באינטימיות, יהיו חרדתיים ולא יהיו מסוגלים לשים את מבטחם בבני אדם. רבים יוצפו רגשי אשמה, יפתחו אגרסיה פנימית שאינה ניתנת לשליטה ומעצורים, סף גירוי נמוך והתפרצויות, כעסים שלא ישכחו ועוצמתם לא תקהה כלפי ההורים שלא הגנו ושמרו עליהם.

מגיעים מכל חתכי החברה

כרופא קלינאי שלכאורה ראה ושמע הכל במשך שנים רבות של עבודה בקליניקה, תקופת עשיית הסרט שלי עדיין היתה קשה עבורי רגשית. במהלכה נחשפתי לפדופילים שסיפרו לי על התאהבותם בילדים ועל התקוממותם על הנורמות החברתיות האוסרות זאת.

אילוסטרציה. ShutterStock
הקלות הבלתי נסבלת של חשיפה לאתרי פורנו/ShutterStock

הוצפתי ברגשות כעס, תיעוב וסלידה כשגיליתי את הקלות הבלתי נסבלת של חשיפה לאתרי פורנו המכילים תמונות עירום של ילדים וסרטים עם אקטים מיניים, בהם ילדים מנוצלים. בנוסף, התברר לי שלפדופילים יש קבוצות סגורות סודיות ברשת הכוללות צ'טים, בהן הם מחליפים תמונות ילדים ומעבירים "אינפורמציה" שתזעזע כל אדם נורמטיבי עם קודים ערכיים מינימליים. ואל תשכחו שמדובר באנשים שאוחזים במראה "השכן הנחמד בדלת הסמוכה", כך שלא ניתן לזהותם.

היצר המיני הופך אצלם אובססיבי והם עסוקים יומם וליל במציאת אובייקטים לסיפוק צרכיהם. הם מגיעים מכל חתך סוציואקונומי-אקדמי-דמוגרפי ושום מגזר (כולל הדתי) לא מחוסן. גם אלו שנתפסים ומורשעים במאסר ממושך, בהעדר טיפול מתאים, יסבלו מתופעת "הדלת המסתובבת" ויחזרו לחפש את טרפם. ואז זו רק שאלה של זמן - מתי יתפסו שוב וישובו לכלא? למרבה הצער, אחוזי המטופלים בקרב המורשעים הוא נמוך מאוד.

לקחת דוגמה מגרמניה

המודל הטיפולי הנכון לאותם פדופילים הוא זה שהותווה בברלין, שם פדופיליה מוגדרת כהפרעה מולדת פסיכאטרית (מופיעה גם בDSM 5). על הלוקה בה לקחת אחריות ולהגיע לטיפול אחרת לא יהיה מוגן מהעונשים הקבועים בחוק. הטיפול הוא אינטגרטיבי במודל "ביו-פסיכו-סוצאלי" וכולל מרכיב תרופתי להורדת הליבידו והאובססיה כדי לאפשר למטופל לשלוט בדחפיו, במקביל להשתתפות בקבוצת תמיכה פסיכולוגית, טיפול אינדיבידואלי אישי-פרטני וסדר יום עמוס ומלא.

עולם חדש – אביב גפן.
עולם חדש – אביב גפן

"איפה הילדים שלכם?"

"אז איפה הילדים שלכם, הורים יקרים?", שואל גפן בסרט. קשר השתיקה הופך אותנו לפושעים הכי גדולים של המאה ה-21 ושאלוהים ירחם על הילדים שלנו, כי אנחנו עושה רושם כבר ויתרנו.

בקליניקה אני שומע את קולות הילדים שנפגעו שמבקשים מהוריהם שיהיו שם עבורם. ואני כותב טור זה כשלידי רעייתי יחד עם ילדינו המדהימים, בעלי נכות האוטיזם הקשה, יותם וקרן. כל שנותר לי הוא לחבק את ילדי ולנסות לשמור עליהם מפני עולם שלפרקים יכול להיות נורא.

(במאי הסרט " עולם חדש": רותם גרוס, מפיק ראשי :משה קלוגהופט. נעשה ביוזמת ותמיכת " תום"-אינטרנט בטוח).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully